• VINTERBRUD 090214

    Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

    Här fortsätter vi att surra om ditten o datten.

    Tänk att när denna tråd går ut, så är vi gifta.

  • Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!
  • VINTERBRUD 090214
    090214 skrev 2009-02-06 09:47:28 följande:
    Vinterbrud 090214: Va bra att du är hemma nu! Hoppas hjärtklappningen ger med sig nu! Men det är viktigt att lyssna på kroppen. Själv ska jag sitta med å göra bordsplaceringskort. Nu har jag bestämt mig för hur det ska bli iaf Vad skönt det känns när man har tagit ett beslut!!Det blir en hjärtmall från brudobröllop.se som man sätter fast på vinglaset. Själva hjärtat blir i vinrött och namnen skriver vi ut på silver papper. YES YES YES!!Hur går det för er då? Är ni i fas med planeringen allihopa eller? När ska ni börja pynta i lokalen? Vi får tillgång till den redan på onsdag, känns jätteskönt utifall man skulle behöva ta en tripp till IKEA för lite påfyllning
    Vad skönt att du hittat de rätta placeringskorten.
    För oss blir det nog de vanliga hederliga som man köper i en vanlig papperbutik. Som ser ut som ett tält uppvikt. Ja ni vet nog vad jag menar
    Sen blir det till att skriva sätter mig nog med det under kvällen tv.

    Vi får tillgång till lokalen på torsdagen så det känns riktigt bra. Vi ska göra dukningen då på kvällen.
  • skogstrollet89

    kommer in i tråden när det är ca 1 vecka kvar...Jag är så nervös, känns som att ingenting är klart, men vet ändå inte vad jag ska göra just nu! Det bara snurrar i huvudet, vi ska iväg och öva i kyrkan en sista gång imorn Hur många gånger har ni övat?

  • 090214
    skogstrollet89 skrev 2009-02-06 13:37:45 följande:
    kommer in i tråden när det är ca 1 vecka kvar...Jag är så nervös, känns som att ingenting är klart, men vet ändå inte vad jag ska göra just nu! Det bara snurrar i huvudet, vi ska iväg och öva i kyrkan en sista gång imorn Hur många gånger har ni övat?
    Jag och m2b har varit i kyrkan en gång å tränat med prästen. På tisdag har vi genrep med alla inblandade (tärnor, brudnäbbar, marsalk). Våran präst är störtskön Han är lättsam, skojfriskt å vill att våran vigsel ska bli som vi vill ha det. Självklart måste det ju vara enligt reglerna men utöver det så är det våran stora dag
  • 090214

    Skogstrollet89: Förstår din känsla!! Ligger du i fas m planeringen då?

  • Valentine84

    Idag har min m2b varit i Tyskland och handlat all alcohol

  • BlygBrud

    planeringen flyter på...
    allt är inköpt...
    men....

    m2b ligger däckad i influensa...

  • VINTERBRUD 090214
    BlygBrud skrev 2009-02-06 17:51:30 följande:
    planeringen flyter på...allt är inköpt...men....m2b ligger däckad i influensa...
    Tur i oturen att det inte är i morgon ni gifter er.

    Men influensan är inget att ha. Hoppas du klarar dig!
  • Joeline

    Vi har inte övat alls i kyrkan och kommer inte göra det heller, har aldrig riktigt förstått vad det är man ska öva på. Däremot så kommer vi nog bestämma innan hur vi ska hålla i varandra och sånt där, hur snabbt man ska gå.

    Nu, med en vecka kvar, har jag börjat tänka på sånt där som att tänk om nån av oss får vinterkräksjuka? Eller influensa? Eller nåt annat otäckt. Har inte ens tänkt i de banorna förut.

    Angående solarium eller inte så kommer jag skippa det helt. Alla gäster lär ju vara rätt bleka, så då gör det ju inget om man själv ser ut som en magnecyl... det är ju trots allt vinter...

  • Meredith

    Har idag varit hos sömmerskan och hämtat min klänning. Är sååå himla nöjd!!! Nu känns det ännu mera verkligt!!!

    Vi har tränat en gång med prästen, å kommer inte att träna nåt mer. Behöver man det? Har inte ens tänkt på det.

    Jag har solat några gånger, för att inte vara alltför blek. Men man vill ju inte vara för brun heller, det "matchar" ju inte övriga gäster/familj...

    090214: Tyvärr så jobbar jag med melior, vilket är guds straff typ. Profdoc är gudomligt i jämförelse, det har jag jobbat m tidigare... I Melior kan man tyvärr inte göra såna finesser, som att klippa o klistra på normalt vis... *suck* Har försökt med det, men det gick inte...

  • Meredith

    VINTERBRUD 090214: Vad klokt av dig att lyssna på kroppen och vara hemma! Tror att du har allt att vinna på det.

    Märkligt det här hur man förändras under tiden man planerar, det verkar ju som att vi är flera som inte är stressade personer i vanliga fall som nu är i det närmaste "nervvrak". Iallafall kan jag känna så till och från.

    Nåja, ska försöka fokusera på allt det roliga som hör till! I morgon så ska jag åka och hämta mina underkläder som äntligen kommit! Roligt! Ska oxå försöka göra färdigt vigselprogrammen och bordsplaceringen.

    Ikväll blir det Let´s dance med dottern. Måste ju försöka vara lite mamma oxå, å inte bara "bridezilla"...

Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!