• VINTERBRUD 090214

    Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

    Här fortsätter vi att surra om ditten o datten.

    Tänk att när denna tråd går ut, så är vi gifta.

  • Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!
  • Meredith

    Måndag.... Nu börjar nedräkningen på allvar... Spännande.

    Ska iväg till frissan nu och klippa o färga håret. Ska bli skönt, har haft en utväxt som är i stort behov av färgning...

    Ha en bra dag.

  • 090214

    Spännande brudar.. Tänk i slutet på DENNA vecka är vi gifta Idag ska jag oxå iväg till frissan för färgning. På em blir det att åka och prova brudklänning en sista gång, förhoppningsvis passar den kanon nu å jag får med mig den hem!!! Ikväll blir det provsminkning.

    Vilken storlek har ni på era festprogram å hur har ni fäst ihop dom? Jag har A4 vikt på längden men vet inte hur jag ska fästa ihop. Från början hade jag tänkt att göra två hål i mitten av progr. å sen tagit band igenom å gjort en rosett på kanten-utsida. Men det går ju åt så mycket band då!! Ska göra 68 festhäften. Tips?? Kan man använda presentsnöre?

  • VINTERBRUD 090214
    090214 skrev 2009-02-09 09:21:45 följande:
    Spännande brudar.. Tänk i slutet på DENNA vecka är vi gifta Idag ska jag oxå iväg till frissan för färgning. På em blir det att åka och prova brudklänning en sista gång, förhoppningsvis passar den kanon nu å jag får med mig den hem!!! Ikväll blir det provsminkning. Vilken storlek har ni på era festprogram å hur har ni fäst ihop dom? Jag har A4 vikt på längden men vet inte hur jag ska fästa ihop. Från början hade jag tänkt att göra två hål i mitten av progr. å sen tagit band igenom å gjort en rosett på kanten-utsida. Men det går ju åt så mycket band då!! Ska göra 68 festhäften. Tips?? Kan man använda presentsnöre?
    Vi har ett A4 vikt på höjden.
    Köpte lite kraftigare (mer gram) utsktiftspapper och det blev väldigt bra, känns lite kraftigt och styvt.
    Sen har jag inte bestämt min om vi ska ha omslaget jag har suttit o gjort, för mannen tyckte det var finast med bara själva häftet.
    Kommer binda ihop med vaxad lintråd, det kan verkligen rekommenderas. Det blir relativt billigt för en rulle tror jag innehåller 55 m och jag skulle behöva typ 25m och då trär jag tråden i ryggen på hela häftet och gör en knut längst ner.
    Lintråden är så bra för när man gjort knuten så sitter det jättebra eftersom det är lite klistrigt.
    Vaxad lintråd kan man hitta där de säljer smyckestillbehör. Finns i en massa färger. Jag köpte svart.
    Hoppas det var till någon hjälp.

    Var även inne på en annan slags tråd som används typ vid scrap, men den skulle gå på ett par hundra och det tyckte jag var onödigt dyrt.
  • Westmans

    Jag har inte så många (36st) så jag kommer att använda smala sidenband. Dock så kan du ju även knyta ihop med vanliga presentsnören, det är ju rea på sånt lite överallt.

    Oh, det börjar känns nu tjejer!!!

    Jag har haft en tung period där precis allt har strulat men nu har jag släppt det och det får bli som det blir. Jag tror inte man uppskattar det om man går och grämer sig över detaljer som gästerna ändå inte kommer att märka!

    Kram på er brudar och försök slappna av och andas för det är lätt att glömmma!

  • Westmans

    Mina vita snowjoggins är från Vagabond..:)

    Samma sak för mig, jag tål massor med stress i vanliga fall, men detta var ju bara för mkt när man har ett stressigt jobb också... jag höll nästan på att gå in i väggen och blev förkyld i tre dagar. Det gäller att lyssna på kroppen! :)


    Meredith skrev 2009-02-05 22:26:55 följande:
    Håller med er alla. Jag brukar inte vara en stressad person, men just nu är jag superförvirrad. Upptäckte igår när jag skulle skriva journal (jobbar på sjukhuset) att jag skrivit en anteckning på FEL patient... :-O Som tur är så kunde jag makulera anteckningen och skriva in den på rätt (tyvärr kan man inte kopiera o klippa o klistra, så jag fick skriva OM allt!!!) patient... Märker av stressen att jag inte riktigt orkar med barnen, har krångelmage mm. Jag försöker varva ner, men det är inte lätt!!!Westmans: Vita snowjoggings, vilken bra idé! Vart har du hittat dem?090214: Vi har köpt små klädnypor med hjärtan på som vi tänkte sätta placeringskortet i, å så (tror jag) vi sätter det på glaset, alternativt på festprogrammet.Servetterna har jag oxå funderat på, men så kom syrran med en briljant idé att hon ska vika dem... *hihi* Hon har jobbat med servering och kan massa olika snygga vikningar, så det blev en snabb delegation till henne.Vad bra med alla tips på festprogram! Vi har varit "lata" och delegerat bort festprogrammet till våra toastmasters. Vi gör framsidan. Det känns jätteskönt.
  • Meredith

