• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

    ARGHHH!!!!! Va svåra frågor Vickan!!!! *behöver en Ben&Jerry*

  • viktualia

    japp! ät en hel förpackning B&E och sätt dig sen och grubbla över de där frågorna.. bättre att förekomma än att förekommas!!

    *kramar om*

    (och japp, jag har gått igenom några mindre lyckade separationer och försöker få dig mer beredd än vad jag varit.... )

  • anne på grönkulla

    Ja, att veta vad man själv vill i livet och ta ansvar för det är nåt av det svåraste som finns. Man växer enormt av det dock.

    Det är ju inte alls självklart att du vill eller ni kan komma tillbaks in i precis samma relation, på samma ställe i samma mönster även om ni bestämmer er för att fortsätta. Du har ju lärt dig massor muffin också under de här veckorna och det måste med oavsett om det är med honom du fortsätter i livet eller inte. Att det böev såhär beror ju på nåt och då har ni båda ett ansvar för att gå vidare på ett bra sätt - oavsett om det är tillsammans eller var för sig.

    Kram! *tant anne nickar förnumstigt...*

  • MuffinsTönt

    Du har rätt! Jag ska inte gå dit o bara sitta där o gråta. Jag ska även ha en PLAN! Jag ska veta vad jag vill göra. Vare sig med eller utan grabben. *Så det så*

    Väl där kommer jag sitta o hulka,snyfta o glömt varenda jäkla ord...

  • MuffinsTönt

    *suger åt mig tant Annes kloka ord* *sluurp*

    Nu: närmaste Ben&Jerry återförsäljare Ska jag köpa en för 55 eller två för 99kr. Hmmm.... lyxa till eller gå i konkurs?

  • viktualia

    Muffins - en B&J räcker väl?!? överdosera kalorier är inte bra.. men inte underdosera heller....

    Och som sagt... det är lättare att hantera sina egna känsloutbrott om man har funderat igenom olika scenarior i förväg!!!

    *kram*

  • MuffinsTönt

    Det är la klart, en räcker gott o väl. Tänker ha en nu och en senare. Antingen fira eller glömma..

  • anne på grönkulla

    såklart det är känslosamt när man väl är det - oavsett hur det går. Vickan o jag låter säkert helt överförnuftiga nu, men grejen är ju att du ska orka vidare vad som än händer och lärt dig har du ju gjort ändå.

  • viktualia

    .... själv känner jag mig duktig som shoppat sportBH på nätet...ska nog försöka röra på mig OCH skärpa mig med maten.. hm.. vet faktiskt inte vilket som är svårast... hm... slögöken Vickan har talat...

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!