• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

    Ja men så känner jag också att det är att han ska känna sig stilig och den var väldigt fin på bild. Tyckte också om den.

    Men jag tror inte heller att det blir så konstigt tillsammans.
    Men jag ska ringa och se om den kommer i veckan för då kanske mamma också kan följa med och kolla då kan hon säga lite vad hon tycker.

    Ja mormor är snäll.. och hon tyckte också att mamma skulle åka bort. Nu ska jag hoppa in i duschen en snabbis innan hon kommer och nu när dottern sover lite.


    sockersmulan skrev 2009-01-12 12:39:34 följande:
    Åh vilken fin klänning! Spontant tror jag inte det skulle vara några problem att matcha den med beige. Som du säger är det ju oxå viktigt att han trivs i det han har på sig och känner sig stilig, så jag tycker absolut ni ska köpa den om han tyckte den kändes så bra. Va bra din mormor betalade biljetten så hon kunde åka! Just att komma iväg och tänka på annat tycker jag själv hjälpte mkt när min vovve blev avlivad för ett tag sen.. Det är liksom lättare att förströ tankarna när man inte är hemma på nåt sätt. Speciellt de första dagarna när det är som allra värst.
  • Tokisen

    Godmorron allihopa.
    Jag känner mig hispig över detta bröllop, alla här inne har fixat så mycket redan och vi har inte en börjat.
    Det e ju inga lätta saker detta, mycket att fundera på och klura.
    Vad började ni med?

  • Humlan66

    Jag tror man måste börja med att välja :

    * datum
    *kyrka
    *gästlista
    *lokal

    sen forsätta med allt det andra

  • ninni84r
    Evasdottir10 skrev 2009-01-11 12:12:05 följande:
    Hej tjejer!Håller på att titta på inbjudningskort och har svårt att bestämma mig..hade först tänkt att göra dom själv, men kom snabbt fram till att jag inte har tålamod till det . Var ska ni beställa dom i från, eller ni gör egna?Kram på er
    jag ska helt klart göra våra. scrappar mkt och tycker det är skoj. dock blir de inte så avancerade som när man gör ett bara blir så segt i längden (vet jag bara av erfarenhet från julkorten..) :)
  • sockersmulan

    Hejhej!

    Vi har inte heller hunnit fixa så mkt ännu, mest kikat runt på ringar och så. Har även spånat lite kring plats och datum.

    Mitt tips är att kika runt på nätet på ringar/klänning mm för att få en uppfattning om vad du vill ha. Kan oxå va bra att fundera lite på hur stort bröllop ni tänker er +var ni vill vigas och ha festen. Har hört att man måste va ute i god tid om man vill vigas i en populär kyrka/lokal, så kanske är bäst att börja i den änden, egentligen.


    Tokisen skrev 2009-01-12 12:49:43 följande:
    Godmorron allihopa.Jag känner mig hispig över detta bröllop, alla här inne har fixat så mycket redan och vi har inte en börjat.Det e ju inga lätta saker detta, mycket att fundera på och klura.Vad började ni med?
  • Tokisen

    Ok, datumet e klart
    wow en sak färdig
    Kyrkan e vi väl inte 100 överens heller, har ni bokat kyrkan redan oxå?
    Gästerna har vi diskuterat lite grann, men e kluvna till några.
    vi vet vilken lokal vi vill ha, men vi vet inte om det går så det kanske man skulle kolla upp kanske.

    Hur tidigt bör man boka allt som ska bokas?


    Humlan66 skrev 2009-01-12 12:52:28 följande:
    Jag tror man måste börja med att välja :* datum*kyrka*gästlista*lokalsen forsätta med allt det andra
  • pandis81

    Vi började med att fundera ut vilket datum vi kunde tänka oss eller om det var något datum som hade lite mening och betydde något.
    Sen gick vi över och kollade på vilken kyrka vi ville gifta oss i, och i så fall vilken lokal som låg i närheten.
    Sen har vi kontaktat dom för att se vad dom hade för upplägg och hur mycket man själv behöver tänka på att fixa.
    Gästlistan
    Ska man ha bara lokal så måste man ju tänka på hur man vill ha dukningen,personal som ska duka/plocka av/servera dricka.
    Sen om ni ska ha buffé,tre rätters middag eller annat matförslag.
    Och om ni vill ha något speciellt färgtema. Om det ska gå ingeom både dukning,inbjudan,festprogram.
    Ja det var väl så vi började. Och sen har jag ju köpt lite små saker när jag har hittat som jag tror att vi kommer att få använding för.
    Men det är ingen ide att stressa upp sig. Det är bättre att fundera längre för att få det precis som man vill ha det.

