• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

    behöver jag säga att jag ångrar mig stort att jag inte tagit tag i det innan. Det skulle innebära 100 olika gräl o diskutioner o massa jox som kräver oerhört energi. Jag har bara nog med energi att ha huvudet ovanför vattenytan. Orkar INTE med ett sånt projekt. Jag tänkte istället låta en annan sak hända(tidsfråga) o det såsmåningom löser vår problem oxå.

    Usch, va svårt o tala i gåtor.

  • anne på grönkulla

    Jo, jag fattar på ett ungefär - inte vad problemet är men hur det påverkar er. Det jag kan tänka mig är att det är viktigt då att man förklarar hur man känner och varför man inte orkar ta tag i det utan vad man hoppas ska hända istället och hur det ska hjälpa.

  • anne på grönkulla

    Det mesta kluriga går ju att hantera och ta sig igenom om man bara själv vet vad man vill och är tydlig med åtminstone mot sig själv hur viktigt det är och vad man är beredd att satsa respektive förlora.

  • MuffinsTönt

    Det förstår jag ju nu. Trodde det var en smart plan. Not!

  • anne på grönkulla

    *kramar om muffin* Men vet du, den dag man inte längre lär sig nåt nytt, då är det verkligen dags att ge upp. Att man går på nitar o tänker fel är bara mänskligt och hör till livet.

  • MuffinsTönt

    Tack tant Anne! Du är sååå klok!

    Ni andra också förstås!

  • anne på grönkulla

    Haha, men så har jag lärt mig the hard way också! O nu lyckats vara ihop med samma karl i ett gäng år - trots en massa yttre skrammel i respektive familj o särboende o hårt jobb o gud vet vad mer vi knölar med jämnt.

  • MuffinsTönt

    Jag är så imponerad av dig med distans. Hur länge har det varit och hur länge till är det?

  • MuffinsTönt

    Ännu en sömnlös natt! Jag slänger mig fortfarande mellan hopp och förtvivlan. När ska det här vara över!?! Känns som jag behöver en deadline. En "time to move on" - datum.

    Mrs B
    Jag har inboxat dig!

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!