• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • Tindragull

    Provade min korsett igår och JÖSSES!
    Där försvann minst 15 cm på mitt midjemått!
    Nu ska jag inte ha den tokhårt snörd på dagen D, men att det bara går liksom! Man får ju se upp så det inte pöser över också...
    Tuttarna flyttade en våning uppåt dessutom!

  • Tindragull

    Vad roligt!
    Jag vet inte mycket om min möhippa, mer än att den håller på att planeras...

    fröken sjunfors skrev 2009-03-11 09:19:54 följande:


    Hm.. Jag tror jag kommer att få mer än en möhippa fick reda på igår utav en av mina närmaste vänner att de ska ha en för mig den 18:e april. Nämnde detta för mina arbetskamrater, och sa att ifall de vill så får de hennes nummer om de vill vara med på den. Men de bara flina o försökte prata bort de (som tur är har de INGA pokerface haha) Men vi har pratat om hippa innan, o de har också lovat att säga till när de har tänkt sig. Eller åtminstone ringa min sambo om de, jag är ett sånt kontrollfreak.. Har ett gäng kvinnliga arbetskamrater, så jag tror nog att de alla vill vara med, de brukar vara på allt "bus" Har ni andra fått höra nåt om eran möhippa/möhippor?
  • fröken sjunfors

    Tindragull: oj! nu har jag missat, vart köpte du denna korsetten? låter ju gudomligt

  • Hemlig2009

    Tindragull, jag tror att det är snudd på brottsligt att inte genast tala om var vi andra kan köpa en sådan korsett!

  • Corona

    He he, har också funderat på det här med korsett. Min klänning har korsettliv som kan snöras i princip hur hårt som helst, man undrar ju var den gyllene medelvägen går mellan getingmidja och möjligheten att sitta ner och äta ...

  • Hemlig2009

    Ja, eller som Tindragull skriver. När det börjar välla över.

  • SweetSun

    jag får nog ingen hippa... mina gamla vänner som bor 50 mil bort tror jag inte åker ner dubbla ggr för min skull.

    Mamma hade ringt en av mina vänner och frågat, och hon skulle fixa det hade hon sagt. Men denna vännen har inte hört av sig på 2 mån, och svarar inte på sms.. hur roligt verkar inte det.

  • Hemlig2009

    Så trist.

    När jag gifte mig första gången, är 7 år sedan, så fick jag ett brev och en tågbiljett (45 mil "hem"). Sedan väntade en bil vid stationen som körde hem mig. Fick levererat en portfölj som jag inte fick upp, dagen efter fick jag ett samtal med koden och sedan kom de och hämtade mig. Sedan visade det sig att de hade filmat mig på stationen och filmat in i mina föräldrars hus när jag fick portföljen.

    Så visst går det att ordna även på avstånd!


    SweetSun skrev 2009-03-11 14:18:31 följande:
    jag får nog ingen hippa... mina gamla vänner som bor 50 mil bort tror jag inte åker ner dubbla ggr för min skull. Mamma hade ringt en av mina vänner och frågat, och hon skulle fixa det hade hon sagt. Men denna vännen har inte hört av sig på 2 mån, och svarar inte på sms.. hur roligt verkar inte det.
  • SweetSun

    tyvärr tror jag inte mina "vänner" kommer på att göra nåt sånt.. den ena som inte alls hör av sig, en som bor ännu 20 mil bort ifrån det stället, och nr 3 som bor 14 mil åt andra hållet...