• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • Nalle Puh 40

    Här händer det inte så mycket:

    *några till som tackat ja till inbjudan
    *bokat manikyr
    *mailat prästen

    Mycket kvar att göra, jobbigt och roligt samtidigt

  • Lilla Fröken Fräken

    Vi bestämde gemensamt att vi skulle förlova oss (3,5 år sedan) och för ett år sedan började vi prata om att det "var dags" att gifta sig. Ingen av oss har alltså "friat" på traditionellt sätt, känns inte som om vi behöver det. Ett frieri är ju en situation där den ena parten förklarar att h*n älskar dig och vill leva sitt liv med dig och undrar om du känner samma sak. Förr mig personligen så är det redan bekräftat att vi vill ha varandra

    På planeringsfronten går det framåt: Inbjudningarna är klara! Känns så skönt, ska lägga dem på lådan i morgon, så är de förhoppningsvis framme på måndag. Ring o klänning klara, nu börjar det blki dags att fundera på frisyr, blommor, skor o festhäfte! Känns som om våren kommer att gå ganska fort trots allt

  • jensson o jag

    Idag har jag bokat håruppsättning och sminkning. SKönt att kunna bocka av en till sak på listan! Inbjudningskorten trycks imorgon eller måndag, sen ska det till en massa pyssel för att få dem klara, kul!

    Nu ska jag kolla planeringsverktyget här på bt, skulle behöva ha en nedskriven lista istället för att använda huvudet. Dessutom så ammar jag, och vi alla vet ju vad amning gör med huvudet

    Är planeringsverktyget här på bt bra, eller rekommenderar ni något annat?

  • Tindragull

    Idag fick jag shoppat lite!
    Har varit ute efter ett vitt paraply att ha utifall att regnet står som spön i backen på dagen D... Har dock dragit mig för det då alla vita paraplyn jag hittat varit snordyra! Alltså 250-500:- ger jag inte för ett paraply...
    MEN idag var vi runt och strosade lite. Hittade då ett paraply med vita rosor på på rusta. Paraplyet är vitt & grönt! Snacka om flax! Vårt färgtema är ju vitt & grönt! Svårt att förklara hur det ser ut så bild finns i mitt galleri. Och priset? 39:- ! Känns mer lagom till vår budget!

    Köpte även hårnålar med pärlor på! Blir finfint i håret det!

    Dessutom har jag fått ge upp skorna jag skulle ha... Jag får fullkomligt panikont i fötterna efter 3 minuter i dem! Så nu skiter jag i snyggt eller inte... Det får bli ett par crocs prima i färgen pearl. De har jag dessutom nytta av resten av sommaren. Ibland får det vackra stryka på foten för det sköna...mina fötter är inte skapta för finskor...

  • Nalle Puh 40

    Ska träffa guldsmeden idag.

    Häftfesten behöver vi inte bry oss om, det fixar våra värdpar så det känns skönt...

    Ska oxå ringa och boka en som ska sminka mig och syrran

    Åh, vad jag längtar...

  • Snäckan08

    En av m2bs bästa vänner friade innan oss och ska gifta sig i aug. Min m2b friade efter men vi ska gifta oss i maj. Jag tycker inte att det spelar någon roll. Förstår om de hade blivit sura om vi hade tagit deras datum och skickat ut inbjudningar så de inte kunde de ha sitt bröllop den dagen.


    anja1661 skrev 2009-01-29 18:46:14 följande:
    min brorsa gifter sig i augusti....vi gifter oss i maj. no hard feelings!! bara roligt att få gå/hålla i bröllop ju!!
  • lecaroline

    Jag hade kunnat tänka mig att ha ett dubbel bröllop med min bror det är inte det. Utan att man känner att de härmas. Som att köpa samma klänning osv..Bara för att man inte kan komma på grejerna själva.

  • Nalle Puh 40

    Min pappa hade dubbelbröllop med sin bror, men det var på ljuva 70 talet

  • Boobi

    Jag har suttit & spånat på vigseldatum ett tag & den 23/5 känns BRA Ska diskutera med sambon när han kommer hem idag..hoppas han tycker som jag!!

Svar på tråden Maj 2009!