• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • SommarNoll9

    Finns ju någon ny underklädesbutik i kungspassagen, kan den heta change kanske?! Jag har inte kommit så långt ännu... men det är väl dags att börja fundera på det också

    Har bokat tid på Änglalikt nu. Ska dit nästa torsdag. Tänkte gå förbi på Högtidskläder idag och boka tid där också.

  • DanKat

    Vi har beställt kuvert till både inbjudningskort och tackkort idag! Gjorde inbjudningskorten nästan helt klara i helgen, nu är det inte länge kvar tills dom ska skickas ut!!!

  • totte38

    Hallå där tjejer.

    Var kan man gåoch få lite hjälp med första dansen här i stan??
    Har letat i gamla trådar men hittade nada.

  • DanKat
    totte38 skrev 2009-01-19 13:56:56 följande:
    Hallå där tjejer.Var kan man gåoch få lite hjälp med första dansen här i stan?? Har letat i gamla trådar men hittade nada.
    Hej på dig! Ni kan kolla in klubbdansfeber.se, dom har en del danskurser. Tror inte att dom har "stora" kurser i just vals (om dom inte ska börja med det denna termin), men jag vet att ett brudpar kontaktade dom och fick boka någon privat valskurs i stället Lite dyrare blir det förstås än om man hittar en kurs för många deltagare, men dom var väldigt nöjda iaf
  • SommarNoll9
    DanKat skrev 2009-01-19 13:37:52 följande:
    Vi har beställt kuvert till både inbjudningskort och tackkort idag! Gjorde inbjudningskorten nästan helt klara i helgen, nu är det inte länge kvar tills dom ska skickas ut!!!
    Ååh vad härligt att ha kommit så långt. Jag var in på konstnärshopen idag igen och pratade med tjejerna där och fick lite tips och så. Tror nästan jag har bestämt hur korten ska utformas och det blir väldigt enkla. Nu ska jag bara sätta sambon i arbete med att göra själva designen på trycket

    Har även bokat tid för klänningsprovning på Högtidskläder nu och det blir nästa torsdag 09.00 och så ska jag ju på Änglalikt samma dag fast 18.30. Så den dagen blir det mycket provning
    Hoppas jag får med mig min lillasyster som smakråd.
  • SommarNoll9
    DanKat skrev 2009-01-19 13:37:52 följande:
    Vi har beställt kuvert till både inbjudningskort och tackkort idag! Gjorde inbjudningskorten nästan helt klara i helgen, nu är det inte länge kvar tills dom ska skickas ut!!!
    Förresten, var beställde ni kuverten och vad betalade ni för det?
  • DanKat
    SommarNoll9 skrev 2009-01-19 15:50:20 följande:
    Förresten, var beställde ni kuverten och vad betalade ni för det?
    Vi har beställt från Din Bok (dom hade inte inne i vår färg, det var därför vi var tvungna att beställa). Ordinarie pris var 3kr/st (för kuvert som såvitt jag kunde se var identiska med dom på Ordning & Reda och Åhléns där de kostade 6 resp. 4kr/st). Dessutom fick vi mängdrabatt (beställde 200st) så vi får dom för 2kr/st! På dom andra affärerna ville dom inte ge någon mängdrabatt överhuvudtaget, det var rätt dåligt tycker jag när dom både var så pass dyra (i jämförelse) och det dessutom rör sig om så många... Vi blev iaf jättenöjda att vi hittade precis såna som vi ville ha och till det priset! Men vill man ha mer speciella kuvert (typ cellofan eller så) så finns det nog inte där, men jag vet inte. Man kan förstås alltid fråga om dom kan beställa hem isf
  • 010809

    Valskurs har jag oxå funderat på, utan att hitta nått..kikade på sidan du tipsade om.. typiskt att de ska ha wienervals framöver, men inte nu...men detär ju till sommaren det behövs..får skick ett mail å höra kanske..


    DanKat skrev 2009-01-19 14:02:53 följande:
    Haha, så tokigt det kan bli, adresserna var precis likadana utom "www" i början. Den jag menade var alltså www.klubbdansfeber.se
    [/citat]
    DanKat skrev 2009-01-19 16:40:23 följande:
    [citat]
    Vi har beställt från Din Bok (dom hade inte inne i vår färg, det var därför vi var tvungna att beställa). Ordinarie pris var 3kr/st (för kuvert som såvitt jag kunde se var identiska med dom på Ordning & Reda och Åhléns där de kostade 6 resp. 4kr/st). Dessutom fick vi mängdrabatt (beställde 200st) så vi får dom för 2kr/st! På dom andra affärerna ville dom inte ge någon mängdrabatt överhuvudtaget, det var rätt dåligt tycker jag när dom både var så pass dyra (i jämförelse) och det dessutom rör sig om så många... Vi blev iaf jättenöjda att vi hittade precis såna som vi ville ha och till det priset! Men vill man ha mer speciella kuvert (typ cellofan eller så) så finns det nog inte där, men jag vet inte. Man kan förstås alltid fråga om dom kan beställa hem isf
    jaha, har Din bok sånt material oxå, det har jag aldrig tänkt på.. tänkte du på om de hade 220 g A4?
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...