• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • haennish

    fenixx: på laserfrossa.se kan man beställa en egen personlig stämpel. :) Ett tips om ni inte hittar nåt ni gillar. Inte så himla dyrt heller tycker jag. :)

  • ninni84r

    toppen, det va en kul grej. letade efter en bra stämpel till inbjudningskorten - hur många man än har så passar ingen :)

  • haennish

    kollade lite mer på lokalerna nu och jag tror vi har bestämt oss för den mindre och mysigare. Båda lokalerna är mysiga på sitt sätt, men läste om den mindre nu att "Den rustika matsalen med öppen spis, kalkade vita stenväggar och massiva träbord har plats för 120 gäster". Har varit där och den är verligen hur fin som helst, och jag trodde inte att det gick in så många faktiskt! Så då väljer vi helt klart den! :) Har trott att den va för liten, därför har vi haft svårt att bestämma oss...

  • Fenixx

    låter som en jättebra lokal haennish!

    jag var lite tveksam över våran lokal då den ser liten ut, men så sa ägaren när jag var där att dem skulle ha bröllop samma dag för 80personer, och vi är ju ca 42, så då är det ju lugnt.

  • sarahkka76

    Ang tårta så tror jag att vår kommer att gå på en del. Vi har inte bestämt än var vi ska beställa den. Men vi har speciella önskemål. det ska vara en våningstårta och jag tror att det blir 3 våningar för 45 gäster. Eftersom vi dyker så ska vi ha undervattenstema och översta biten ska vara en blueringed bläckfisk som hänger med tentalklerna neråt mot andra våningen. Sen ska vi ha oss där nere någonstans dykandes.

    Våra färger i klädsel, inbjudningskort, bordsplacering, dukning och dekorationer gå i purpur, svart och silver.

  • haennish

    Om man ska ha trerätters, tycker ni då att man ska ha alla tre rätter och sen tårta, eller skulle ni skippa efterrätten och bara ha tårta? :)

  • mysifer

    vi kommer nog att skippa efterätten och "bara" ha tårta.
    fast kanske kommer vi ha frukt, nötter och ost istället efter maten eller längre fram på kvällen.

  • Fenixx

    jag har bara varit på 2 större bröllop. och ena dem hade riktig 3 rätters och sen tårta. och dem andra hade små chokladkulor till kaffet och sen tårta.
    har sett vissa som istället för efterätt har lite ost och kex istället.

    men vi kommer göra som mysifer och skippa efterätten och bara ha tårta. Tror det räcker och sen kan festen börja tidigare istället så det fortare kan bli fart i gästerna. för jag är lite osäker just med stängningstid, och så trist om man måste sluta festen för tidigt.

  • paradisfågel

    Hejsan mina änglar!


    Har inte varit här inne på ett par dagar så haft en del att läsa ikapp


    Välkomna in ni nya!


    Evasdottir10, jag ska isf sy upp klänningen hos Ann-Lis Klädmakeri. Hon har hållt i en sykurs som min mamma har gått på och har hjälpt min mamma med tips och råd o så när hon sydde min klänning till studentbalen. Hon är jättetrevlig så känns självklart att om jag ska sy upp den så blir det hos henne


    Fenixx, hoppas de gick bra med intervjun!


    Pandis, skönt att du får dina bubblor!


    Haennish, tror de beror lite på när man tänkt börja äta o hur länge man har festlokalen och vad man isf tänkt att servera som efterrätt.. Sambon min vill gärna ha både efterrätt och tårta, så vi kommer nog ha en lite lättare efterrätt, kanske bara en glasskula lr nåt sånt..


    Har jag missat något så får ni uppdatera mig


Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5