• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • MissMijah

välkommen Ninni!

Idag har jag hämtat vigselprogrammen. Wiiee, så ska sätta igång emd dem så fort vi bestämt oss får vilka psalmer vi ska ha, samt musiker.

och jag gjorde en väldigt bra deal på tradera i fredags. 50 svarta organzapåsar för 100 spänn inkl. frakt. perfekt!

var på panduro och tittade efter grått papper idag. Är de go eller?! 5 kr för ETT papper!? They can kiss my....

Nej men ärligt talat så fanns det inga fina grå där. Så får se om man hittar något bättre någon annanstans.

Hur har helgen varit för er?

• pandis81

Svartvitabruden..Varför blir det ett stort grått fält på dig hela tiden???

Missmijah: Vilket fynd du har gjort på påsar Det har vi också fixat skönt att bocka av småsaker.

Ninni välkommen in.

• Fenixx

ja alla bäckar små som man säger, bra att köpa små grejer då och då, till bra fynd är inge fel heller.

ninni84>> vi ska också ha grönt och brunt i vårat färgtema.

• makupala

halloj tjejer!

missmijah: härligt med fynd på tradera! där kan man verkligen hitta det man vill ha till mkt rimliga priser än i nån butik..

är som pandis81 säger, skönt att kunna bocka av lite småsaker på listan redan nu.. vi var på ikea igår och jag hittade lila vaser de reade ut, kostade bara 1kr/st! (jag köpte 10) Min lillasyster ska till ikea på tisdag.. funderar på om jag ska be henne köpa några fler..

Kram på er!

• ninni84r

sarahkka76 - ja det blir lite lagom. är det små barn som ska vara med på ert bröllop? vi funderar på att ha ngn som
    kan ta hand om barnen - underhålla dem lite så att föräldrarna kan umgås med oss andra :)
    toppen att kunna fixa brudbukett själv ja, köper in blommor för inköpspris med så :)

fenixx - ska ni också ha lite naturtema på ert? ska ni vara utomhus?

• sockersmulan

Yes, det är den jag menar iaf!

svartvitabruden skrev 2009-01-04 12:57:42 följande:
    Är sugen på det ja, och de var helfina.
    Menar ni båda den som hette nr 2?
  • Emmeli o Markus

Välkommen Ninni!

Mijah. De va ett bra köp. jag vill oxå börja handla men gubben tycker det är onödigt att börja nu.. Han fattar inte det här med små bäckar

Idag har jag gjort en jättefin tårta till min bästa väns syster som fyllde 14. Blev jättefin. Hög och fin (4 bottnar) svart med lisa simpson på.. Hatar simpsons men hon älskar det.. Blev nöjd iaf.. Snart får jag göra sambons 25års tårta.. Längtar!
    Ska göra den lika stor som 2 plåtar, 4 bottnar och ska dekorera den som en sjö med lite strand och en båt med 3 snubbar i som sitter och metar.. Haha.. Han har bestämt själv..
    Till vattnet funderar jag på om man använder gellantinblad och blå karamellfärg.. tror ni det funkar? då kan man ju göra som lite vågor å... JAg tror det borde funka...

Nu ska jag leka lite med min dotter innan hon ska nattas... (måste hålla na vaken till kl 21 minst, annars vaknar hon kl 3 och vill upp och leka till kl 6.. Det vill inte mamma.. )

Kramar på er!

Längtar efter vår stora Dag:)
  • MissMijah

Emmeli o Markus skrev 2009-01-04 20:26:41 följande:

Välkommen Ninni!Mijah. De va ett bra köp. jag vill oxå börja handla men gubben tycker det är onödigt att börja nu.. Han fattar inte det här med små bäckar Idag har jag gjort en jättefin tårta till min bästa väns syster som fyllde 14. Blev jättefin. Hög och fin (4 bottnar) svart med lisa simpson på.. Hatar simpsons men hon älskar det.. Blev nöjd iaf.. Snart får jag göra sambons 25års tårta.. Längtar!Ska göra den lika stor som 2 plåtar, 4 bottnar och ska dekorera den som en sjö med lite strand och en båt med 3 snubbar i som sitter och metar.. Haha.. Han har bestämt själv.. Till vattnet funderar jag på om man använder gellantinblad och blå karamellfärg.. tror ni det funkar? då kan man ju göra som lite vågor å... JAg tror det borde funka... Nu ska jag leka lite med min dotter innan hon ska nattas... (måste hålla na vaken till kl 21 minst, annars vaknar hon kl 3 och vill upp och leka till kl 6.. Det vill inte mamma.. )Kramar på er!
    det är mkt karlar inte fattar när det handlar om bröllopsplanering ;.) hehe nej då. Men det är ju väldigt smart gjort faktiskt. så blir det inte så mkt sen.
  • JL2b

Oj oj oj vad mycket man har hunnit planera här runt jul! När man är ledig så snurrar det i hjärnan med massa bröllop hela tiden. Jätte kul! :D
    Men så kom jag fram till det här med tårtan. Jag vill helst ha en chokladtårta... MEN... choklad och vit klänning brukar inte vara så lyckat. Hur har ni tänkt med det?

• Emmeli o Markus

JL2b skrev 2009-01-04 23:05:41 följande:
    Oj oj oj vad mycket man har hunnit planera här runt jul! När man är ledig så snurrar det i hjärnan med massa bröllop hela tiden. Jätte kul! :DMen så kom jag fram till det här med tårtan. Jag vill helst ha en chokladtårta... MEN... choklad och vit klänning brukar inte vara så lyckat. Hur har ni tänkt med det?

Man får vara försiktig.. annars kanske man kan ha ett sånt genomskinligt förkläde i plast som man brukar ha på studenten för alla halsblommor inte ska göra fläckar och förstöra kläderna.. Eller vad tror ni om det?

Längtar efter vår stora Dag:)
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5