• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • shia

    sommarnoll9: Grattis:)
    Nu är jag kanske petig med detaljer, jag vet inte hur man ska tänka om saken bara,jag kanske överanalyserar:) Om man bokar transport med Gösta, bestämmer man då vilken tid festen ska sluta, eller kör han flera gånger?

  • shia

    och var hittar man sin drömklänning då! någon som har ett bra förslag, ni verkar alla ha hunnit en bit med eran planering så ni har säkert redan hunnit diskutera den här biten:) jag kan bara komma på högtidskläder....

  • 010809

    atelje A&K (väst på stan)
    Änglalikt (röbäck)

    sen finns det nån i vännäs oxå, där har jag aldrig varit dock...

  • shia

    010809: vet du om man ska boka tid för att prova klänningar där eller är det bara att gå dit?

  • 010809

    på a&k kan du bara gå dit.. kommer inte ihåg om man även kan boka tid där (www.ateljeaok.se/)

    på änglalikt måste du boka tid, det är bara ett extrajobb för henne, så det är kvällar och helger som gäller.. där är det begagnade klänningar..utbudet är ju mer begränsat därför med storlekar och så.. men hon har ganska så mycket iaf.. jag hittade min där =) (www.anglalikt.com)

  • hoppan

    Hej svejs kul med några flera blivande bruda. Stället i ävnnäs helter stallet tror att sidan är stalletab.com eller.se. Bussen från Göstas gär hem efter 01.00 man fick tydligen bara ha live musik till ca 01.00 vi hade tänkt vara där men ville inte bestämma någon stopptid så det blev stöcke bygdegård i stället.Verkar som om alla har fått en hel del klart märks att det börjar dra i hop sig för vissa. Vi var ute till Änglalikt och köpte tärnklänningen det blir kul när den kommer. Min 10 åring fick faktiskt vara med och bestämmalite hon ville inte ha en rosa klänning det blev en ivory med ett litet rosa band, jätte söt var den. Hur går det för alla nnars blir det någon bröllopsmässa? Kommer att bli lite kul att gå runt där och stöta på er alla utan att veta att ni är där!

  • SommarNoll9
    shia skrev 2009-01-20 16:42:30 följande:
    sommarnoll9: Grattis:)Nu är jag kanske petig med detaljer, jag vet inte hur man ska tänka om saken bara,jag kanske överanalyserar:) Om man bokar transport med Gösta, bestämmer man då vilken tid festen ska sluta, eller kör han flera gånger?
    Till oss har han sagt att musiken måste dämpas (vi kommer ju bara spela musik från dator) vid 01.00 men att vi såklart får vara kvar till 02.00. Känns lite sådär att måsta ha en stopptid, men samtidigt så känns 02.00 ganska lagom och då är man kanske inte helt borta från banan dagen efter Fördelen med Göstas loge är ju också att i priset ingår städning. Det enda man bör tänka på är att åka förbi där dagen efter och hämta eventuella grejer som är kvar.

    Hoppan: Vi ska på mässan. Har fått fribiljetter Var ju iofs inte så dyrt, men gratis är ju gott
  • shia

    sommarnoll9: jag tror ändå att man är rätt trött vid 01,00 tiden, i alla fall brud och brudgum. Det är ju en ganska intensiv dag.

  • Vill nu

    Hoppan: Jepp, vi ska nog gå på mässan! Blev tillfrågad att jobba, men sa att jag hade vikigare saker för mig!

    Shia: Välkommen till oss! Och grattis!

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...