• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Tokisen

    Jag har köppt en del på guldfynd och aldrig upplevt att dem e dåliga.
    Kanon bra om du hittat det du vill ha
    billigare.


    haennish skrev 2009-01-22 17:48:01 följande:
    vad tycker ni om guldfynd brudar? Har nån erfarenhet av dom? Våra ringar är schalins och köpta av en riktig guldsmed, och vi hade egentligen tänkt designa nya till bröllopet. Men idag var jag på stan och gick runt i lite butiker eftersom det var rea. Och vad hittar jag på guldfynd? En ring som ser ut precis som den jag tänker designa! Och billig! Men vågar man köpa nåt på guldfynd? Är det bra kvalité och sådär? Hon som jobbade där idag va ny o visste inte så mycket, men jag ska gå tillbaka imorgon o kolla igen o fråga ut dom om allt från palladiumhalt till kvalitén på diamnaterna. ;P Men tänkte höra med er först om nån av er hade erfarenhet av dom... :)
  • sarahkka76
    haennish skrev 2009-01-22 17:48:01 följande:
    vad tycker ni om guldfynd brudar? Har nån erfarenhet av dom? Våra ringar är schalins och köpta av en riktig guldsmed, och vi hade egentligen tänkt designa nya till bröllopet. Men idag var jag på stan och gick runt i lite butiker eftersom det var rea. Och vad hittar jag på guldfynd? En ring som ser ut precis som den jag tänker designa! Och billig! Men vågar man köpa nåt på guldfynd? Är det bra kvalité och sådär? Hon som jobbade där idag va ny o visste inte så mycket, men jag ska gå tillbaka imorgon o kolla igen o fråga ut dom om allt från palladiumhalt till kvalitén på diamnaterna. ;P Men tänkte höra med er först om nån av er hade erfarenhet av dom... :)
    Det beror på vad du är ute efter. Är det verkligen den ringen du vill ha och för dig inte spelar ngn roll diamanternas egenskaper så ska du absolut slå till. Om du vill att ringen ska vara en investering inför framtiden eller om du vill at en viss egenskap ska framträda tex storleken på stenen, färgen eller hur mkt den glittrar då måste du ställa andra frågor.
  • MissMijah

    hej flickor! hoppas allt är bra med er!

    man hinner inte emd i svängarna nu när man jobbar alltså.

    allt är bra här. men det är mkt jobb nu, och familj och träning.
    bröllopsplanerna flyter på som vanligt.

    jag kommer vara borta över helgen men kommer säkert kika in.

    ha en bra helg om vi inte hörs innan.

    kram på er

  • MV85
    sarahkka76 skrev 2009-01-22 19:23:56 följande:
    Det beror på vad du är ute efter. Är det verkligen den ringen du vill ha och för dig inte spelar ngn roll diamanternas egenskaper så ska du absolut slå till. Om du vill att ringen ska vara en investering inför framtiden eller om du vill at en viss egenskap ska framträda tex storleken på stenen, färgen eller hur mkt den glittrar då måste du ställa andra frågor.
    Tänk även på att diamanterna går att byta ut till bättre kvalitet längre fram om ni har ekonomisk möjlighet då... O det utan att man egentligen ändrar ringens utseende alls :)
  • rosesarered
    molnis skrev 2009-01-22 18:52:01 följande:
    När vi förlovade oss för 5 år sedan sa vi inte det till någon (vad jag kan minnas). Vi tog gemensamt beslut, köpte ringar, åkte till grekland å förlovade oss på en strand i solnedgång..mysigt=) Visst inget frieri men gjorde det till en grej eftersom vi ej hade bröllop i sikte på några år. Vi hade fixat så de kom in en annons tidningen, som faktist några st såg. (smsade vissa att de sklulle kika i tidningen) Så va först då de fick veta. Sökte på mitt nick å hittade mina inlägg å trådar här på BT från 2003, kom ju inte äns ihåg att jag skrivit dom sakerna. Men minns spänningen med att vi höll på å fixade och ingen annan visste, så förstår er som är i samma sits!)Nu när vi bestämt bröllop har vi ej hållt tyst alls... Men vissa detaljer kanske vi håller för oss. Men många tycker de e kul å engagerar sig å jag brukar va likadan så tycker det e kul!
    Vad roligt att du varit medlem så länge!
    tycker att det låter härligt med förlovning på en strand i solnedgången.

