• stellajsj

    gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

    Då var det dags för en ny tråd då den gamla är stängd!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3104838.html

    Maj:
    EmMa09: 16 Maj 2009

    Juni:
    längelevekärleken: 6 Juni 2009
    Saxiquine: 6 juni 2009
    mariekba: 6 juni 2009
    GlamourKitten: 12 juni 2009
    Stellajsj: 18 juni 2009
    Nena85: 27 juni 2009

    Juli:
    ängsblomma: 4 juli 2009
    MolsonCanadian: 11 juli 2009
    Carpet 09: 18 juli 2009
    20090725: 25 juli 2009

    Augusti:
    lottaochalex: 8 augusti 2009
    Miss Mijah: 15 augusti 2009
    Bröllopsblomma: 22 augusti 2009
    wunja gbg: 22 augusti 2009

    September:
    Jojoånicko9s: september 2009
    Ozita: 5 september 2009
    Bridemma: 19 september 2009

  • Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2
  • carpet 09

    EmMa09: Tack för tipset med tvålive men jag har redan varit i kontakt med dem och de kunde tyvärr inte vårt datum
    Jättetråkigt då de verkar vara kanonbra... Kul att posta inbjudningarna, jag förstår helt och fullt din noja. Jag var likadan när vi skickade save the date-korten, trots att det inte ens är de riktiga inbjudningarna

    stellajsj: Jobbigt att inte vara överens... För oss är det som för EmMa09, ett enkelt beslut då jag också har ett tråkigt -sson namn. Barnen fick pappas efternamn redan vid födseln, så nu är det bara jag kvar..

  • EmMa09

    Nu har jag hört från flera håll att våra inbjudningar har kommit fram!!! vilken tur! Jag som gått här o vart sååå nervös!
    carpet 09: vad synd att de inte kunde! du får kolla i alla BT trådar o se om du hittar fler förslag!

    Hur går det annars för er i planeringen??

  • stellajsj

    EmMa09: Vad kul med inbjudningarna!! Då vet du ju att de iaf har kommit fram !
    Ja detta med namnen, han har ett -sson namn, jag har inte det men har inget namn som är superspeciellt eller direkt ovanligt(fast jag gillar det). Han vill iaf inte heta det och jag vill inte bara heta hans -sson namn... Så vad vi väljer emellan (som jag tror att det blir; är att jag tar mitt efternamn som mellannamn och sen hans -sson namn och han behåller sitt tråkiga -sson namn.. Han verkar inte bry sig så mkt.. .
    Eller så ska vi ta min mammas flicknamn, det är väldigt fint, eller så ska vi ta ett helt nytt (har bestämt vilket isf).. Förstår ni? Lite krångligt och lite att tänka på! Jag blir mest stressad över att han tror att vi har hur mycket tid på oss som helst!!

  • 20090725

    nu har jag också hittat hit...

    håller på för fult med inbjudnings korten... kunde dock inte skriva ut på de papprerna jag köpt så nu måste jag på jakt efter nya... lite tråkit, men skalet e nästan klart, skall bara klistras lite till...!

  • MolsonCanadian

    Med risk för att upprepa vad någon annan redan har frågat - har någon ett bra tips på var man kan hyra frockcoat?

  • 20090725

    kolla på linne gatan (längst ner mot järntorget), vi köpte där för 2500:- för hela settet... såg att de hade jätte rea nu... så det kan löna sig att köpa just nu då det e mycket rea överallt...

  • MolsonCanadian

    Aha. Har de något namn? Någon hemsida?


    20090725 skrev 2009-01-18 11:40:55 följande:
    kolla på linne gatan (längst ner mot järntorget), vi köpte där för 2500:- för hela settet... såg att de hade jätte rea nu... så det kan löna sig att köpa just nu då det e mycket rea överallt...
  • 20090725

    hittade en hemsida... www.remanns.se/
    du har ju johans högtidskläder också, längre upp på linne.. har hört att de e väldigt trevliga där (har aldrig varit innne) då vi hittade kläder till m2b i den fösta affären vi va i.. (bor så att vi promenerar förbi den nästan varje dag!

  • EmMa09

    vi hyr mannens kläder på Johans högtidskläder på Linnégatan för 1750:- och då ingår allt utom skor!

    Stellajsj:Jag känner verkligen igen mig i att M2B tror att man har mycket mer tid på sig än vad man faktiskt har, de har en förmåga o tänka att "det löser sig"! Men lycka till, ni kommer ju att lösa det så småningom iaf!

  • 20090725

    weee... va hemma hos min mamma idag och beundrade min klänning... den har fått ett eget rum där den hänger som hon inte andvänder om min syster inte e hemma å hälsar på.. där hade hon hängt den mitt i rummet för att den inte skulle bli skrynklig och instängd... hehe...

    Håller även på att pyssla med inbjudningarne, det ser ut som en pyssel avdelning i vardagsrummet här hemma! men guuud va kul det e, tills det uppstår problem... har köpt ett papper som jag tänkte skriva ut i skrivaren, men det va för tunnt så det funkade inte i vår skrivare... så nu skall jag maila det till min extra mamma så får jag lämna papper till henne imon så får hon testa hemma!

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2