• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Humlan66
    melonbuske skrev 2009-02-18 13:01:36 följande:
    Humlan66: låter som det kan bli jättefint :D ska du ha vit klänning ändå? hur långt har du kommit i planerna?
    ja jag ska ha vit klänning hade jag tänkt ev med lite svaaagt instick av silvergrå . m2b ska ha silvergrå väst och plastrong och frockcoat ( tror jag det heter )
    Tja vi har väl kommit längre med kläder osv en själva platsen vi vill gifta oss på *s*, det där är inte lätt
  • Fenixx

    humlan>> kommer bli jättefint ihop. ska du ha någon tärna? vad ska hon ha för färg på klänning?

    vi är också klara hur kläderna ska se ut och färger på våra, näbbars och bestman/tärna.

  • melonbuske

    Fenixx: jag har en idé i huvudet om hur jag vill ha mina kort... är lite inne på sånt där rustikt papper med rivna kanter som själva kortet, sen i det sätta ett ljuslila papper och sen på det ett transparent med infon utskrivet från datorn. vet dock inte vad jag vill ha som framsida... funderar på ett monogram eller liknande. hur låter det??

  • melonbuske

    Leilani: Ja, gör gärna det :) Själv har jag knappt börjat titta på klänning. Anledningen är att det är så långt kvar till bröllopet och jag håller just nu på med ViktVäktarna så förhoppningsvis kommer jag vara bra mycket mindre på bröllopet. Men eftersom jag inte har en aning om hur det kommer att gå osv så väntar jag med klänning tills det närmar sig. Dock vet jag att jag vill ha en vit klänning, gärna med något pärlmönster eller liknande som går i en sned snirklig form... eller nåt sånt :P

  • melonbuske

    Humlan66: själv har jag (som jag skrev till Leilani) knappt funderat på kläder. Fokuserar mer på plats och sånt. Just nu har jag fastnat på inbjudningskort osv. så det är där mina planer är för tillfället!! ^^

  • Fenixx

    tycker det låter fint som inbjudan melonbuske!

    sen är vi några stycken som siktar på att förlora några kg inför nästa år. mitt största problem är sockersuget.
    men nu har jag varit sjuk ett tag, men ska iväg och träna igen idag och imorgon.

  • melonbuske

    Fenixx: Ja, det brukar ju inte vara direkt ovanligt att bruden (och brudgummen) vill gå ner lite inför bröllopet (fast går min m2b ner nåt, då försvinner han :P). Jag har dock en hel del kilo som ska bort... skulle behöva gå ner nästan 50 kg för att hamna på en bra nivå... jag är dock glad så länge jag går ner :)

  • pandis81

    Men snälla älskade du...
    först börjar jag gråta när jag läser att det definitivt är slut och att du ska lämna oss här. Och sen när du skriver att du har något åt mig då har du gått för långt..
    Jag har skickat ett mail till dig där jag har skrivit av mig lite. Och med adressen självklart.

    Men jag tycker inte att du behöver ge mig något.
    MEN OJ VAD JAG KOMMER SAKNA DIG HÄR.

    Du finns i mina tankar eller säkert hos många av oss här nu under våran fortsatta tid av planering. Du kommer vara saknad. men vi finns här om du behöver oss... ALLTID.


    paradisfågel skrev 2009-02-18 11:01:47 följande:
    Nu tackar jag och bockar för den tiden som har varit. Han har lämnat mig, men ville inte försvinna härifrån utan att säga att jag uppskattar den tiden som varit - har haft väldigt roligt här inne med er alla!Pandis, skulle du kunna skicka över din adress via msn? Har en sak här hemma som jag skulle vilja att du får..Emmeli, har en kasse med tidningar och böcker som rör bröllop. E de något som du tror att du skulle få ut någonting av så får du dem mer än gärna, känns så dumt att bara slänga något man lagt ut en del pengar på.Önskar er alla ett stort lycka till med allt ni har på gång! Ni finns i mina tankar! Skulle det vara någonting så kan ni nå mig via msn, har redan skrivit min adress. Ni är underbara!Bamsekramar Anna
  • pandis81

    Hej tjejer

    Jag har inte orkat att läsa igenom allt efter helgen. Men jag är inne och läser så gott jag kan.
    Nyheten om att paradis lämnar oss slog mig hårt. Är jätteledsen för det.

    Men jag vill passa på att önska alla nya välkomna till tråden också. Kul med nytt folk.
    Som ni alla vet så har jag ju inget jobb för tillfället så sparandet ligger lite på is just nu, men vi strävar fortfarande mot vårat mål och mycket av de små detaljerna är ju klara.

    Jag ska få ändan ur vagnen att åka in och hämta min ring också. Men nu har det varit lite sjukstuga och så har vi varit borta på helgerna så det har inte riktigt funnits tid till det heller.

    Men det kommer det att göra nästa vecka hoppas jag.
    Och så hoppas jag att jobbena snart ramlar in också.
    Men ni vet att jag finns kvar om jag så är lite i bakgrunden.

    Många kramar till er alla.

  • Leilani

    Fenixx: tack! Jag tror den kommer bli fin också, har inte vågat inhandlat den än måste kolla lite hur pass mycket man kan ändra storlek på den först. Men den har fått tummen upp av alla killkompisar som varit smakråd så det låter bra.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5