• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • Oms

    hej tjejer!

    har varit urusel på att skriva här och va ngn anledning har tråden fallit bort från mina favoriter TROTS att jag ha skrivt i den tidigare! jaja man behövde inte var så mkt detektiv för att hitta den iaf

    för er som inte har sett i granntråden så vill jag börja m o säga att jag har fått jobb! börjar på måndag o har redna hunnit med ett första möte o ska på nr 2 imorn. då är det en he infodag hos moderbolaget m påföljande middag på kvällen så jag ska ut o shoppa idag... o sen ska jag på en intervju på ett annat jobb som jag söktte innan det jag nu fått... jag måste, det är hos ett företag jag länge velat arbeta hos men det har inte anställt genom åren - förrän nu då! om inte annat så bara för att inte bränna mina kort för frmatiden om mitt nya jobb nu inte passar mig alls!

    nya jobbet ändrar inriktning en hel del o det är därför som jag velar lite, det är ff i försäkringsbranschen men bara m ca 20% av vad jag tidigare har gjort så det är lite läskigt! bättre betalt än vad jag har idag och förmånerna är ungegör likvärdiga förutom att det inte är ngn flex det är lite jobbigt när man har småbarn. Maken får både hämta o lämna under iaf ngt år så får vi se sen. nu har han ju gått ned till att jobba 70% bara för att kunna göra det så jag känner att vi e ok m varandra - han ska få börja spela basket igen också, han tog ju en paus på ca 1 år för att vi skulle hinna me varandra men nu tycker jag att han är välförtjänst av att få gå o spela igen - gäller bara att övertyga honom om det han är väldigt mkt familjen först medan jag tycker att egentid är viktigt!

    hur har ni det? mår ni bra allihopa? numera finns jag ju som ni vet på *FB om än inte mer aktiv där men visst -är det ngt viktig så skriv gärna där!

    Anne - såg ngt om en snar träff? låter kul denna månad var det va? jag e på!

    måste kila nu annars hinner jag inte, återkommer ikväll hoppas jag! lovar att läsa igenom vad ni skrivit då! tjingeling

  • anne på grönkulla

    Grattis OMS! Ja jag kommer hem rätt snart igen - när börjar du på nya jobbet?

    Muffins, ligg lågt sålänge. Gör inget alls. Det där kan du lösa sen.

  • Sister of the Night

    Kul med nya jobbet Omsan!
    Själv har jag drabbats av hemlängtan.

    Muffins, Anne och Nenne har rätt. Det där kan du fixa sen, håll avståndet lite nu.

  • MuffinsTönt

    Anne, Sis
    Ok! Jag ska inte tänka på det! Eller inte tänka alls...

    Oms
    Tjena! Kul att du tittar förbi.

  • viktualia

    Omsan - rörigt att inte få flextid.. känns lite lagom otidsenligt.. hm... grattis till jobbet i alla fall!

    Muffins - det där med att ha kvar nyckeln kan ju vara en isbrytare om det dröjer FÖR länge innan ni hörs igen... Den kan ju bli en anledning till att höra av sig eller till att ses och prata...

  • MuffinsTönt

    Vickan
    Sicken bra ide! Fan va smart du är!

    Förresten, kompisen från fjärran land ringde nyss. Gud,va fnissig jag blev. Som en fjortis! Nu känns det såå mkt bättre än innan.

  • anne på grönkulla

    Ja, jag tänkte oxå lite så - att ligga lågt nu men om ett tag använda nyckeln som ursäkt för att höra av sig är en variant - iallafall ser jag ingen anledning att du måste ta tag i den frågan nu.

    Berlocken kan du väl bara låta bli att använda på ett tag? Kanske känns det helt oviktigt sen att fixa den, eller så blir det en bra symbol för en nystart - om ni kommer dit senare.

  • anne på grönkulla

    Jag har heller inte flextid (formellt sett) - i praktiken är det ju rätt lätt att självkompensera - givet såklart att vi kan hålla öppet på normala kontorstider.

  • anne på grönkulla

    Men jag skulle föredra "riktig" flex såklart!

    Mitt problem är ju ofta att om jag tar ut plusflex eller komptid i ledigt så slutar det med att jag (som nu) har berg med gamla oanvända semesterdagar som jag inte lyckas ta ut istället...

  • viktualia

    oanvända semesterdagar verkar vara ett kroniskt problem... hm... rörigt... jag fick 31 dagar förra året... och jag lyckades få med mig 11 st över årskiftet...med den takten lär det inte vara så svårt att komma upp i dina härad på lite sikt... men jag vet inte om vi FÅR spara så många som du har...*kliar mig i skallen*

    Apropå arbmiljö - jag ska få höj- och sänkbart skrivbord på jobbet! *tjohoooo*

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!