• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

    Förresten,
    Morsan spyr upp allt hon äter. Hon hostar och kallsvettas. Ingen diarre så jag kan inte säga det är 100% säker magsjuka. Vad kan hon äta när hon spyr upp allting? Hon är ju hungrig stackarn!!

  • viktualia

    Muffins - avslagen cocacola är bra. Blåbärssoppa funkar. Vatten från kokt ris... Yoghurt med bra bakterier.
    ... stackars din mamma!

  • MuffinsTönt

    Tack för tips Vickan
    Förresten jag letar efter körkorts tråden. Är den kvar eller borta?

  • viktualia

    Muffins - ingen aning om körkortstråden... starta en ny om du inte hittar nån.... jag gick ju i mål sept 07 så det är en stund sedan...

  • MuffinsTönt

    Jag har känt mig ganska bra hela dan igår. Försöker inte tänka mer och planera in roliga saker under veckan. Tyckte det går bra.

    Men vad händer då? Jo, sömnsvårigheter som leder till en massa grubblande och tillsist ligger man där med världens ångest. Ångest över varför man inte gjorde annorlunda under vissa situatione, ångest över resultatet, ångest över att jag kanske aldrig få se honom mer. Ångest och depp är för- och efternamnet i natt. somnade inte förrän 4. som ni märker e jag redan uppe.:(

    Jag har sagt till mig själv att inte tänka på dem sakerna mer. det gör ingen nytta. Men så ligger man där och tänker ändå. *idiot!*

  • MuffinsTönt

    anne på grönkulla skrev 2009-03-17 14:57:04 följande:


    Man kan inte ändra historien - men man kan lära sig och göra annorlunda i framtiden.
    Jag vet! Men ibland så kommer det krypande när man minst anar det.

    Annars försöker jag distrahera det med uppdrag -hitta "billig och bra" körskola. Sen grubblar jag på vanlig körlektioner eller intensivkurs på 2veckor.
  • viktualia

    Muffins - "bra och billig" finns inte när det handlar om körskolor. Och intensivkurs funkar om man kört rejält mycket privat. Jag körde halvmycket privat först. Tog en intensivkurs här i hålan och klarade mig.

    Och distrahera är jättebra. Dvs använda frustrationen och energin till något annat än ångest. Att ta tag i körkortet och att verkligen gå in för det är nog strålande. Ett sätt att bevisa för sig själv att man har initiativförmåga kvar och står stadigt på egna ben!

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!