• VINTERBRUD 090214

    Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

    Här fortsätter vi att surra om ditten o datten.

    Tänk att när denna tråd går ut, så är vi gifta.

  • Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!
  • Vargtassa

    Nu är naglarna klara! Sååå fina.. Man känner sig lite lyxig när man sitter här nu med värsta långa naglarna med vita tippar.. Hollywood glamour I morgon bär det av till sista (förhoppningsvis) provningen av klänning. Min m2b ska följa med och se den in real life för första gången Mycket snö här i lilla Morgongåva med! Funderar på att ha mina cowboystövlar under själva vigseln och byta om till finskorna under fotografering och sen till festen..

    Hoppas ni andra kryar på er med ryggont och förskylningar och feber och allt vad det nu var!!

    Själv så är jag bara "vanligt" förskyld. Det kan jag leva med.. Bara vi klarar oss från influensa och kräksjuka så är jag nöjd! Brukar alltid bli sjuk när jag ser fram emot något men nu tycker jag att det borde gå bra. (peppar peppar) Inte så många dagar kvar..

    Snart brudar.. så är vi fruar!!

  • VINTERBRUD 090214

    Nu har jag äntligen fått ordning på vigselprogrammen, med hjälp av min vän.
    Fast när jag skulle börja skriva ut så håller det svarta bläcket på att ta slut, så jag måste fixa nytt imorgon, tur det inte var fre-kväll nu

    Imorgon blir det lyxdag för mig.
    Först in till stan o göra naglar. sen efter det en lunch, sen blir det frissan med klipp o färg (och det är bland det bästa jag vet att bli ompysslad i håret).

    Sen på kvällen kl 17 får vi nyckel till loklaen. Då blir det ett par vändor med grejer dit. Samt dukning.

  • Ratwoman76

    var och hämtade min klänning nu i måndags.. de hade sytt den fel men rättade till den (trodde vi) medans vi väntade. sedan så stressade de ut oss så att jag inte hann prova den ordenligt. Provade den nu idag och den är helt felsydd och det ser ut som om sömmarna ska spricka på framsidan *gråter* Ringde till dem och de menade på det att ja men då får ni komma hit så fixar vi det. problemet är att vi inte har någon möjlighet att göra detta då vi bor ca 8 mil från dem. De ringde då sin sammarbetspartner här i stan och vi ska dit imorgon för att se om han kan fixa klänningen. Jag hoppas så att han kan rätta till det som de ställt till med + att han kan sy ut min klänning för den var inte så trång om skulderbladen när jag provade den första gången innan den blev sydd första gången.

    jag bara hoppas att min klänning kan räddas. annars så står jag utan klänning 2 dagar innan mitt bröllop...

    någon som vet någon bra brudklänningsaffär i malmö området som kan fixa en klänning och ändringar av denna på 1-2 dagar

  • VINTERBRUD 090214
    Ratwoman76 skrev 2009-02-11 22:54:04 följande:
    var och hämtade min klänning nu i måndags.. de hade sytt den fel men rättade till den (trodde vi) medans vi väntade. sedan så stressade de ut oss så att jag inte hann prova den ordenligt. Provade den nu idag och den är helt felsydd och det ser ut som om sömmarna ska spricka på framsidan *gråter* Ringde till dem och de menade på det att ja men då får ni komma hit så fixar vi det. problemet är att vi inte har någon möjlighet att göra detta då vi bor ca 8 mil från dem. De ringde då sin sammarbetspartner här i stan och vi ska dit imorgon för att se om han kan fixa klänningen. Jag hoppas så att han kan rätta till det som de ställt till med + att han kan sy ut min klänning för den var inte så trång om skulderbladen när jag provade den första gången innan den blev sydd första gången. jag bara hoppas att min klänning kan räddas. annars så står jag utan klänning 2 dagar innan mitt bröllop... någon som vet någon bra brudklänningsaffär i malmö området som kan fixa en klänning och ändringar av denna på 1-2 dagar
    Oj vad trist!
  • Ratwoman76

    ja jag vet. jag bara sitter här och gråter. vet inte hur jag ska kunna lösa detta.. det kommer att krävas ett mirakel för att min underbara fina klänning ska kunna räddas
    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-02-11 22:58:57 följande:


