• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • Tindragull

    Vi har "bestämt" in och utgångsmusik och solosångerna. Gäller bara att prästen godkänner dem också. Vi ska ha en lite speciell början på vigseln är det tänkt, men även det måste ju prästen godkänna...
    Psalmer har jag tittat på lite... Tror det var 83 och 84 jag gillade... Men prästen får vara med och bestämma där.

    Ja vill också att det ska hända saker hela tiden och har svårt att inte rusa i förväg... Beställde slipsar till m2b och sonen igår. Ville sååå gärna beställa kläder till sonen också, men måste vänta till m2b bestämt vad han ska ha för kostym.

    Nån direkt konsultation blir det inte för mig. Det är min syster som ska fixa hår & make-up och hon vet vad jag vill ha. Dessutom har jag fått henne att lova att hon ska hjälpa mig att sätta i löshår, så nu budar jag på tradera för att få tag på billigt hår!

    Om nån vecka eller så blir det tysklandsresa och inhandling av alkohol.


    anja1661 skrev 2009-01-28 18:25:47 följande:
    vi ska ringa till vår kyrka och höra med de om vem som ska viga oss och när vi ska ha det där vigselsamtalet. vore ju kul o ha det snart!! har ni alla redan bestämt in och utgångs musik och psalmer och sånt? sak man göra det innan man har samtalet eller kan man komma överens om det då?jag sak kolla på in o utmusik nu ikväll.....men psalmerna kan jag vänta med...vi har nog allt under kontroll oxå! nästan lite för bra koll tycker jag. vill ju att det sak hända saker hela tiden!!idag har jag betalat den sista alkoholen! så vi får hämta ut den om ca 5dagar...och så ska ajg försöka hitta en lördag som passar min tärna och make up artisten. vi ska ha konsultation hemma hos tärnan! ska bli kul!helt plötsligt så vet jag inte vad ajg vill göra med mitt hår!! ska ajg göra en fin klassisk uppsättning? (blir väl typ enda gången i hela livet) eller ska jag göra stora korkskruvar i hela håret??? hmm...ja en konsultation behöver jag!! ;-D
  • Boobi

    Här har vi inte kommit långt alls..
    Vi började prata om bröllop för en vecka sedan & funderar på borgeligt nångång i slutet på maj, början av juni, vid strandkanten på ett ställe som betyder mkt för oss
    Jag har börjat kolla klänningar & ringar, men inte hittat vad jag vill ha än..

    Men en viktig bit återstår än..han har inte friat

  • Hemlig2009

    Fast det har han/ni ju redan om ni pratat om att ni ska gifta er. Vi pratade och bestämde en kväll, då kan ju ingen fria efter det, känns ju konstigt.


    Boobi skrev 2009-01-29 11:38:06 följande:
    Här har vi inte kommit långt alls..Vi började prata om bröllop för en vecka sedan & funderar på borgeligt nångång i slutet på maj, början av juni, vid strandkanten på ett ställe som betyder mkt för oss Jag har börjat kolla klänningar & ringar, men inte hittat vad jag vill ha än..Men en viktig bit återstår än..han har inte friat
  • lecaroline

    Vi har ett par som följer i våra fotsteg. Han friade, några månader efter så förlovade de sig, vi satte datum ja då skulle de också gifta sig i sommar... De har iallafall vett att kolla med oss om datumet. Skulle bli rätt sur om de gifter sig före oss. Är nog lite löjlig men men..

  • Hemlig2009

    Oj då, vi "hinner före" min sambos syster men det finns liksom ingen jämförelse där. Vi gifter oss för att det passar bra i vårt liv just nu.

    Min kusin förlovade sig också runt jul och de ska nu gifta sig under året också, det är ju bara kul! Ska bli jätteroligt att få gå på deras bröllop, att vi gifter oss före var för att vi ville ha ett vårbröllop. Är vi då tvingande att ha ett höstbröllop?

    Släpp det och njut av er planering istället och gläds åt era vänner.

  • Boobi

    Han frågade ju iofs om jag ville förlova mig med honom för ca ett år sen & då sa jag ja..men vi har aldrig pratat om bröllop innan & nu när vi gör det så är det ömsesidigt, men jag trodde ändå att någon lixom friar..men jag kke har fel

  • Hemlig2009

    Alla gör såklart som de vill.

    För mig kändes det helt fel att min sambo skulle fria när vi redan tittat på kyrka och pratat datum. Då är det ju inte längre någon fråga i mina ögon. Så vi beställde förlovningsringar och så var det med det.


    Boobi skrev 2009-01-29 14:41:15 följande:
    Han frågade ju iofs om jag ville förlova mig med honom för ca ett år sen & då sa jag ja..men vi har aldrig pratat om bröllop innan & nu när vi gör det så är det ömsesidigt, men jag trodde ändå att någon lixom friar..men jag kke har fel
  • lecaroline

    Jag väntade 7 år på att han skulle fria, så han visste vad som gällde när han var redo. För mig är förlovning något som ska leda till giftemål, äktenskap.

  • anja1661
    lecaroline skrev 2009-01-29 11:56:02 följande:
    Vi har ett par som följer i våra fotsteg. Han friade, några månader efter så förlovade de sig, vi satte datum ja då skulle de också gifta sig i sommar... De har iallafall vett att kolla med oss om datumet. Skulle bli rätt sur om de gifter sig före oss. Är nog lite löjlig men men..
    min brorsa gifter sig i augusti....vi gifter oss i maj. no hard feelings!! bara roligt att få gå/hålla i bröllop ju!!
Svar på tråden Maj 2009!