• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    60452 visningar
    427 svar
    427
    60452

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Äldre 5 Mar 17:50

    sommarbrud: usch fy... vilken tur att det har lagt sig nu men det där kan inte ha vart kul att gå igenom!

    Furillen: klart man ska gråta!! detta är väl hemskt av mig att skriva men jag hann ju få mens 1 gång innan jag blev gravid ( jag vet 1 gång är ingen gång...) men just då känndes det som hela världen! jag var helt knäckt och kännde att jag aaaaaldrig kommer bli med barn. jag kan inte ens föreställa mig hur det är att känna så månad efter månad,,,, jag bara skickar mitt fulla stöd både till dig och englali!!!

    Englali: Oj om någon sån infektion har jag aldrig hört men 15-20 män i veckan är ju mycket jue!!
    har en väninna som försökt 1.5 år som också ska gå på utredning i start nu i mars..
    Vad skönt att allt såg ut som det skulle på första kollen iallfall!

    pumpkin och anja: ho, ho hur är läget med er?? somnat efter allt bebistjatande? hur går det i skolan? och anja med nya huset?

  • furill­en
    Äldre 5 Mar 18:42

    sommarbrud, nämen oj. låter som du gick igenom en riktig skräck. fy vad hemskt. skönt att du mår bättre!! och att bebisen mår bra. tänker på dig!

    snitte, tack inte alls hemskt av dig att skriva så! man kan ju faktiskt aldrig "jämföra" känslor på det viset, du kände ju som du kände!

  • Pumpki­n
    Äldre 5 Mar 19:00

    Jag ska ärligt erkänna att jag känner mig rätt utanför och inte har så mycket att bidra i diskussionerna kring bebisar och barnplanering. Sorry

    sommarbrud: Usch så läskigt!

    Snitte: Skolan går bra tror jag, händer inte så mkt. Har fortfarande inte lämnat in tentan på förra kursen, måste ta mig i kragen och göra det snart.


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 6 Mar 13:24

    allihop

    Känner mig inte ett dugg utanför utan tycker att era diskussioner är mycket givande och intressanta men jag känner mig så dum att delta då jag är en av de personer som har så lätt att bli gravid att jag nästan sitter och skäms här vid datorn.

    Lider så jä..la mycket med er ska ni veta för jag har inte ett dugg svårt att leva mig in i era situationer eftersom jag ville ha barn i så många år då jag inte hade fast partner (utan jag och daniel bara strulade). Vi hade ju då säkra samlag och ändå gick jag och hoppades VARJE gång att det ÄNDÅ skulle ha slunkit förbi någon liten seg rackare. (jag vet, hemskt men så var det, jag ville såååååå gärna bli mamma, ha barn och med honom mest av allt). Så jag kände nästan att jag blev galen. Grät och snorade varje gång jag fick mens precis som ni. Helt omoraliskt och oetiskt jag vet

    Sedan hade vi sex utan något skydd och jag blev gravid direkt. Samma med de andra barnen.

    Har hört att det är ca 3 av 10 befruktade ägg som det verkligen blir barn av så det stämmer ju ungefär med de där 25% som ni talar om. Det är verkligen inte mycket, men jag antar att det är så mycket som ska stämma och jorden hade nog lätt blivit överbefolkad om alla försök hade lyckats runt om i världen. Antar att det är meningen att det ska vara så, men skitjobbigt när det tar lång tid för vissa och går jättelätt för andra.

    Jag skrev ett arbete om ofrivillig barnlöshet på gymnasiet (japp kände det här desperata suget efter barn redan då) och vet att jag blev förvånad över siffrorna, över hur många som har svårt att bli gravida, så man är ju absolut inte ensam i den sitsen. 15% av alla par som konstaterat inte kan bli gravida, hittar man inga fel hos, utan de kan inte få barn med just varandra, men kan få barn med någon annan. (Obs syftar INTE på någon av er utan talar om de som konstaterat inte kan bli gravida, dvs ingen av er )

    Englali dina tankar om att det är orättvist (även om det inte är det) förstår jag jätteväl och på ett sätt ÄR det ju orättivst. Inte så att de andra inte är värda det, men NI är ju oxå värda att bli gravida så visst är det orättvist!

    Hoppas att ni får den hjälp ni behöver nu för att det ska gå vägen. Intressant med infektionen du talar om. Om det nu skulle vara detta och det bara krävs lite antibiotika så är det ju toppen (om man får säga så). På ett sätt är det ju värre om dom inte hittar NÅGOT fel och ni bara kan fortsätta pröva som tidigare. Man vill ju att läkarna ska kunna "åtgärda" något.

    Sommarbrud, usch så jobbigt det låter. Hoppas verkligen att du ska slippa smärtorna

    Prata ni på om detta ämne. Jag tycker verkligen inte att det är sövande. Tvärtom.

  • Pumpki­n
    Äldre 6 Mar 13:27

    Anja: Kanske inte är så konstigt att det känns mer naturligt för dig - du HAR ju barn och vet hur det är med graviditet osv


  • Pumpki­n
    Äldre 6 Mar 13:34

    För att förtydliga så menar jag absolut inte att ni inte ska prata om sånt här här, bara att jag känner att jag inte har så mycket att komma med så därför säger jag inte så mycket


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 6 Mar 22:04

    Haha ja kanske det pumpkin. Tror även att det beror på att jag alltid har varit galet intresserad av graviditeter, föräldraskap, förlossningar osv. Det är något jag frossat i sen jag var ca 11-12 år gammal, så det är nog inte bara för att jag har barn. Förstår till fullo om det inte är det ballaste samtalsämnet om man inte är som jag och själv inte är i den situationen att man ska skaffa barn.

  • Pumpki­n
    Äldre 6 Mar 22:05

    Anja: Du är galen


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 6 Mar 22:05

    Och pumpkin
    klart du har något att komma med! Bara för att man ej har barn, är på G att skaffa barn så har man ju ändå tankar och funderingar att komma med

  • Pumpki­n
    Äldre 6 Mar 22:07

    Anja: Ja, fast intresset finns ju inte riktigt heller. Alltså det är klart att jag är nyfiken på vad som händer i allas liv och hur det går med bebisplanerandet osv, men jag har inte hur mycket som helst att säga i ämnet eftersom det inte är ett ämne som är så intressant just nu i mitt liv. Jag blir ledsen för dem som det inte funkar för, glad för dem som är på god väg till en bebis, men så mycket mer än så är det ju inte


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008