• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • MV85

    Fenixx: Nej, inte jättelångt kvar O tur är väll kanske det! hehehe Vi ska inte berätta något för mina föräldrar förrän inbjudningarna går ut, o hans blir det att vi berättar för när kyrka+lokal är bokat...
    Kyrka har vi inte ens börjat titta på än... men det är det minsta problemet! Svårare att hitta en lokal och en bra cateringfirma... Underbart om man kan hitta en cateringfirma som hyr ut lokal Men men.. återstår att se!

  • Humlan66

    Nu har det börjat bli en massa sidor i denna tråd , hur många brukar det bli innan den stängs ?

  • Humlan66

    Oj jag såg i gamla *s* 224 då har vi några sidor till på oss då ha ha

  • slottsbröllop2010

    igår engagerade sig sambon i bröllopsplanerna! Och inte nog med det, det var han som tog upp det=D

  • Humlan66
    slottsbröllop2010 skrev 2009-01-27 10:35:21 följande:
    igår engagerade sig sambon i bröllopsplanerna! Och inte nog med det, det var han som tog upp det=D
    Vilket slott ska du gifta på i/på ?
  • pandis81

    Hej tjejer.
    Jag vet att jag har varit väldigt frånvarande här. Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor som ni har skrivit, så är det något viktigt så hoppas jag att ni talar om det för mig igen.

    Jag har sett att det är många nya namn som jag inte har sett här innan. Och ett stort välkomnande till er. Kul när vi börjar bli så många som faktiskt ska gifta oss nästa år. Och även iår (missmijah) det är helt fantastiskt att vi kan säga att nästa år gifter vi oss.

    Som många vet så förlorade jag jobbet sista december och har gått hemma sen dess, samtidigt så förlorade vi våra två katter som är familjemedlemmar när man har haft dom i många år. Därför har min mor varit väldigt ledsen, då det har varit hennes "terapi" då hon har svåra ångestattacker som har pågått i måååånga år.

    Och jag som sitter och tänker på allt fick det inte riktigt att gå ihop med pengar och samtidigt kunna spara till bröllopet. Inte när man får a-kassa.
    Men nu tror jag att det kommer att kunna vända.

    FÖR IMORGON SKA JAG GÅ PÅ EN INTERVJU.
    Och ja jag tycker det låter lovande. Jag hoppas det i alla fall. Det är bra grundlön med chans på bra provision. Och det är ett jobb som jag skulle klara av nu innan man verkligen hittar något som man tycker jättebra om. Huvudsaken är att man har ett jobb så att man kan spara och att jag får bli fru nästa år.

    Från det ena till det andra så har jag ju pratat om att jag skulle gå på mässan i helgen som kommer, men jag ska inte göra det. Jag har gått igenom fåra anteckningar och jag känner att vi har koll på det mesta och det vi har kvar behöver jag inte se på någon mässa. Har ju redan varit på en som hölls i den lokalen som vi ville ha festen i. Och där fick jag veta allt jag kan ha använding för.

    Så nej det blir ingen mässa för mig i helgen.
    men nu är jag tillbaka tjejer och det på allvar.
    Håll nu alla tummar så att jag får jobbet imorgon.

  • Fenixx

    pandis>> hoppas du får jobbet!!
    själv fick jag reda på igår att jag inte fått jobb jag hade sökt och som jag verkligen trodde på, så blev himla besviken.
    nu är det bara en liiten chans att jag kan få en annan tjänst i samma hus, men vi får väl se..suck.

    tur man fått massa bra besked inom bröllopsplaneringen iallafall med hyra, buss, lokal, riddarna ialalfall.

  • JosieJose

    Vi tittade lite på Santorini först men det är rätt dyrt. Och det är ju klart eftersom det är så populärt..

    Jag satt och räknade lite på vad det kan komma att kosta och siffran slutade rätt bra över vad jag hade tänkt mig. Men då var det ju i och för sig medräknat hotell, flyg etc..

    Vad räknar ni på att det kan kosta??


    molnis skrev 2009-01-26 22:42:16 följande:
    Härligt det låter med grkiskt bröllop, lite "Mamma mia" =) En annan ö är Santorini som är den mest romantiska ön som jag varit på i grekland, var ett par som gifte sig i solnedgången i en av "vykortsbyarna" när vi var där. Zakynthos har jag bara sett på bild men verkar jätte mysigt, vill åka dit med. Å längtar till värmen..
  • JosieJose

    Vi har aldrig varit där men har kompisar som har hotell där (så de tycker så klart att det är bra där).. Vad tråkigt att det är så mkt turister och köttbullar vill man ju inte gärna äta när man är borta... :) Det blir bra för alla som har barn med sig kanske... haha

    Emmeli o Markus skrev 2009-01-26 23:07:02 följande:


     

    Jag tyckte mest att det var en partyö... Inte så mycket att göra mer än att sola bada o partaja.. Hade vela haft nått spännande att se eller nå bra shoppingställe eller ´lite grekland.. men det 'r så mycke turister där så alla restauranger kan man i princip prata svenska på o 9 av 10 restauranger vi va på hade även svensk meny med bla köttbullar.. Tycker jag oxå är tråkigt.. om man åker utomlands i 2 veckor vill man väll inte äta samma mat som man gör en vanlig stressig tisdag lixom?!Hoppas det finns folk som tycker bättre om stället och som har bättre upplevelser därifrån jag vart så väldigt negartiv.. =/
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5