• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

    är det någon som även har lust att kolla på inbjudningarna som jag har lagt upp för smakråd.

    säg antingen nummer eller beskriv den ni tycker bäst om.
    Kolla då på alla även den som jag har gjort själv. Vilken hade ni valt. Tror som sagt att det kan bli billigare att beställa färdiga.

  • MV85
    pandis81 skrev 2009-01-13 23:18:02 följande:
    är det någon som även har lust att kolla på inbjudningarna som jag har lagt upp för smakråd. säg antingen nummer eller beskriv den ni tycker bäst om. Kolla då på alla även den som jag har gjort själv. Vilken hade ni valt. Tror som sagt att det kan bli billigare att beställa färdiga.
    Nr.3 har jag beställt hem prov på.. för att se hur det ser ut irl... tycker det ser väldigt fint ut på bilderna.
  • pandis81

    okej..
    ja då får du säga hur det blev sen.

    Det kan ju vara en nackdel att beställa från en sån populär sida. Att man inte är själv om att ha sånna inbjudningskort. Men jag tror inte att det är fler i våran närhet som ska gifta sig samma år som oss inte vad jag har hört i alla fall så då kanske chansen är stor att vi får behålla dom vi väljer som ensamma i alla fall.

    Men jag är i valet och kvalet på hur jag ska göra. Ska jag satsa på att göra egna eller ska jag beställa färdig gjorda.

    jag vill ha något som är elegant men stilrent och jag vet inte om jag har lyckats få ut det av dom jag har gjort själv.
    Att jag får det när jag beställer färdiga.

    ÅÅÅÅÅ vad svårt val.


    MV85 skrev 2009-01-13 23:38:20 följande:
    Nr.3 har jag beställt hem prov på.. för att se hur det ser ut irl... tycker det ser väldigt fint ut på bilderna.
  • MV85
    pandis81 skrev 2009-01-13 23:49:46 följande:
    okej.. ja då får du säga hur det blev sen. Det kan ju vara en nackdel att beställa från en sån populär sida. Att man inte är själv om att ha sånna inbjudningskort. Men jag tror inte att det är fler i våran närhet som ska gifta sig samma år som oss inte vad jag har hört i alla fall så då kanske chansen är stor att vi får behålla dom vi väljer som ensamma i alla fall. Men jag är i valet och kvalet på hur jag ska göra. Ska jag satsa på att göra egna eller ska jag beställa färdig gjorda. jag vill ha något som är elegant men stilrent och jag vet inte om jag har lyckats få ut det av dom jag har gjort själv. Att jag får det när jag beställer färdiga. ÅÅÅÅÅ vad svårt val.
    Beställ hem 3 olika från dem o titta... kostar inget att få hem prover, så får du fundera och känna på dem i lugn och ro...
  • Fenixx

    pandis>> ja det är jättesvårt med trycksakerna. men vill du ha elegant och stilrent så tycker jag att om du väljer att göra dina egna kanske ska tänka över om ni ska ha brända kanter på insidan för det känns inte riktigt elegant om du förstår hur jag tänker? kanske rispade kanter istället som finns(vad det nu kallas. annars gillar jag dina egengjorda så. men bränt för mig ser jag inte som elegant. Inget illa menat, jag tycker bränt är jättesnyggt, ska ju själva ha det som jag nämnt förr.
    men en tanke bara.

  • JL2b
    pandis81 skrev 2009-01-13 23:18:02 följande:
    är det någon som även har lust att kolla på inbjudningarna som jag har lagt upp för smakråd. säg antingen nummer eller beskriv den ni tycker bäst om. Kolla då på alla även den som jag har gjort själv. Vilken hade ni valt. Tror som sagt att det kan bli billigare att beställa färdiga.
    Jag skulle välja den första bilden, den med rosa text och med en gren längst ner på höger sida. Den tyckte jag väl så härligt balanserad, harmoniska och ljuvlig :)
  • MissMijah
    makupala skrev 2009-01-13 21:56:11 följande:
    skillnaden mellan 5:an o 7:an är baksidan av klänningen.5:an är helt färgad i mitten7:an är bara lite färgad bak till.. kan lägg upp en bild på baksidan..
    jag får nog lov att säga klänning 7.
  • MissMijah

    Hej tjejer!

    Hur har ni det!?

    Alltså, jag undrar bara om jag är onormal eller inte. Tänker fler som jag. Undra om det är nervositet för bröllopet (redan) eller vad det är.
    Den senaste veckan har jag tänkt en massa konstiga saker som att Rob skulle ha tröttnat på mig, att han tycker jag blivit tråkig (för att allt blitt sån vardag och det nykära försvunnit) och jag känner sån rädsla för att förlora honom.
    Men varför? Han friade ju till mig, klart han vill leva med mig!? Sen att allt kanske inte är lika puttinuttigt som förut, det är väl ganska vanligt, eller hur?
    Men ändå visar vi känslor bra och kramas och pussas, och det sexuella om jag får säga så personliga saker, är ju grymt bra.
    Varför går jag och känner såhär? Gud vad jobbigt!

    Jag berättade fr honom igår hur jag tänker och att jag går med en konstig känsla i magen. Han sa att; sluta tänk så nu! Du har inget att oroa dig för jag har inga som helst tankar på att göra nåt så dumt!

    Är jag helt knäpp eller?! Och nu imorse vaknade jag med en klump i magen. Men varför, vi har det ju bra. och inte ens diskuterat om att vi skulle göra slut, haha. sjukt eller hur?

  • maj2010

    MissMijah > Det är nog inte så ovanligt att man har såna tankar. Har varit där själv för ett tag sen. Jag tror det beror på att det är ett stort beslut att gifta sig. Det tar ett tag att smälta det! Tvivel hör till livet. Bra att ni kan prata om det i alla fall. Det är ju inte så kul att känna på sig att ens partner går omkring och bär på något men inte vågar säga det.

    Oroa dig inte!

  • MissMijah
    maj2010 skrev 2009-01-14 10:55:00 följande:
    MissMijah > Det är nog inte så ovanligt att man har såna tankar. Har varit där själv för ett tag sen. Jag tror det beror på att det är ett stort beslut att gifta sig. Det tar ett tag att smälta det! Tvivel hör till livet. Bra att ni kan prata om det i alla fall. Det är ju inte så kul att känna på sig att ens partner går omkring och bär på något men inte vågar säga det.Oroa dig inte!
    Tack! Jag ska försöka att inte göra det. Har ju tänkt såhär förut men då har det släppt efter ett tag. Men nu kom det tillbaka igen. Men det kanske hör till som du säger.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5