• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

vi ska inte heller ha öppen bar. men gästerna får ju ändå dricka till maten. är det öppen bar är ju alltid riskerna mer att folk kanske blir "för fulla" med. du får se det så MV85.

en tanke som jag hade annars som jag kan dela med mig är ju att ni tex bjuder på första flaskan öl/vin/cider
    ha en kupong i festhäftet eller så.

vi hade tänkt att vi kunde ha ett litet lätt korsord i temat och så skulle dem få ut ett ord som då i vinst gav en öl/vin/cider. haha

men nu så blev det att vi istället satsar på att hyra en buss som kör hem folk på kvällen istället.

• Fenixx

alltså just med tanke på pengar, så satsade vi hellre dem på en buss att köra hem folk en gratis dryck, så jag menade,kanske blev lite dumt formulerat där i slutet.

• Humlan66

28 Aug skrev 2009-02-20 09:11:23 följande:

Hej, här kanske jag kan få flytta in?Gifter mig den 28 augusti nästa år Vore kul att ha några att planera ihop med så man känner att man inte är helt ute och cyklar
    Välkommen 28Aug-- du har nog samma datum som mig :-d
    vad roligt -. vart ska ni gifta er ??
  • MV85

Fenixx: Det där med rädslan att folk ska bli för fulla finns inte för oss - en bröllopsfest är en fest! Då skålar man, dansar man och har roligt.. Stoooooooooooora mängder alkohol är mer regel än undantag, och när vi räknade på att handla själva från tyskland räknade vi med 2 flaskor vin/pp + lite likör, whiskey och annat... till samma människa!
    Så nej... Den fördelen ser inte jag

• Fenixx

nä vi är likadana, vi vill ha störst fokus på festen och ha det avslappnat och roligt. och våra vänner vet vi håller igång det.

men vet andra som har anhöriga som kanske har lite problem med alokohol och kontrollera mängden, så är det ju ett väldigt bra alternativ för dem så.

• MV85

Fenixx: Jag har en far som är alkoholiserad. Jag har inte pratat med honom på telefon utan att han varit full på snart 5 år... så jag vet mycket väl hur det är att leva med sådant! Dock har jag fördelen att min far blir väldigt trevlig när han dricker - vilket inte gör hans ev. överförfriskning till ett bekymmer trotts allt, även om det så klart är lite ledsamt.

• Humlan66

När det gäller festen är jag OROLIG- väldigt orolig tom för jag litar inte en meter på att nån av våra kan underhålla specielt länge. Nu kan man inte jämnföra en bröllopsfest med en *vanlig* fest men Tex i midsommras då jag och min syster va nerbjudna till m2b's mammas sommarstuga I Borås. För oss innebar det 60 mil i bil dit och det vi trodde väl att det skulle bli trevligt men för utom en ombyggnad som va långt ifrån klar ( annan historia ) så gick dom helt plötsligt och lag sig kl 10- HALLO kl 22 på en midsommarafton.. bara poff sådär :-s snacka om snopna vi va. men jag vet att till kl 24 kan do i VÄRSTA fall hålla sig uppe men inte 17 vill jag att min bröllopfest slutar SÅ tidigt.
    Vi åkte ålandsbåt i sommras och det ÄR ju party, men vad händer joo kl 22 går hans bror som fyllt 30 och lägger sig och läser en bok- ja ni hör ju :-s

• sindri

är de någon mer som gifter sig den 7/8 2010 jag har kollat men lite slarvigt kanske;)

• MV85

Humlan66: Nu vet jag ju inte hur dags ni måste lämna lokalen, men om ni vet att efter 22 kommer folk droppa av - och det vill ni inte, då bjuder ni helt enkelt in en massa vänner som ni inte kunde/ville bjuda till middagen till det klockslaget så får de komma och fortsätta festen med er istället!

• melonbuske

Har precis pratat med en festlokal, tänkte höra med er om priserna där är rimliga då jag själv verkligen har "no idea what so ever".

hyra av herrgård: 5000:- (inkl. personal, dukning, blomsterarr. till borden, bartender)
    mat: fr. 495:- /p (deras menyer, vill dock ha en egenkomponerad, vet inte om och isf hur mycket extra det blir)
    dryckespaket: fr. 375:-/p (vet dock inte om vi ska köpa egen alkohol och om det går)
    tårta: 75:-/p (för mycket enligt mig, funderar dessutom på bakelser av något slag så tror inte vi tar tårta därifrån).

Vi har tänkt ca. 50-65 pers... vad tror ni? Låter det okej? Kanske ska tilläggas att det är i Stockholms län...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5