• Svar på tråden September 2009 del 2
  • Igia

    Såg att det var nån som hade gjort typ sådana själv av gamla konservburkar. Blev jättefina faktiskt!

  • Trudilutt

    Ah va spännande! Detta ska jag luska i, synd att jag inte köper konserver... (trodde aldrig jag skulle säga det )

  • carolaj83

    verkligen cool bukett Trudilutt

    känns just nu som jag fastnat lite i bröllopsplaneringen, både jag o minsta barnet har varit toksjuka...måste ta tag i inbjudningskorten snart

  • TesshjärtaFred

    Bordsdekoration: Vita linnedukar, murgröna som i mitten av borden, tillsammans med gröna och ofärgade glaspärlor. Låga glasfärgade ljuslyktor och höga cylindervaser med gröna äpplen och vita blockljus. Vita linneaktiga servetter, servettringar av "packtråd" med murgröna där vi skriver namnen, så att de också blir bordsplacering.
    Eventuellt vita rosor här och var i lokalen, men annars inte så mycket blommor i dukningen förutom murgrönan.

  • Trudilutt

    Jag funderar också på att göra servettringar av packtråd

    Min blivande tittade på mig som om jag trillat ner från månen

    Skönt att jag inte är ensam !

  • TesshjärtaFred

    Haha, nej absolut inte. Beror väl på vad man har för tema i övrigt. Vi har inte något färgtema, men jag har inspirerats av naturen i dukning och färger. Så packtråd känns helt rätt för oss.

    På lördag gifter sig min bror förresten. Ska bli skitkul att se hur de har gjort. Det blir ju lite så när man själv planerar bröllop att man kollar hur andra har gjort.

  • Trudilutt

    Va spännande, då kan du ta lite tips och ideér därifrån!

    Du berättar väl för oss på BT om du hittar nått revolutionerande

    Igår när vi disskuterade lite om bröllopet, så la jag fram massa förslag. Då sa sambon - Ja, men så gjorde ju de.... Det hade de också.... Det fanns ju på det bröllopet.... Då blir det ju likadant som de...

    Vill man ha ett traditionellt bröllop så blir det ju inte så mycket som går att ändra. Jag håller med om att det känns som att man gör likadant som alla andra. Men jag är gammaldags och tycker om traditioner Helt enkelt!


    TesshjärtaFred skrev 2009-02-12 17:29:46 följande:
    Haha, nej absolut inte. Beror väl på vad man har för tema i övrigt. Vi har inte något färgtema, men jag har inspirerats av naturen i dukning och färger. Så packtråd känns helt rätt för oss. På lördag gifter sig min bror förresten. Ska bli skitkul att se hur de har gjort. Det blir ju lite så när man själv planerar bröllop att man kollar hur andra har gjort.
  • Trudilutt

    Nu har jag hittat MIN klänning.

    Finns i mitt galleri!

    Spännande...

  • alltidvi

    Söt klänning, passar väldigt bra till din bukett!


    Trudilutt skrev 2009-02-13 13:57:53 följande:
    Nu har jag hittat MIN klänning.Finns i mitt galleri!Spännande...
Svar på tråden September 2009 del 2