• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • Vill nu

    Vi har bokat in bröllopsnatt på Hotell Avenyn, men ingen bröllopssvit, eller så, (känns bara som bortkastade pengar!) utan bara ett vanligt hotellrum.
    Då vi bor 2 mil utanför stan så blir det ju sak samma kostnadsmässigt med taxi hem eller hotell, och dessutom ska nästan alla våra gäster bo där, så då får vi äta frukost tillsammans också!


    SommarNoll9 skrev 2009-01-20 19:54:34 följande:
    Precis, så resonerade jag också. Vi siktar på att ha avklarat middagen senast 21.00 så då är det ju åtminstone 5 timmar att festa loss på Är det så att man vill hålla på längre så kan vi ha efterfest hos min syster Har alla bokat in bröllopsnatt på hotell i stan? Vi är lite i valet och kvalet hur vi ska göra. Känns som att det skulle vara mysigt, men samtidigt skulle jag lika gärna kunna sova hemma
  • shia

    *nyfiken*
    när är alla era bröllopsdagar inplanerade?
    Känns som att jag ligger lite efter med planeringen. Bröllop i sep (bestämt i går kväll)och vi har inte bokat eller planerat något. Det enda vi vet är ungefär hur vi vill att festen ska gå tillväga

  • Vill nu

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka

  • Vill nu

    Ni har gått om tid på er!
    Vi började planera i augusti, med ett uppehåll över jul och så, och gifter oss i mars.
    Bara kyrka och festlokal blir fixat, så ordnar resten sig!


    shia skrev 2009-01-20 20:11:07 följande:
    *nyfiken* när är alla era bröllopsdagar inplanerade?Känns som att jag ligger lite efter med planeringen. Bröllop i sep (bestämt i går kväll)och vi har inte bokat eller planerat något. Det enda vi vet är ungefär hur vi vill att festen ska gå tillväga
  • hoppan

    Är det någon som sitter inne med information angående stora hotellet tror det var någon som pratade om det vi d något tillfälle. Villka rum är bra är det fint där etc? Var inne lite på uman hotell men ville testa någonting annat. Stora hotellet är ju ganska gammalt och gediget.

  • Vill nu

    Stora hotellet har bröllopssvit för 1600:-. Vad de andra rummen kostar har jag lite dålig koll på, men det är superfint!
    www.storahotelletumea.se/index.asp


    hoppan skrev 2009-01-20 21:38:23 följande:
    Är det någon som sitter inne med information angående stora hotellet tror det var någon som pratade om det vi d något tillfälle. Villka rum är bra är det fint där etc? Var inne lite på uman hotell men ville testa någonting annat. Stora hotellet är ju ganska gammalt och gediget.
  • hoppan

    vi har varit inne på hemsidan och tittat men inte sett live det ser fint ut på bilderna och priset är 1700:- nu de har inte uppdaterat hemsidan
    Vill nu skrev 2009-01-20 21:46:14 följande:


    Stora hotellet har bröllopssvit för 1600:-. Vad de andra rummen kostar har jag lite dålig koll på, men det är superfint!www.storahotelletumea.se/index.asp
  • SommarNoll9

    Vill nu skrev 2009-01-20 20:06:43 följande:


    Vi har bokat in bröllopsnatt på Hotell Avenyn, men ingen bröllopssvit, eller så, (känns bara som bortkastade pengar!) utan bara ett vanligt hotellrum.Då vi bor 2 mil utanför stan så blir det ju sak samma kostnadsmässigt med taxi hem eller hotell, och dessutom ska nästan alla våra gäster bo där, så då får vi äta frukost tillsammans också!
    Det är ju sant förstås. Vi bor på Haga så har vi buss in till stan så är det ju ingen större kostnad att ta sig hem Att ta vanligt hotellrum är såklart ett alternativ. Men stora hotellets bröllopssvit är ju inte så jättedyr egentligen. Samtidigt känns det lite som bortkastade pengar då man inte kommer vara där så mycket + att vakna upp bakis Även om man har rummet längre än 12.00 dagen efter så känns det enklast och mest praktiskt att sova hemma. Men vi får se, har dock inte räknat in det i budgeten...
  • Munchkin

    Vill nu skrev 2009-01-20 20:06:43 följande:


    Vi har bokat in bröllopsnatt på Hotell Avenyn, men ingen bröllopssvit, eller så, (känns bara som bortkastade pengar!) utan bara ett vanligt hotellrum.Då vi bor 2 mil utanför stan så blir det ju sak samma kostnadsmässigt med taxi hem eller hotell, och dessutom ska nästan alla våra gäster bo där, så då får vi äta frukost tillsammans också!
    Vi bokade bröllopspaketet på hotell Aveny, mest för att Stora Hotellet som vi egentligen ville bo på fick för sig att ha helstängt under Juli månad föra året...de måste tjäna alldeles för mycket epngar om de kan stänga hela hotellet en hel månad...för personalen måste ju logiskt sätt ändå få lön under den månaden....ja ja, Sviten var verkligen superlyxig, men den var också svindyr. Vi tyckte att den var värd pengarna eftersom vi ( förhoppningsvis) bara gifter oss en gång.
    Men ett vanligt hotellrum funkar ju minst lika bra, grejjen med bröllopsnatten är väl inte främst att man ska bo lyxigt i svit utan att man ska kunna koppla av och njuta av första natten som man och hustru utan att behöva tänka på att eventuella barn/släktingar/busiga vänner osv ska komma och störa
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...