• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • Önskebrunnen

    Någon som ska gå och göra naglarna fina?Vad kostar det?Hos vem?Kan man göra det själv?Har ingen erfarenhet pga att jag ska ha korta naglar på mitt jobb...

  • hoppan

    Det varierar beroende på vad man vill ha. De jag prvade gick på mellan 3500-8500:- Idag var det rusch på högtidskläder fullt med tjejer som tittade på klännignar. Jag blev tvungen att vara i syateljen eftersom alla provhytter var fulla, jag prvade ju i fredags och idag hade jag min sambo meddet är ju roligt att han fick se och vara med och bestämma villken klänninga jag skulle ha (jag prvade bara den jag hade lagt undan men vi tittade på flera). Ett tips boka tid för det var lungt och skönt. Jag tycker att hon var bra att ha och göra med. Hon har ju fått en del negativ kritik här i forumet men jag tycker hon verkar veta vad hon gör och verkar kunnig det var viktigt tycker jag. De flesta klänninigarna kom in i måndags så jag hade turen att vara bland de första ut det var kul!


    SommarNoll9 skrev 2009-01-17 09:04:54 följande:
    Hoppan: Härligt! Ställer samma fråga till dig, vad har de för priser där?Jag MÅSTE också ta mig iväg och prova klänningar, men det får bli om ett par veckor, har lite fullt upp den kommande veckan.
  • Munchkin

    Vita skor brukar finnas lagom till studenten i alla skoaffärer

    Sen måste jag tipsa om att beställa klänningen från Kina istället för att hyra/köpa den dyrt i stan. Beställde min klänning från Kina, mejlade en bild på vilken klänning jag ville ha tillsammans med den ändring jag ville ha gjord, sen sydde de upp den efter mina mått, passade som handen i handsken och var klar på ca 1 månad och kostade 1200:- inklusive frakten från Kina

  • umekicki79

    Jag bestälde mina skor från Pernillas brudbutik. 500:- för mina...
    Man väljer själv modell, färg, höjden på klacken, normal el bred fot.
    Jag var lite nervös att beställa över nätet, men jag är mycket nöjd över mina skor! Inte lika sköna som rainbow, men helt klart prisvärda!

  • Umbraz

    Vart i den här stan går man när man ska ha fina underkläder. Jag har en tight sjöjungfrumodell och har hört sägas att det är bäst med en torselette då. Vem har störst utbud?
    Ingrids, Twilfit och Triumph? Vart har ni gått?

  • SommarNoll9

    Ja det kan ju helt klart vara värt att boka tid. Får nog fixa det i veckan. Jobbar inte så långt ifrån högtidskläder så jag kan bara gå förbi där på lunchen.

  • Vill nu

    Jag köpte mina på Twilfit. I sthlm visserligen, men de har mycket fint till bra pris!

    Tyckte Ingrids var lite "tantigt" men de kanske fått in mer fint nu!


    Umbraz skrev 2009-01-18 10:20:13 följande:
    Vart i den här stan går man när man ska ha fina underkläder. Jag har en tight sjöjungfrumodell och har hört sägas att det är bäst med en torselette då. Vem har störst utbud?Ingrids, Twilfit och Triumph? Vart har ni gått?
  • Umbraz

    Vill nu skrev 2009-01-18 11:11:42 följande:


    Jag köpte mina på Twilfit. I sthlm visserligen, men de har mycket fint till bra pris!Tyckte Ingrids var lite "tantigt" men de kanske fått in mer fint nu!
    Mmm, jag har fått lite dåliga vibbar av den äldre kvinnan på Ingrids, hon med hästsvans. Hon var riktigt snobbig mot mig sist jag var där, och jag upplevde att jag inte fick den hjälp jag skulle behövt av henne. Vid ett sådant här tillfälle så vill man ju verkligen att det ska vara 100% perfekt. Kanske ska kolla in Twilfit till en början då.
  • 010809
    umekicki79 skrev 2009-01-18 08:29:19 följande:
    Jag bestälde mina skor från Pernillas brudbutik. 500:- för mina...Man väljer själv modell, färg, höjden på klacken, normal el bred fot. Jag var lite nervös att beställa över nätet, men jag är mycket nöjd över mina skor! Inte lika sköna som rainbow, men helt klart prisvärda!
    ja, det är bra på den sidan när man kan gör a så många val och så är det ju bra pris.. tyvärr har de dock ingen modell jag gillar =(
  • umekicki79

    Jag köpte mina underkläder på Ingrids. Jag fick mycket bra hjälp av den äldre kvinnan med hästsvans.
    Jag började mitt underklädesköpande på Twilfit, men där fick jag däremot ingen hjälp :( Dom bara ignorerade mig och inga snygga och sexiga underkläder hade dom heller just då. Dom kan ju i och försig fått in men.....
    Så gå runt och kolla och ta er tid, det är mitt råd!
    Lycka till!


    Umbraz skrev 2009-01-18 12:22:15 följande:
    Vill nu skrev 2009-01-18 11:11:42 följande:
    Mmm, jag har fått lite dåliga vibbar av den äldre kvinnan på Ingrids, hon med hästsvans. Hon var riktigt snobbig mot mig sist jag var där, och jag upplevde att jag inte fick den hjälp jag skulle behövt av henne. Vid ett sådant här tillfälle så vill man ju verkligen att det ska vara 100% perfekt. Kanske ska kolla in Twilfit till en början då.
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...