• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • svartvitabruden

    HaHa: Igår 2008 står det


     


    inte klockslag utan igår 2008!


    50 kg på 15 månader - start 090101
  • FruHögstadius

    Då var det ett nytt år då, stojja vaknade kl.8 så det var bara att dra sig upp, men hon verkar också vara lite slö idag, jag mår toppen, drack inget alls, eftersom jag får så himla ont i bröstet. Per sover som en stock

    nästa år gäller det brudar, i år ska jag börja boka, dock inte förens det är exakt 1 år kvar alltså i september. men iallafall känns underbart, vi har uppdaterat våran gästlista med 4 personer så vi blir 62 stycken varav 14 barn. Har gjort en ny prelem. bordsplacering och är riktigt nöjd, jag och gubben hade superkul när vi försökte matcha våran släkt.

    mormor babblade halva kvällen igårom bröllopet så nu ska jag börja spara har hittat tärnklänningar på hm för 398 :- bruna supersnygga och enkla.

  • fromheretoeternity

    Gott nytt år tjejer!!!

    Jag har inte sett fram emot bröllopet jättemycket innan, känner att det ska bli lite jobbigt att vara i centrum hela dagen och bli "dömd och utstuderad" och jag har varit rädd för att folk blir besvikna på vårt icke traditionella bröllop men igår satt jag här med min moster och fästman och planerade mat och klänning och sånt och NU KAN JAG INTE BERGA MIG!!!!!
    Nästa år tjejer!!! tjooohooo!!!

    Men guud vad lång tid det är kvar!! En halvår kvar innan vi kan börja boka kyrka och präst och därmed bestämt datum osv!

  • FruHögstadius

    min blivande satt och tittade på buffér idag och nu vill ha ha buffé ! han har hittat flera stycken som han tycker låter goda med massa saker på.
    ni som ska ha buffé , kommer ni ställa dit något eget, typ extra fruktfat, kanske något eget bröd eller liknande ? små kalla rätter kanske ? funderar på om man kan kolla med cateringfirman om det är okej för dem om de kan servera ut dessa fat också.
    om man har buffé , går man fler gånger då? eller en ? eftersom man beställer portionsvis tänkte jag.

  • fromheretoeternity

    Hej!

    vi ska ha buffé! Men förrutom det vi bestället från cateringfirman dvs sallader, potatisgratäng, exotiska frukter, ostbricka, bröd, smör etc så kommer vi ställa dit lite bönsallader (så enkelt att göra själv), oliver, en varm potatissallad plus att vi ska ha en man som står och grillar åt oss så gästerna får gå till grillen och peka ut vad de vill ha.
    Vi kommer vara ca 60 gäster och kommer nog beställa 50portioner eftersom vi kompletterar med eget också.
    Vi kommer hämta maten på firman och sen ställa ut den själv så de har absolut inget emot att vi kompletterar med eget kött.

    Jag tror att man behöver mer mat om man har en buffé än om man portionsserverar, men det är det värt tycker vi!


    FruHögstadius skrev 2009-01-01 12:29:12 följande:
    min blivande satt och tittade på buffér idag och nu vill ha ha buffé ! han har hittat flera stycken som han tycker låter goda med massa saker på.ni som ska ha buffé , kommer ni ställa dit något eget, typ extra fruktfat, kanske något eget bröd eller liknande ? små kalla rätter kanske ? funderar på om man kan kolla med cateringfirman om det är okej för dem om de kan servera ut dessa fat också.om man har buffé , går man fler gånger då? eller en ? eftersom man beställer portionsvis tänkte jag.
  • FruHögstadius

    vi kommer att hyra serveringspersonal från firman. vissa vill kanske inte servera mat som inte är deras tänkte jag.

    men ska kolla med gubben och se vad han tycker, skönt att slippa jobbet också.

    det andra sättet är att bjuda in mindre folk, eller då syftar jag mest på att ha barnfritt men jag vet inte, vill gärna att alla ska få komma.

  • fromheretoeternity

    Men ska ni servera även om ni har buffé? Eller de kanske serverar förätt och efterätt åsså får gästerna gå och ta själva från buffén till varmrätt? Eller hur ska ni göra?

    Jag tycker att det är kul när barnen är med, det gör inte mig något om de springer mellan borden och leker, folk blir så glada av barn och de underhåller liksom på något sätt.
    Förresten äter ju barn så himla lite så den kostnaden blir väl inte så stor?


    FruHögstadius skrev 2009-01-01 12:40:09 följande:
    vi kommer att hyra serveringspersonal från firman. vissa vill kanske inte servera mat som inte är deras tänkte jag.men ska kolla med gubben och se vad han tycker, skönt att slippa jobbet också. det andra sättet är att bjuda in mindre folk, eller då syftar jag mest på att ha barnfritt men jag vet inte, vill gärna att alla ska få komma.
  • FruHögstadius

    alltså de tar ut mer mat och plockar undan disken. serverar drycker vid bordet etc.

    jag tycker också det är roligt med barn, det stör mig inte att de leker och så, vi ska fixa ett litet hörn med tv och film och spel så det har lite annat att göra också

    vart ska man dra gränsen för barnportion? 12 år? 10? det var mest om vi skulle ha sittande som det blev dyrt med servering till alla. Jag är fortfarande i valet och kvalet och vi har ju tid på oss , men vill ändå vet på ett ungefär

  • MissMijah

    God fortsättning på er tjejer!!

    Hoppas ni hade ett fint nyår. jag återkommer senare idag för vi har besök. kram på er!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5