• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • JBB

    Vi är rätt så anonyma av oss antar jag Min svägerska är fortfarande ogift och någon dag framöver dyker hon nog upp här så vi försöker vara "hemliga" än så länge tills inbjudningarna är på posten och det verkligen är bokat med kyrka, festlokal och bröllopsklänning

  • JL2b

    Jag har lite problem här asså! Vilket datum ska man välja? Både m2b och jag vill ha i maj / juni men vilket datum? Hur valde ni ert datum?

  • JustMeAndMyLove

    Nu gick nog våra bröllopsplaner i krach :s
    Vi räknade med att jag skulle börja jobba till sommaren åtminstånde, men nu säger läkarna nej. (är målarlärling med hjärtfel och får inte jobba på höga höjder eller med maskiner) Inge jobb, inge F-kassa = socbidrag.. great..

    Dessutom får inte M det jobb som utlovats OCH hunden har blivit sjuk OCH bilen gick sönder i helgen.

    Vi hoppas på att vinna på lotto eller så får vi skjuta upp bröllopet ett år eller två. Vi vill ju båda ha dagen och resan vi drömmer om, inget mindre. Då väntar vi hellre :)

    Men men, vi drömmer och småplanerar lite då och då hela tiden för att hålla tanken vid liv ;)

  • makupala

    någon mer som tänkt ha en axelbandslös klänning? vad kommer ni att välja för underkläder? korsett, bustier eller en vanlig axelbandslös bh?

  • Fenixx

    JL2b>> en del har ju speciella datum dem väljer. men har ni inget speciellt datum så se över dem helger som är där i maj/juni, överväg för och nackdelar mot varandra med månaderna.

    vi hade själva först valt 31 juli, främst för semester och folk fått lön, inte så långt tills vi åker till bröllopsresan osv

    men när det blev bestämt att vi ska slå ihop oss med en riddargrupp som uppträder samma helg varje år så blev det anpassat därefter, så blir 3e juli istället.

    justmeandmylove>> uch vad tråkigt! olyckor kommer sällan själva. men hoppas ni får ordning på det mesta och du och hunden blir bättre. viktigaste är ju ändå att ta hand om familjen även om det svider kan jag tro. men ännu finns ju tid kvar, så ge inte upp hoppet med en gång. men håller med om att man hellre ska vänta än att inte få det bröllop man högst drömmer om.

  • fromheretoeternity

    Börja med att utesluta datum, om din lillebror tex fyller år 5maj så är ju den helgen dum. När träffades ni? Första kyssen? Förlovning? Sånt kan ju också vara kul att tänka på när man väljer datum.

    Sen måste man ju kolla med den lokalen och kyrkan man vill ha, de kanske inte är lediga alla datum. Är det något speciell präst/vigselförättare ni vill ha som viger er? De ska ju vara i tjänst den dagen helst osv...

    Vi blev tillsammans den 25 Juli 07, min festman friade den 25 Juli 08 och helst ville vi gifta oss den 25 Juli 09 men det blev för stressigt då jag tar examen i Juni 09 så vi väntar till 2010 och det datumen som låg närmast 25:e då var den 24 Juli så vi siktar på det om kyrka och präst är ledigt.


    JL2b skrev 2009-01-02 21:14:23 följande:
    Jag har lite problem här asså! Vilket datum ska man välja? Både m2b och jag vill ha i maj / juni men vilket datum? Hur valde ni ert datum?
  • JL2b

    fromheretoeternity: Vi har suttit och kollat lite datum nu. Vi blev tillsammans den 3/5 och ville helst ha det datumet men det var en tisdag och i maj är inte så många människor lediga en tisdag. Sen förlovade vi oss den 16/8 men det var för långt fram, vi vill gärna ha när syrener och allt blommar. Så vi tror att vi har kommit överrens om att den 29/5 blir ett bra datum, även om mors dag ligger dagen efter så är det nog ingen fara. Själv hade jag velat ha midsommardagen men kom på det sen att det skulle nog vara värsta fyllefesten dagen innan. Och hur kul är det att gifta sig och ha 50 bakfulla människor omkring sig ;)

  • fromheretoeternity

    Den 29/5 tycker jag låter som ett jättebra datum. Mina föräldrar gifte sig nämligen då och de är fortfarande lika förälskade över 30år senare

    Jag tror också att midsommardagen är lite dum, många är ju bortresta då på kusterna eller liknande.
    Jag var på ett bröllop på midsommarafton ett år och jag kommer ihåg att det var lite surt att missa det vanliga midsommarfirandet.

    Kör på den 29:e! Hoppas lokaler etc är lediga då!


    JL2b skrev 2009-01-02 22:06:10 följande:
    fromheretoeternity: Vi har suttit och kollat lite datum nu. Vi blev tillsammans den 3/5 och ville helst ha det datumet men det var en tisdag och i maj är inte så många människor lediga en tisdag. Sen förlovade vi oss den 16/8 men det var för långt fram, vi vill gärna ha när syrener och allt blommar. Så vi tror att vi har kommit överrens om att den 29/5 blir ett bra datum, även om mors dag ligger dagen efter så är det nog ingen fara. Själv hade jag velat ha midsommardagen men kom på det sen att det skulle nog vara värsta fyllefesten dagen innan. Och hur kul är det att gifta sig och ha 50 bakfulla människor omkring sig ;)
  • Evasdottir10

    Hej & god fortsättning!
    En fråga... Fick en stor Bröllopsbok från Bröllopstorget m posten idag..har inte beställt den o undrar nu om det är fler än jag som fått den?
    Kram på er

  • fromheretoeternity

    Hej, nej det har jag inte fått men det vill jag verkligen ha! Det det en kul bok?


    Evasdottir10 skrev 2009-01-02 22:24:03 följande:
    Hej & god fortsättning!En fråga... Fick en stor Bröllopsbok från Bröllopstorget m posten idag..har inte beställt den o undrar nu om det är fler än jag som fått den?Kram på er
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5