    Oj vad trist!
  • Mixit
    Ratwoman76 skrev 2009-02-11 22:54:04 följande:
    var och hämtade min klänning nu i måndags.. de hade sytt den fel men rättade till den (trodde vi) medans vi väntade. sedan så stressade de ut oss så att jag inte hann prova den ordenligt. Provade den nu idag och den är helt felsydd och det ser ut som om sömmarna ska spricka på framsidan *gråter* Ringde till dem och de menade på det att ja men då får ni komma hit så fixar vi det. problemet är att vi inte har någon möjlighet att göra detta då vi bor ca 8 mil från dem. De ringde då sin sammarbetspartner här i stan och vi ska dit imorgon för att se om han kan fixa klänningen. Jag hoppas så att han kan rätta till det som de ställt till med + att han kan sy ut min klänning för den var inte så trång om skulderbladen när jag provade den första gången innan den blev sydd första gången. jag bara hoppas att min klänning kan räddas. annars så står jag utan klänning 2 dagar innan mitt bröllop... någon som vet någon bra brudklänningsaffär i malmö området som kan fixa en klänning och ändringar av denna på 1-2 dagar
    Åh fy vilken mardröm... Tyvärr vet jag inte om det finns någon i Malmö som kan fixa så snabbt. Inte i närområdet heller, men man kan ju alltid ringa runt och höra, jag fick jättebra service hos Romantica när jag köpte balklänning där! Sen finns Millans i Lund, hon är oxå bra!
  • Ratwoman76

    Tack. Min tärna ska ringa runt imorgon för att höra sig för. sedan så ska hon gå dit för att se om de kanske har något för mig om nu inte min egen underbara fina klänning kan räddas..


    Mixit skrev 2009-02-11 23:55:07 följande:
    Åh fy vilken mardröm... Tyvärr vet jag inte om det finns någon i Malmö som kan fixa så snabbt. Inte i närområdet heller, men man kan ju alltid ringa runt och höra, jag fick jättebra service hos Romantica när jag köpte balklänning där! Sen finns Millans i Lund, hon är oxå bra!
  • Prommis
    Ratwoman76 skrev 2009-02-12 00:10:13 följande:
    Tack. Min tärna ska ringa runt imorgon för att höra sig för. sedan så ska hon gå dit för att se om de kanske har något för mig om nu inte min egen underbara fina klänning kan räddas..
    Men vad TRIST hoppas verkligen det löser sig för dig. KRAM!

    JAg skulle skriva ut festprogrammet igår men fick ge upp det blev bara fel hela tiden. *ARG* Så jag ska vara lugnare idag och göra ett nytt försök
  • Meredith

    Ratwoman76: Fy så trist. Jag håller tummarna för att det ordnar sig för dig! Styrkekram!!!

    Prommis: Vi har haft exakt det problemet och vår skrivare åker nog ut snart... Jag tog mig till jobbet igår och skrev ut där, så nu känner jag mig lugnare...

    *Peppar peppar* känns det som att det finns hopp om livet idag...
    Idag ska jag på återbesök på nagelstudion som förlängde mina naglar (fick ju det av mina vänner på möhippan, de hade dessutom betalat för ett återbesök för att ha naglarna tipptopp på bröllopet *glad*) + att jag ska till frissan IGEN. Var å färgade håret i måndags, och blev inte helt nöjd - så hon ska lägga i lite mer färg. Låter som jag är kräsen, men vi pratade under tiden hon färgade håret på mig i måndags att jag inte ville ha några röda toner, men det var så det blev... Jag har mkt guldpigment i mitt hår, så många färger gör att jag blir rödhårig... (och det vet min frissa...)

  • 090214
    Ratwoman76 skrev 2009-02-12 00:10:13 följande:
    Tack. Min tärna ska ringa runt imorgon för att höra sig för. sedan så ska hon gå dit för att se om de kanske har något för mig om nu inte min egen underbara fina klänning kan räddas..
    Hoppas det löser sig för dig!!

    Jag har oxå problem med klänningen.. Då jag inte har mått så bra de sista veckorna så har jag gått ner en hel del i vikt. Tyvärr så är klänningen lite för stor åt mig nu.Var hem till tärnan igår å vi provade m säkerhetsnålar så det ska väl fixa sig på nåt vis!!
    Visst är det kul att man går ner i vikt men det e ju nu klänningen ska sitta perfekt!!

    Kram på er alla!!
Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!