• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

    ja såg ut som en smarig tårta! jag vill också ha något med choklad, även gärna hallon-kan inte bli bättre hihi.

    sarahkka>> fräck ide med chokladkorgen och sen ge till gästerna.

    Jag har letat både i sverige och massa sajter utomlands efter caketoppers som kändes bra för oss på tårtan. men hittar ingen bra.
    men då av en slump så hittade jag en kanonduktig tjej i grannstan där min släkt bor som gör otroliga tematårtor. så då kom vi på att vi gör en hel tårta i temat istället...men VAD är frågan..finns ju såå mycket inom sagan om ringen och vapensköld, schrolls osv
    vill ni kika på fräcka tårtor så kolla i hennes blogg.
    cakebystuart.blogg.se/

  • sockersmulan

    hilfe! jag har funderingar på att baka små cupcakes i stället för bröllopstårta (+ en liten tårta att ha längst upp för mig och m2b att skära i ). har hittat ursöta hjärtan på kakburken.se.. men är de för små tror ni? de ska isf vara i choklad med frosting/sugar paste +ngn annan dekoration ovanpå. här är länken:

    www.kakburken.se/product_info.php

  • Emmeli o Markus

    Sockersmulan.. Jag har sånna och hur jag än gör så blir det inte att se ut som hjärtan när dom är färdiga.. antingen blir dom höga och fluffiga och ser smaskens ut men inte hjärtformade eller så blir dom platta och jätte små och hjärtformen försvinner så fort du har på frosting=( Enda sättet att se formen riktigt bra är från undersidan och man vill ju gärna inte behöva be gästerna vända cc uponer...
    Det är såå tråkigt.. Men jag gjorde vanliga runda och så spritsade jag på frostingen som ett hjärta.. Blev mycket bättre...


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • sockersmulan

    Oh va trist att de inte ser ut som hjärtan när de är klara! Smart idé att göra runda och spritsa hjärtan på! Kommer definitivt köra på det i stället. Tack för tipset!

    Emmeli o Markus skrev 2009-01-14 22:13:53 följande:


    Sockersmulan.. Jag har sånna och hur jag än gör så blir det inte att se ut som hjärtan när dom är färdiga.. antingen blir dom höga och fluffiga och ser smaskens ut men inte hjärtformade eller så blir dom platta och jätte små och hjärtformen försvinner så fort du har på frosting=( Enda sättet att se formen riktigt bra är från undersidan och man vill ju gärna inte behöva be gästerna vända cc uponer... Det är såå tråkigt.. Men jag gjorde vanliga runda och så spritsade jag på frostingen som ett hjärta.. Blev mycket bättre...
  • paradisfågel

    Emmeli, va tråkigt att de inte blir som man tänkt!


    Fenixx, finns några som ni funderar lite mer på?


    Sarahkka76, va kul med dykning!


  • MissMijah
    sockersmulan skrev 2009-01-14 21:50:17 följande:
    hilfe! jag har funderingar på att baka små cupcakes i stället för bröllopstårta (+ en liten tårta att ha längst upp för mig och m2b att skära i ). har hittat ursöta hjärtan på kakburken.se.. men är de för små tror ni? de ska isf vara i choklad med frosting/sugar paste +ngn annan dekoration ovanpå. här är länken: www.kakburken.se/product_info.php
    har me tänkt på det
  • sockersmulan

    MissMijah: va kul att du oxå tänkt på samma sak! älskar att baka men är väl inte helt haj på tårtor..känns som om man kan göra mkt med cup cakes utan att det blir alltför avancerat. billigare oxå! finns en fin utstansare i form av ett hjärta som jag isf kommer att ha längst upp: www.kakburken.se/product_info.php

  • Fenixx

    jadu...tänkte se om hon tårt-göraren kan komma på något bra, hon är väldigt påhittig och duktig.
    men vore ju kanske fint med nåt motiv ur filmen, tex ett hobbit-hus eller minas tirith-slottet, med schrolls eller nåt..jättesvårt.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5