• Bumlis

    Ni som opererat ögonen - tips önskas!

    Så. Nu sitter jag här med ögoninfektion och bara 1 lins i, den 3:e dagen nu. Japp, har virrat runt på stan och gymet som en yr höna och insett att det kanske ändå vore dags att operera ögonen så att man slipper tramset med linser och glasögon (som jag inte har...).

    Ni som opererat er:

    Hur blir mörkerseendet? Jag har hört historier om folk som ser glorior runt gatlysen (och nej, det hade ingenting med religion att göra ;)) och det vill man ju inte vara med om.
    Plus, måste man vara utan linser/glasögon en längre tid? Då måste iaf jag vara ledig från jobbet.
    Hur mycket går det på?
    Nån som kan rekommendera nån bra klinik i Linköping eller Stockholm?

  • Svar på tråden Ni som opererat ögonen - tips önskas!
  • gotlandsulrika

    De sa väl kanske att man kunde se sämre i mörker ja, men inte att han som opererade skulle vara så darrhänt att han skulle ha problem att utföra operationen på ett bra sätt..

  • Bumlis

    VAAAAA????????????? Fotboja som i dömd brottsling???? Snälla say it ain't so.


    gotlandsulrika skrev 2008-11-25 17:37:11 följande:
    Jag har haft en gynekolog med fotboja..det är grejjer det!!!
  • gotlandsulrika
    Bumlis skrev 2008-11-25 17:44:10 följande:
    VAAAAA????????????? Fotboja som i dömd brottsling???? Snälla say it ain't so.
    Det var visst ekonomisk brottslighet. Gynekologen är det inget fel på.
  • Bumlis

    Ah, *phew*. Men ändå, snacka om att man känner sig lite orolig i en sån situation...

  • MulleNuh

    Ehhh men dom gör inte operationen för hand!!! Nu undrar jag verkligen vart du varit!


    gotlandsulrika skrev 2008-11-25 17:43:17 följande:
    De sa väl kanske att man kunde se sämre i mörker ja, men inte att han som opererade skulle vara så darrhänt att han skulle ha problem att utföra operationen på ett bra sätt..
  • Bumlis

    Det var ju ett tag sen Gotlandsulrika opererade sig (mer än 5 år sen, enligt vad jag förstått). Tekniken kanske var lite annorlunda back then. Men det låter ju galet att göra sånt jobb för hand, det är sant...


    MulleNuh skrev 2008-11-25 21:07:09 följande:
    Ehhh men dom gör inte operationen för hand!!! Nu undrar jag verkligen vart du varit!
  • MulleNuh

    haha jaa det dom gör för hand är att sätta fast "klämmor" som håller upp ögonlocken och sen knappar dom in ens styrkor på en maskin som gör hela jobbet..
    Läkaren gör inte ett jota.

    Vad har du för synfel Bumlis??


    Bumlis skrev 2008-11-25 21:10:50 följande:
    Det var ju ett tag sen Gotlandsulrika opererade sig (mer än 5 år sen, enligt vad jag förstått). Tekniken kanske var lite annorlunda back then. Men det låter ju galet att göra sånt jobb för hand, det är sant...
  • Bumlis

    Jag har astigmatism och är närsynt. Inget jätteovanligt.

  • Nalle Puh 40

    Min syssling gjorde det för ca 6 måndade sen och ser bättre nu än innan med linser

    Men visst finns det risker oxå, läs på noga innan...

    Lycka till!

Svar på tråden Ni som opererat ögonen - tips önskas!