• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

    god dagens tjejer!

    tänkte höra lite med er om en fundering jag har.
    Vi ska ha våran vigsel och fest i en annan stad som ligger ca 45min reseväg från där vi bor. dem flesta av våra vänner och släkt bor också där.
    Men där vi ska vara finns inget hotell, och närmsta hotell/vandringshem ligger tyvärr ca 30min därifrån.

    så jag kan tänka mig att dem flesta då väljer att åka hemåt istället.
    men vad tror ni...ska folk få fixa med åkandet själva eller ska vi stå för det och fixa nån taxibuss eller nåt? tänker just med kostnaden och så.
    eller om man ska nämna på hemsidan om folk är intresserade av samåkning och dela taxi?
    för känns så synd att folk ska behöva avstå från att dricka om många ska behöva köra...

    jag har ju själv bara varit på 2 större bröllop och på det ena så var det 45min från där vi bor, men det var i deras hemstad så vi sov i deras hus. men annars så fick gästerna fixa sånt själva. och på det andra så var det i grannstaden så då hämtade en kompis oss på natten.

  • maj2010
    Fenixx skrev 2009-01-23 11:06:42 följande:
    god dagens tjejer!tänkte höra lite med er om en fundering jag har.Vi ska ha våran vigsel och fest i en annan stad som ligger ca 45min reseväg från där vi bor. dem flesta av våra vänner och släkt bor också där.Men där vi ska vara finns inget hotell, och närmsta hotell/vandringshem ligger tyvärr ca 30min därifrån.så jag kan tänka mig att dem flesta då väljer att åka hemåt istället.men vad tror ni...ska folk få fixa med åkandet själva eller ska vi stå för det och fixa nån taxibuss eller nåt? tänker just med kostnaden och så.eller om man ska nämna på hemsidan om folk är intresserade av samåkning och dela taxi?för känns så synd att folk ska behöva avstå från att dricka om många ska behöva köra...jag har ju själv bara varit på 2 större bröllop och på det ena så var det 45min från där vi bor, men det var i deras hemstad så vi sov i deras hus. men annars så fick gästerna fixa sånt själva. och på det andra så var det i grannstaden så då hämtade en kompis oss på natten.
    Hmm... knepigt det där. Jag hade nog försökt fixa en buss om jag var du. Som du säger är det inte så kul om hälften inte kan dricka för att de måste köra.
    Själva försöker vi hitta en lokal som ligger så centralt som möjligt eftersom de flesta av våra gäster kommer att behöva bo på hotell eller liknande.
  • Fenixx

    ja känns så typiskt mig detta...då vi har nästan alla anhöriga i våran hemstad eller folk dem kan bo hos eller i vårat hus... men nä då ska vi böka till allt.
    men den stora delen är ju att det är temabröllop och slottsruiner och riddare hittar man inte i varje kvarter.

    men har mailat ett lokalt buss/taxibolag där vi ska vara och se vad det skulle kosta, såg att dem hade en 16pers buss. hade varit perfekt. för tex min släkt vet jag kommer åka eget isåfall.
    och vi och 2 par till kommer få åka till den närmsta staden för hotell då vi såklart vill ha ett fint hotellrum och dem 2 paren har närmast hem åt det hållet.

  • Muntrik

    Ja det är ju lite knepigt hur man gör, men vi har nog bestämt att vi ska ha ett förmiddagsbröllop med familjerna med middag efteråt. Sen ska vi ha en fest helgen efter för att fira med övrig släkt o vänner! Så jag får lov o ha min bröllopsklänning två gånger.. Jiippi!


    berglinlindström skrev 2009-01-22 14:40:20 följande:
      välkommen!!vi skulle oxså ha det datumet men det är en söndag så vi valde dagen innan istället.
  • Muntrik

    Det roliga är att ända sen vi blev ihop har vi "skämtat" om att vi skulle gifta oss då, o nu blir det så!


    Fenixx skrev 2009-01-22 16:09:47 följande:
    välkommen muntrik! fräckt datum.
  • sarahkka76
    MV85 skrev 2009-01-22 20:40:50 följande:
    Tänk även på att diamanterna går att byta ut till bättre kvalitet längre fram om ni har ekonomisk möjlighet då... O det utan att man egentligen ändrar ringens utseende alls :)
    Ja, den möjligheten finns också
  • paradisfågel

    Hejan mina änglar!


    Har inte hunnit läsa igenom vad ni skrivit än.. Är i södertälje och passar min brors lägenhet och katt den här helgen så kommer nog vara här inne en del imorrn..


    Haennish, vi köpte våra förlovningsringar (schalins) hoa gulsfynd på kupolen.. va inga problem.. enda ja reagerade på va väl att hon vi fixk hjälp av verkade reagera på att vi ville ha bådas namn i förlovningsringarna.. som att hon tyckte de va något ovanligt..


Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5