• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

    Göteborg.
    Det är fler i tråden som är från göteborg. Så kul.
    Skönt att ni har hittat eran drömkyrka och att lokalen är ledig det är en bra början

    Vi ska också ha buffé men drycken kommer vara från lokalen där vi ska ha festen.
    Jag vet också vilka som ska vara tärnor och bestman.
    Vi har även börjat köpa små saker och den högen fylls på hela tiden.

  • maj2010
    LoveA skrev 2009-02-03 10:50:37 följande:
    Tack så mycket Vi ska gifta oss i Göteborg. Vi har hittat vår drömkyrka, hoppas på att den är ledig någon av lördagarna i juli. Festlokal är antagligen fixad, vi fick svar idag att alla datum vi frågade om var obokade. Vi ska ha buffé och öppen bar (dryck hämtas i Tyskland)Jag vet vilka jag vill ha som tärnor.Resten är under funderingsstadiet.Ingen vet något än, det får bli en överraskning. Vi har inte förlovat oss än heller men sambon ska fria någon gång under våren
    Välkommen! Här är en till som ska gifta sig i Göteborg
  • Fenixx

    LoveA>> välkommen till oss! ska också ha bröllopet i juli, några mil utanför gbg.

  • LoveA

    Tackar
    Jag har inte haft så mycket att göra på jobbet så jag har läst igenom tråden från första inlägget 2008 till nu
    Det är kul att så många är kvar som var med från början.
    Jag har fått mycket inspiration av att läsa era idéer.
    Ska bli roligt att få följa med med egna inlägg också till Dagen B

  • pandis81

    oj att du orkar..
    har du läst igenom från tråd 1 menar du???
    eller bara den här tråden på 172 sidor.

    Det här är ju våran 5:e tråd annars.:-P
    så vi har varit i planeringsstadiet en längre tid nu kan man säga.


    LoveA skrev 2009-02-03 11:40:59 följande:
    Tackar Jag har inte haft så mycket att göra på jobbet så jag har läst igenom tråden från första inlägget 2008 till nu Det är kul att så många är kvar som var med från början. Jag har fått mycket inspiration av att läsa era idéer.Ska bli roligt att få följa med med egna inlägg också till Dagen B
  • sarahkka76

    fenixx: Tack Ja, de blir jätte bra till det vi har tänkt oss. Nu måste vi fixa bordsduken men det får bli när jag vet exakt måtten.
    Åh nice Hur lång tid ska folk ha på sig från att de mottagit inbjudan och fram till osa?

    MsomiMarie: håller med Fenixx. Det beror på var man bor och vad man är ute efter. Vissa lokaler, kyrkor, musik och andra detaljer måste bokas 1 år i förväg.

    Har ni funderat på om ni vill gifta er under sommartid eller vintertid? När man bestämt det kan man sätta ett datum. Vill ni ha ett stort bröllop eller litet? Kyrkligt eller borgerligt?

    LoveA: välkommen!

    Ikväll ska vi gå igenom vår "offert" och skicka iväg den imorgon. Sen får vi veta vad kalaset kommer att gå på och sen är det bara att boka.

    Vad får ni betala för er lokal? Vi betalar 4000kr för lokalen. Sen tar de 30kr/per för linne med det kommer vi att fixa själva och det kommer iaf att ligga på det beloppet. Personal kostar 150kr/timme/person och vi behöver bara 2st eftersom vi serverar buffé. Ljudanläggning får vi ta med själva.

    Vi ska ha vigsel som följs av brudskål med jordgubbar och choklad. Buffe med dessert, 2 glas till maten, tårta och kaffe. Sen har vi mingelkväll med snacks och gästerna får betala drickat själva.

    Hur har ni gjort?

  • Fenixx

    det kommer vara 5mån innan bröllopet gästerna får inbjudan, mycket för det ligger i semestertider och för att folk ska hinna skaffa/sy kläder i temat.

    vi behöver inte betala nån hyra utan allt ingår i fullservice i kuvertavgiften, då är det hyra, personal, välkomnsdrink, 3rätters och dryck till maten.

    Vi ska ju ha utomhusvigsel med ett riddarsällskap som ägnar dagen åt oss och har sen ett tornéspel i våran ära efter vigseln. kommer även vara vanliga besökare som ser på. sen efteråt har vi brudskål då våran restaurang är bara nån 100m från slottsruinen. sen blir det mat(inte bestämt om 3rätters eller buffe ännu) och så får folk dryck till maten och vi skippar efterätt och går direkt på tårtan. sen blir det FEST. som vi hoppas blir fyllt med massa skoj och dans. men då får gästerna köpa sin egen dryck/sprit hehe. sen får vi ha nån kvällssnacks med.
    lokalen har bara tillstånd till 01 tror jag, kanske vi kan dra ut till halv 2, så vi vill börja festen lite tidigare, därför vi skippar efterätten(plus det blir kaka på kaka känns det som)

  • sarahkka76

    fenixx: det låter smart. Vi har satt kavaj som klädsel men nämnt att färgtemat, så kan man hoppas på att folk vill anamma det.
    Vilken månad är det ni ska gifta er? Vi har sista lördagen i juli.

    Ja, så ska vi också räkna ut sen när vi fått offerten.
    Det låter som ett superbröllop! Du får dela med dig av bilderna sen så man får se Vi bestämde dessert eftersom vi går direkt in på varmrätten. Vi måste också kolla hur länge de har tillstånd. Middagen ska vara klar 20.30 och sen tänkte vi ha mingel till 01.00. Sen tillkommer det i budgeten 30min städning efter att alla har gått.

  • Fenixx

    ja vi kommer skriva mer på våran hemsida om förslag, tips och länkar som kan hjälpa gästerna att fixa kläder i temat, men vi kommer även skriva där att det är önskvärt men frivillgt att ha temaklädsel. men vore fräckt att se min morfar med stor mage och ganska flint som en munk.
    så i klädkoden kommer vi skriva "medeltid/festfin" hade gärna haft slipsförbud hahaha...

    vi ska gifta oss 3 juli. hade från början 31 juli men fick ändrat datum så det matchade med riddarna.

    hmm det med städning har jag inte tänkt på att fråga om det tillkommer..får jag undersöka.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5