    Jag fick ett frieri men vi köpte ringarna tillsammans och planerade in en hotellhelg då vi tog på oss ringarna. Dom låg ganska länge i byrålådan härhemma men jag gick och tjuvprovade på den ibland
    man hade en så härligt pirrig känsla i hela kroppen!

    Nu har vi bokat biljetter till bröllopsmässan, lördag på grand hotel.

    Blir mycket program för oss nu, vi ska åka iväg och bo på ett pensionat i helgen och ha en myshelg, men framförallt fira vår femårsdag på söndagen! ska bli så härligt!
    ha en bra helg alla
  • EllaBellaG

    Har hittat min drömklänning! MEN, tyvärr ca 2000 kr över budget. Typiskt!

    Det var tydligen rea på 1000 kr februari ut, men det känns lite dumt att investera i en klänning när det fortfarande är ett drygt år kvar. Eller? Har ju inte börjat spara ännu heller, så egentligen finns det inga avsatta pengar.

    Måste ju resa ner till småland också isåfall. Vågar ju inte köpa utan att prova först...

    suck, nu ska jag trösta mej med lite glass

  • MV85

    EllaBellaG: Den kanske har gått ner i pris till nästa år? Klänningspriser beror ju ofta på hur nya de är.... Så har du tur finns den billigare nästa år..
    Jag hade inte vågat köpa den med över ett år kvar, kroppen kan ju ändras av olika anledningar innan man ska ha den...

  • Leilani
    rosesarered skrev 2009-01-22 21:10:49 följande:
    Vad roligt att du varit medlem så länge! tycker att det låter härligt med förlovning på en strand i solnedgången.Jag fick ett frieri men vi köpte ringarna tillsammans och planerade in en hotellhelg då vi tog på oss ringarna. Dom låg ganska länge i byrålådan härhemma men jag gick och tjuvprovade på den ibland man hade en så härligt pirrig känsla i hela kroppen!Nu har vi bokat biljetter till bröllopsmässan, lördag på grand hotel.Blir mycket program för oss nu, vi ska åka iväg och bo på ett pensionat i helgen och ha en myshelg, men framförallt fira vår femårsdag på söndagen! ska bli så härligt!ha en bra helg alla
    Hoppas ni får mysigt på pensionatet! Jag vill också åka bort med min pöjk! aja, jag får väl nöja mig med att jag åker bort och hälsar på kompisar över helgen och tar en tur senare i vår med karln.

    Btw du får väl vinka om du ser mig i vimlet på grand hotel på lördagen :P
  • Leilani
    EllaBellaG skrev 2009-01-22 21:21:46 följande:
    Har hittat min drömklänning! MEN, tyvärr ca 2000 kr över budget. Typiskt!Det var tydligen rea på 1000 kr februari ut, men det känns lite dumt att investera i en klänning när det fortfarande är ett drygt år kvar. Eller? Har ju inte börjat spara ännu heller, så egentligen finns det inga avsatta pengar.Måste ju resa ner till småland också isåfall. Vågar ju inte köpa utan att prova först...suck, nu ska jag trösta mej med lite glass
    Förstår att du är kluven. och jag kan till viss del hålla med MV85, kroppen hinner ju ändras en del på ett år. framförallt om man planerar att gå ner i vikt. Samtidigt så om det är THE ONE så skulle jag köpt den i varje fall. Framförallt om den är lätt att minska en storlek eller två
  • EllaBellaG

    Mmmhmm... Det är ingen korsettklänning så storleken går inte att ändra, och den skulle nog inte sitta snyggt om man minskar i vikt.
    Ja, jag får nog ha is i magen och vänta lite och hoppas den finns kvar om ett år. Känner jag mig själv rätt kommer jag gå in på hemsidan varje dag och kolla efter.

    rosesarered: Ha en jättemysig 5årsdag på pensionatet!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5