• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • Tx2

    Vår dukning kommer bli enligt detta:

    - Vita dukar och vit porslin
    - Ljuskoppar med svart sten o limegröna värmeljus
    - Svarta tygrosblad
    - Svarta festprogram med grön liten "tvättlapp".
    - Trolgtvis svarta placeringskort.
    - Limegröna servetter, inte bestämt viking än.
    - Gröna glashjärtan

    Den mesta porslinet finns i lokalen, annars får vi låna från vår kock från deras extra förråd.

    Igår fick vi provsmaka menyn och vin. Mmmm, även om jag fick ge mig på efterrätten. Tre av fyra tyckte att ett av tillbehören var riktigt god medan jag var skeptisk, men den är lite annorlunda så det blir kul. Dessvärre får vi nog byta ut köttet som vi tänkt då det har gått upp så mycket i pris att det inte blir prisvärt.

    Och imorgon är sista OSA-datum. Bara två som inte svarat. Och en som vi är lite osäker på, men det beror på om 90-åringen har en bra el dålig dag.

  • Nalle Puh 40

    Allt porslin finns i bygdegården, känns skönt att slippa köpa det. Finns även linnedukar, ljusstakar och vasar där. En kostnad mindre...

  • Corona

    Har beställt tårta nu, konditorn vill knyta sidenband runt och det blir ju jättefint. Men krånglar det inte till det när man ska skära...? Någon som har erfarenhet av detta?

  • Hemlig2009

    Läste att man då knytter upp banden för det är få knivar som kan skära rakt igenom utan att det blir kladdigt.

    Vad säger konditorn?


    Corona skrev 2009-03-14 16:21:42 följande:
    Har beställt tårta nu, konditorn vill knyta sidenband runt och det blir ju jättefint. Men krånglar det inte till det när man ska skära...? Någon som har erfarenhet av detta?
  • elsi

    min m2b vill ha engelsk bröllops tårta. Den med frukt och glasyr "icing" ja som en engelsk frukt kaka.

    traditionen är att man spara översta delen tills dop av första barnet... som sker ca ett år efter bröllopet eller tills ett års bröllopsdagen.
    Jag tror inte han kan allt det där men vi komma att släpa hem den från england efter påsken!!
    lite övervikt i väskan kanske?? ha you bet!!

  • Nalle Puh 40

    Har bara hört att man ska spara tills första bröllopsdagen, det med barn har jag aldrig hört

  • Corona

    Ja, det är vad jag också hört - men alla konditorer vi pratat med har blivit jätteförvånade! Trodde att detta var en vedertagen tradition

    Nalle Puh 40 skrev 2009-03-14 16:43:55 följande:


    Har bara hört att man ska spara tills första bröllopsdagen, det med barn har jag aldrig hört