• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

    Anne
    Good point ang berlocken!

    Jag har pratat med en släkting. Jag frågade henne om man kan tröttna på varandra efter ett tag. Jag sa att vi har tagit en paus för att vi är så förvirrade. Mest grabben men jag har också känt det till och från. Vi diskuterade länge om olika saker. Hon fick mig att inse många viktiga punkter som kan ha indirekt påverkat oss. Punkter som jag måste ta tag i vare sig med eller utan grabben.

    Känns som en stor sten har lyfts från min bröst. Visst det gör skitont och mina känslor är fortf som jojo men nu vet jag problemet.

  • anne på grönkulla

    Oftast är det ju så - relationer kan både hjälpa oss att utvecklas men i sämsta fall skymma det som vi skulle behöva utveckla mer aktivt. Oavsett vad så ska det ju ge mer än det tar att vara 2.

  • MuffinsTönt

    Jag vet inte om vår relation har skymmat den utvecklingen. Det är inget som behöver redas ut så nogrann. Det känns skönt att komma fram lite saker. Vad det betyder för oss får vi se.

  • nennesjuttioåtta

    jag har inte heller flextid.

    Muffins
    SE! Det kommer nog något gott ur det här oavsett slutresultatet.

  • anne på grönkulla

    Näe, jag menade inte att det var just så i ert fall - men jag funderade kring frågan o tror att det KAN vara så, rent allmänt.

    Det kommer ju nåt gott ur det mesta man upplever, man blir helare och lär känna sig själv mer.

  • MuffinsTönt

    Så sant så!

    Idag har jag varit på rekrytering och "delat ut" mitt cv. En av flera saker som jag ska ta itu med. JOBB!

  • viktualia
    MuffinsTönt skrev 2009-03-11 20:49:17 följande:
    Så sant så! Idag har jag varit på rekrytering och "delat ut" mitt cv. En av flera saker som jag ska ta itu med. JOBB!
    Heja Muffins!!
  • MuffinsTönt

    Nenne
    Jag läste i granntråden att ni diskuterade träning o förkylning. I senaste SatsMagasin stod lite om det. Bla man inte ska träna när man är sjuk, dvs feberkänsla. Om du håller på bli sjuk eller har snuva ska du ändå ta det lugnt(dvs lugn träning, promenad tex) första 1-3 dagarna. om du inte blivit sämre kan du försiktigt gå upp vill vanliga träningsnivå OM symptomen inter förvärras.

    snuva + hes eller halsont är tecken på infektion = bra ursäkt för att inte träna!

    Man ska ha minst en symptomfri dag innan man börjar träna igen, även här.. lungt.

    Det viktigaste: "Det tar tre gånger sin febertid vid en komplikationsfri infektion att komma tillbaka till sin tidigare nivå. Så ta det lungt och öka din träning successivt. Går du ut för hårt riskerar du att insjukna igen."

    Nu vet jag inte vad du tränar men jag vet att några av dem andra tränar hårt. Nu kanske du har hört allt detta men vore bra med en uppfräschning.

  • nennesjuttioåtta

    tack muffins
    jag är ju latheten personifierad men jag tar till mig dina råd!

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!