    Och har du frågor så tveka inte att ställa dom, vi i forumet är till för att hjälpa varandra.


    Tokisen skrev 2009-01-12 12:49:43 följande:
    Godmorron allihopa.Jag känner mig hispig över detta bröllop, alla här inne har fixat så mycket redan och vi har inte en börjat.Det e ju inga lätta saker detta, mycket att fundera på och klura.Vad började ni med?
  • Tokisen

    Va skönt att det inte bara e vi
    Jag ska med en kompis på bröllopsmässan i malmö den 31 januari så jag tänkte att man kanske fick många ideer där.
    Efter där får man väl kanske ta tag i saker, tiden springer så fort.


    sockersmulan skrev 2009-01-12 12:56:06 följande:
    Hejhej!Vi har inte heller hunnit fixa så mkt ännu, mest kikat runt på ringar och så. Har även spånat lite kring plats och datum.Mitt tips är att kika runt på nätet på ringar/klänning mm för att få en uppfattning om vad du vill ha. Kan oxå va bra att fundera lite på hur stort bröllop ni tänker er +var ni vill vigas och ha festen. Har hört att man måste va ute i god tid om man vill vigas i en populär kyrka/lokal, så kanske är bäst att börja i den änden, egentligen.
  • pandis81

    Jag kontaktade våran kyrka och dom sa att vi behövde boka 6-12 månader innan..
    Men det är så olika från kyrka till kyrka men det kan man skriva eett mail och fråga det gjorde jag. Dom har varit väldigt tillmötesgående.
    Och jag skrev bara att vi hade funderat att gifta sig i deras kyrka och frågade när dom tyckte att man skulle boka.


    Tokisen skrev 2009-01-12 12:56:25 följande:
    Ok, datumet e klart wow en sak färdig Kyrkan e vi väl inte 100 överens heller, har ni bokat kyrkan redan oxå?Gästerna har vi diskuterat lite grann, men e kluvna till några.vi vet vilken lokal vi vill ha, men vi vet inte om det går så det kanske man skulle kolla upp kanske.Hur tidigt bör man boka allt som ska bokas?
  • Tokisen

    Det e nog tur att det e långt tid tills d e dax annars hade jag nog tuppat av.
    Ni kan nog räkna med att jag kommer tjata ut er här inne när d börja närma sig.
    Älskar att planera saker, men brukar tyvärr ha en tendens till att planera för mycket så jag blir knäpp av det.


    pandis81 skrev 2009-01-12 12:56:48 följande:
    Vi började med att fundera ut vilket datum vi kunde tänka oss eller om det var något datum som hade lite mening och betydde något.Sen gick vi över och kollade på vilken kyrka vi ville gifta oss i, och i så fall vilken lokal som låg i närheten. Sen har vi kontaktat dom för att se vad dom hade för upplägg och hur mycket man själv behöver tänka på att fixa. Gästlistan Ska man ha bara lokal så måste man ju tänka på hur man vill ha dukningen,personal som ska duka/plocka av/servera dricka. Sen om ni ska ha buffé,tre rätters middag eller annat matförslag. Och om ni vill ha något speciellt färgtema. Om det ska gå ingeom både dukning,inbjudan,festprogram. Ja det var väl så vi började. Och sen har jag ju köpt lite små saker när jag har hittat som jag tror att vi kommer att få använding för. Men det är ingen ide att stressa upp sig. Det är bättre att fundera längre för att få det precis som man vill ha det. Och har du frågor så tveka inte att ställa dom, vi i forumet är till för att hjälpa varandra.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5