    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-02-09 09:50:54 följande:


    Vi har ett A4 vikt på höjden.Köpte lite kraftigare (mer gram) utsktiftspapper och det blev väldigt bra, känns lite kraftigt och styvt.Sen har jag inte bestämt min om vi ska ha omslaget jag har suttit o gjort, för mannen tyckte det var finast med bara själva häftet.Kommer binda ihop med vaxad lintråd, det kan verkligen rekommenderas. Det blir relativt billigt för en rulle tror jag innehåller 55 m och jag skulle behöva typ 25m och då trär jag tråden i ryggen på hela häftet och gör en knut längst ner.Lintråden är så bra för när man gjort knuten så sitter det jättebra eftersom det är lite klistrigt.Vaxad lintråd kan man hitta där de säljer smyckestillbehör. Finns i en massa färger. Jag köpte svart.Hoppas det var till någon hjälp.Var även inne på en annan slags tråd som används typ vid scrap, men den skulle gå på ett par hundra och det tyckte jag var onödigt dyrt.
    Vilken bra idé med lintråden. Vi har funderat på hur vi ska göra, å det är ju snyggt med ett band kring själva häftet.

    Vi kommer oxå att ha A4 vikta på höjden.
  • Prommis

    Jag har nu skrivit ut vigselprogrammen och vi gjorde bara enkal. Alltså ett a4 vikt på mitten så det blir 4 sidor. Tänkte göra detsamma med festprogrammen. Ska ju inte direkt ha någon fest utan tänkte mest tacka folk i det och ev ha lite statistik med. Kan dock inte göra mer idag för skrivaren luktade illa efter utskrifterna. Kan bero på att vi tog lite tjockare papper. EV ska jag chalka dem runtom men vi får se!

    Imorgon ska vi mest provklä oss och sedan ska jag provsminka och fixa i ordning mig ordentligt.

    Sedan undrar jag en sak. Det finns ju en myt att man ska ha någonting nytt, nåt blått o.s.v. Vad är de sakerna????

  • Meredith

    Hjälp! Har fått hämta hem sonen från dagis, han kräktes vid frukostbordet...

    Det är tredje veckan i rad vi VAB:ar med honom... Vecka 1: magsjuka, vecka 2: feber och så nu vecka 3: kräkning
    Vet ju inte vart det landar... Men jag blir lite smått stressad.
    Sonen brukar aldrig annars vara sjuk, men nu så! Så typiskt inför bröllopet.

    Idag hade jag massa planer att inhandla det sista på stan och sen har vi klipptid till barnen... *suck*

    Har spritat händerna och proppat i mig pepparkorn.... Håll tummarna för mig är ni snälla.

  • smilez
    Prommis skrev 2009-02-09 21:37:07 följande:
    Jag har nu skrivit ut vigselprogrammen och vi gjorde bara enkal. Alltså ett a4 vikt på mitten så det blir 4 sidor. Tänkte göra detsamma med festprogrammen. Ska ju inte direkt ha någon fest utan tänkte mest tacka folk i det och ev ha lite statistik med. Kan dock inte göra mer idag för skrivaren luktade illa efter utskrifterna. Kan bero på att vi tog lite tjockare papper. EV ska jag chalka dem runtom men vi får se!Imorgon ska vi mest provklä oss och sedan ska jag provsminka och fixa i ordning mig ordentligt.Sedan undrar jag en sak. Det finns ju en myt att man ska ha någonting nytt, nåt blått o.s.v. Vad är de sakerna????
    Myten: Something old, something new, something borrowed, something blue! ;)
  • 090214
    Meredith skrev 2009-02-10 10:35:54 följande:
    Hjälp! Har fått hämta hem sonen från dagis, han kräktes vid frukostbordet...Det är tredje veckan i rad vi VAB:ar med honom... Vecka 1: magsjuka, vecka 2: feber och så nu vecka 3: kräkning Vet ju inte vart det landar... Men jag blir lite smått stressad.Sonen brukar aldrig annars vara sjuk, men nu så! Så typiskt inför bröllopet.Idag hade jag massa planer att inhandla det sista på stan och sen har vi klipptid till barnen... *suck*Har spritat händerna och proppat i mig pepparkorn.... Håll tummarna för mig är ni snälla.
    Åh nej... Hoppas ni klarar er!!!
Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!