• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • Munchkin
    Umbraz skrev 2009-01-15 20:27:20 följande:
    Men herregud! Precis en sådan tårta vill jag ha! Vill ju ha en chokladtårta och våra färger går i creme och brunt. Klockrent!Får jag ta din bild och använda mig utav den?
    Visst får du det
    Resultatet blev verkligen över förväntan

    010809- Nej vi hade festen i Stöcke bygdegård
  • SommarNoll9

    Munchkin: Tårtorna ser verkligen jättegoda ut!

    Jag var i kontakt med vår tilltänkta vigselförrättare igår och hon har nu mer eller mindre tackat jag. Det känns skönt. Hon ville hålla det lite öppet då det är ganska länge kvar och hon ännu inte planerat sin semester, men hon sa hon kunde anpassa sina planer lite efter vår vigsel Hon ska i alla fall höra av sig så snart hon kan så vi kan spika det. Annars måste vi ju kontakta någon annan.

  • 010809

    weeee.. nu har jag köpt min klänning (eller lagt undanden på änglalikt)! =)

    Alla som har erfarenhet säger ju att det sällan blir den modell man tänkt sig.. å dået blir det inte heller.. =)

    nu ska man bara hitta skor så klänningen kan sys upp oxå.. nån som har några bra förslag på var man kan hitta vita skor? har sett ett par rainbow på nätet, men dom är ju så dyra.. =(

    Munchkin: oki, jag vet att det var ett par som hade festen ute i strömbäck förra året, de har inte tillåtit det tidigare.. så var bara nyfiken på hurdet hade varit i så fall.. men det var inte ni =)

  • hoppan

    Jag har oxå varit och lagt undan en klänningn idag på Högtidskläder forever yours 49123 tror jag den hette. Jag har oxå tittat på en kläning på änglaligt men den var såld. Det känns jätteroligt. Skall på Änglalikt på måndag och titt på näbbklänningar har sett på hemmsidan migezan några stycken flickan vill bestämma lite själv nu.

  • 010809
    hoppan skrev 2009-01-16 18:50:48 följande:
    Jag har oxå varit och lagt undan en klänningn idag på Högtidskläder forever yours 49123 tror jag den hette. Jag har oxå tittat på en kläning på änglaligt men den var såld. Det känns jätteroligt. Skall på Änglalikt på måndag och titt på näbbklänningar har sett på hemmsidan migezan några stycken flickan vill bestämma lite själv nu.
    vad kul, vad fin den var!! =)
  • Vill nu

    Vad kul!
    Tycker hon är så himla bra att ha att göra med! Ska väl dit och prova om min snart!

    Jag hittade mina skor på bianco, på rean. Vanliga vita pumps.


    010809 skrev 2009-01-16 18:44:06 följande:
    weeee.. nu har jag köpt min klänning (eller lagt undanden på änglalikt)! =) Alla som har erfarenhet säger ju att det sällan blir den modell man tänkt sig.. å dået blir det inte heller.. =) nu ska man bara hitta skor så klänningen kan sys upp oxå.. nån som har några bra förslag på var man kan hitta vita skor? har sett ett par rainbow på nätet, men dom är ju så dyra.. =(Munchkin: oki, jag vet att det var ett par som hade festen ute i strömbäck förra året, de har inte tillåtit det tidigare.. så var bara nyfiken på hurdet hade varit i så fall.. men det var inte ni =)
  • Umbraz

    Grattis till klänningen, visst är det skönt att ha det bortgjort? För mig var det som en stor sten föll från mitt bröst. Ha ha, roligt att din klänning också blev en annan modell, det är helt sjukt vilken konstig kroppsuppfattning man har.
    Jag köpte ett par underbara rainbowskor, med låg klack. Jag går aldrig i högklackat, jag ser ut som en mupp för jag kan inte gå normalt i sådana skor. Men dessa skor kändes som en toffel på foten-ursköna. Finns på bild i mitt galleri, är du intresserad har jag namnet på dem.Kostade 1300kr på Söders högtidskläder.


    010809 skrev 2009-01-16 18:44:06 följande:
    weeee.. nu har jag köpt min klänning (eller lagt undanden på änglalikt)! =) Alla som har erfarenhet säger ju att det sällan blir den modell man tänkt sig.. å dået blir det inte heller.. =) nu ska man bara hitta skor så klänningen kan sys upp oxå.. nån som har några bra förslag på var man kan hitta vita skor? har sett ett par rainbow på nätet, men dom är ju så dyra.. =(Munchkin: oki, jag vet att det var ett par som hade festen ute i strömbäck förra året, de har inte tillåtit det tidigare.. så var bara nyfiken på hurdet hade varit i så fall.. men det var inte ni =)
  • SommarNoll9

    010809: Vad kul! Vad kostar klänningarna där, eller ska du hyra?

    Hoppan: Härligt! Ställer samma fråga till dig, vad har de för priser där?

    Jag MÅSTE också ta mig iväg och prova klänningar, men det får bli om ett par veckor, har lite fullt upp den kommande veckan.

  • Vill nu

    Kan svara jag oxå! Jag får ge 3500:- för klänningen och 300:- för ändringssömnaden, på Änglalikt.

    Idag sak vi ge oss iväg ut till Holmsund och kolla på både blommor och tårta. Känns som det är hög tid nu!


    SommarNoll9 skrev 2009-01-17 09:04:54 följande:
    010809: Vad kul! Vad kostar klänningarna där, eller ska du hyra?Hoppan: Härligt! Ställer samma fråga till dig, vad har de för priser där?Jag MÅSTE också ta mig iväg och prova klänningar, men det får bli om ett par veckor, har lite fullt upp den kommande veckan.
  • 010809

    Ja, det är jätteskönt att ha gjort bort den posten fasktiskt, och hon på änglalikt är ju klart trvligast här i stan av de ställen jag varit på.. min klänning kostar 2995 att köpa, sen var den för lång å aningens för tigt plust att det ska sys i snören för att knyta upp släpet på kvällen, så sömnadskostanden skulle bli ca 600 kr.. har inte fått exakt pris dock..

    det känns som det är fel årstid att hita vita skor i affärenra nu.. men man kanske ska kolla iaf, för till sommaren är det lite väl sent.. även om rainbow är omfärgningsbara tycker jag det blir lite väl mycket när de går över 1000 kr.. fast man kan ju beställa från england, då kom jag ner på 800 kr om jag räknade rätt med frakt å skatt.. får se hur det blir..

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...