• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • paradisfågel

    Välkommen in Frostbrud!


    Berglinlindström, tråkigt att höra vad du varit tvungen att gå igenom! Tycker iaf att det är bra att du kan prata med ditt ex efter vad som hänt..


    Sarahkka76, jag har hört talas om de.. Vi har funderat ett tag på att göra så.. Men sen hittade jag kuverten{#lang_emotions_laughing} därför tänkte vi göra något bildspel eller inspelning lr vad de nu blir som tackkort.. Sen till tex min farmor så blir de nog ett helt vanligt tackkort eftersom hon inte har varken dator eller dvd-spelare..


    Fenixx, jag hade gärna velat se dig dyka upp i klänning o bukett när ni har brandövning{#lang_emotions_laughing}


    Haennish, låter som oerhört pinsam situation! Påminner lite om när jag var nere över Valborg sist.. Tydligen så hade min ena faster frågat min mamma om jag var gravid och i vilken månad jag var i (!?).. Dagen efter var det en tant på stan som mamma kände som tydligen varit en bekant till min mormor eller hur de va och som mamma pratade lite me.. Rätt va de va la hon handen på min mage och klappade mig och frågade om jag visste om det skulle bli en flicka eller en pojke{#lang_emotions_surprised}
    hon såg väldigt frågande ut när jag svarade att det var mitt vinter-lager för att jag inte skulle frysa.. (och nej, enligt mig så putade inte min mage någonting)


     


  • Bride in leather

    Hur blir man inlagd i listan?
    Vi gifter oss 12 juni 2010.

  • paradisfågel

    Bride in leather, välkommen in i tråden! Troligtvis kommer de bli när tråden förnyas nästa gång.. Så har de varit tidigare trådar.. Har ni börjat planera något än?


  • berglinlindström

    paradisfågel - Exet kommer att sköta fotograferingen musiken samt ta hant om 5 barn (alla barnen) så jag är jätteglad att han tar det bra.

  • MV85

    Får man kanske vara med er här ?
    Här är bestämt bröllop våren 2010, antagligen 29 maj - men har inte bokat lokal och sådant ännu... bara börjat titta.

  • Bride in leather

    Paradisfågel:

    Tack för välkomnandet.
    Jo vi har bestämt en del,funderar på en del.
    Bestämt är att sambon ska ha kilt(nej han är inte skotte men gillar modet).Färgerna är bestämda.Bröllopsföljet är bestämt.

    Vi funderar på Vens kyrka men får se.Vi ska i alla fall inte ha festen där efter riktigt dåligt bemötande från Alltomvens personal.

  • paradisfågel

    Bride in leather, en skåning? Förstår att ni inte vill ha festen där om ni blivit dåligt bemötta! Vilka färger har ni tänkt använda?


  • JL2b
    MV85 skrev 2009-01-13 16:06:14 följande:
    Får man kanske vara med er här ? Här är bestämt bröllop våren 2010, antagligen 29 maj - men har inte bokat lokal och sådant ännu... bara börjat titta.
    Se där! En till som ska ha den 29maj :D jag har redan bokat lokal men jag tror nog inte att det är någon större brådska med det om man inte har en väldigt eftertraktad lokal. Nackdelen är ju att det är nära pingst och då brukar ju folk vara lite giftas galna!
  • maj2010

    Nu behöver jag lite hjälp här.
    Vi planerar som bekant att gifta oss borgerligt, men tänker inte nöja oss med 2-minuters-varianten i rådhuset. Därför planerar vi en egen, personlig ceremoni i samband med själva bröllopsfesten. Frågan är hur man ska göra rent praktiskt. Ska man klämma in vigsel i rådhuset, ceremoni och fest på samma dag eller ska man ta vigseln nån dag innan? Och ska man i så fall dra på sig brudutstyrsel för den korta ceremonin? Och vilka ska vi ta med oss till rådhuset - bara närmaste familjen eller tärna och marskalk också?

    Många frågor blev det... Hur hade ni gjort?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5