• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • 010809
    Munchkin skrev 2009-01-14 21:45:44 följande:
    De tog 35:- biten så de är ju billigare än NK, plus att till skillnad från NK kan de göra tårtan precis som du vill. När jag frågade NK hade de typ en sorts tårta de använde som bröllopstårta och det var det, det gick inte att variera särskilt mycket.Dessutom smakade tårtorna himmelskt, vi hade 2 olika varianter, bakad chokladmousse med apelsinsmak och bakad chokladmousse med hallon mousse, täckt med sugarpaste med snirklar målade på.
    chokladmousse med apelsinsmak lät ju helt underbart! smakade ni tårtorna innan ni bestämde er?
  • SommarNoll9

    Gud så sugen man blir på tårta när man läser det ni skriver Har inte kommit så långt i planeringen ännu, men vi funderar faktiskt på att bara köpa chokladmoussetårtor på Maxi. Alltså skippa det här med särskild bröllopstårta. Kanske beställa en med speciell dekoration, men i övrigt typ 4 vanliga bara.

  • hoppan

    Jag har varit på ett bröllop där de serverade cholkadmousstårtan med hallon den var suverän och god från holmsund.

  • Önskebrunnen

    Är det bara vi som ska göra egen tårta?Jordgubbstårta ,en riktig sommartårta.Med gelantin över jordgubbarna.Vi kommer att ha 60-70 gäster så vi tycker det blir för dyrt att köpa...vi kör lite budget variant på vårat bröllop.Alt.att vi köper vanliga tårtor.

  • Munchkin
    010809 skrev 2009-01-15 12:40:23 följande:
    chokladmousse med apelsinsmak lät ju helt underbart! smakade ni tårtorna innan ni bestämde er?
    Nä det gjorde vi faktiskt inte, vi var dit och kikade i deras pärm med tårtor de hade gjort, men då var tyvärr varken Nisse eller Bodil där, men vi passade på att fika när vi ändå satt där, och då åt jag bakad chokladmoussebakelse och den var suveränt god.
    Jag har bara hört bra om Nisses konditori så de fick rätt fria händer de enda kraven vi hade var att hälften av tårtorna skulle ha chokladapelsinsmak och andra hälften skulle vara hallon och choklad ( vi hade trappställning med 4 fristående tårtor) och hur dekorationen skulle se ut. En vecka före bröllopet ringer Nisse själv upp och frågar lite om det är ok att göra just deras bakade chokladmousse och smaksätta med apelsin till ena varianten och att göra bakad chokladmousse med hallonmousse ovanpå till den andra. Vi litar på er sa jag...och det var ett bra beslut, jag har aldrig ätit så goda tårtor som dom
  • Munchkin

    Jag har lagt upp bilder på tårtan i mitt galleri om nån är intresserad

  • Umbraz

    Men herregud! Precis en sådan tårta vill jag ha! Vill ju ha en chokladtårta och våra färger går i creme och brunt. Klockrent!
    Får jag ta din bild och använda mig utav den?


    Munchkin skrev 2009-01-15 19:47:27 följande:
    Jag har lagt upp bilder på tårtan i mitt galleri om nån är intresserad
  • 010809

    Munchkin: såg att ni gifte er ute i strömbäck.. hade ni festen där på stallet oxå?

  • Vill nu

    Åh, nu blev jag tårtsugen!!! Måste ta en sväng förbi och kolla in Nisses i helgen!


    Munchkin skrev 2009-01-15 19:47:27 följande:
    Jag har lagt upp bilder på tårtan i mitt galleri om nån är intresserad
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...