• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • haennish

    jag har varit inne på lite olika "kinaklänningsidor" och kollat lite. Finns ju en tråd här i forumet om det också. Jag har fastnat för kanacca, millys och little coral, men hört så mycket bra om millys att det lutar åt att jag väljer dom. Vad jag hört så det funka jättebra och man kan ha mailkontakt med dom och så och sen betalar man via paypal, så man kan inte bli blåst på pengarna... Vi kommer beställa både brudklänning och tärnklänningar om vi nu väljer att beställa från kina. Priserna är ju helt klart svårslagna iaf...

  • MV85
    haennish skrev 2009-01-17 12:22:14 följande:
    Hej brudar! Nu har min älskling åkt iväg och jag är ensam till måndag morgon... :( Usch, jag hatar de här helgerna... Vi har ingen exakt budget för min klänning. Vi har sagt att vi kanske kommer lägga 10.000 på alla kläder till oss båda. Men vi får se helt enkelt. Jag är nog beredd att lägga kanske mycket på min drömklänning... Den kommer ju synas på alla bilder, och bilderna är ju nåt man ska leva med resten av livet... :) Min mamma gjorde misstaget att välja fel klänning när hon gifte sig, och vi barn har faktiskt aldrig fått se bröllopsbilderna... haha
    Jag förstår ditt hat för helgerna mycket väl... själv lever jag med att få träffa min blivande en vecka av tre när jag har tur... o då har vi ändå levt som sambos först, så vi har inte varit vana vid detta med distans sedan början...

    Angående pris på klänning: Jag vet inte! Jag kan mycket väl tänka mig att lägga 10-15000 på "rätt" klänning, men samtidigt kan jag mycket väl tänka mig att beställa en kinaklänning eller liknande... så det beror helt på vilken klänning jag faller för... Det som oroar mig med kinaklänningar är kvaliteten på tyget, att det inte ska vara lika tjockt och fint som originalklänningarnas...
  • haennish

    MV85: Samma här, vi har varit vana med att vara tillsammans hela tiden, men nu har vi flyttat och eftersom han är brandman måste han vara där eftersom vi nu bor för långt bort för att han ska kunna ha jour hemma. :( tråkigt och jobbigt när man knappt varit ifrån varandra sen man träffades... men men, det är väl bra att sakna varanda ibland också antar jag, man börjar uppskatta varandra mycket mer har jag märkt... :)

  • ullis33

    Hej! På er alla, jag hänger inte med i er skrivtakt här
    Jag har haft fullt upp med slutprov och så i skolan och äntligen i Torsdags tog jag examen och nu är jag färdig FLORIST.

    Makapula jag har hittat drömklänningen på millys sida den går väl på ca 4000kr.


    makupala skrev 2009-01-16 22:11:39 följande:
    tjejer, hur mkt pengar kommer ni att lägga på eran brudklänning? (sådär på ett ungefär..)
  • MV85

    haennish: Jo, man gör ju det... men samtidigt är det inte kul alls... För vår del beror det på att han nu mera jobbar i Norge inom oljeindustrin.. o jag är sjukskriven för min rygg så kan inte följa med.. Förhoppningsvis får vi ordning på min rygg nu dock, har just börjat gå till en naprapat så får se vad han kan göra! Får vi ordning på min rygg kan han med största sannorlikhet fixa in mig på samma företag som han jobbar på nu, o då skulle vi slippa vara ifrån varandra så mycket!
    Men det är ett ganska stort OM... med tanke på att jag gått hemma i 4 månader med svår smärta...

  • haennish

    mv85: Jag håller tummarna för dig och hoppas att det går bra!

  • sarahkka76

    paradis: men har ni hittat ngt som verkar vara ett alternativ?

    makupala: min kostar ca 3100 för klänning+underkjol+frakt.

  • molnis

    NU bör mina bilder visas, missat en kryssruta såg jag=) Någon sådan klänning vill jag ha, mycket tyll i kjol och enkel upptill. Vill inte ha släp utan gärna liten bit ovanför marken så man precis ser fötterna.

    Maj 2010, det stämmer=) Vi bor mitt emot carlanderska så handlar uppe på willys ibland. Hoppas ni kommer trivas i området nu då!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5