• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • hoppan

    Denna dag på plaza 24/1


    Munchkin skrev 2008-12-30 22:41:30 följande:
    Vet inte om nån redan nämnt det men det är bröllopsmässa på Plaza den 24/1 2009 och modevisning på Schalgerklubben på kvällen
  • Vill nu

    Hoppas man kan lura med sig sambon, för en titt! =)

    Men idag åker jag till Hufvudstaden, och ska se om jag hittar några underkläder och skor. Jobbiga saker att pröva, men utbudet känns snäppet större där iaf!


    Munchkin skrev 2009-01-07 21:11:28 följande:
    Man kan köpa biljett i dörren om man bara vill gå på mässan, vill man även gå på modevisningen på schlagerklubben på kvällen måste man förköpa biljetterna...kommer dock inte ihåg vart man förköper...borde funka att göra hos biljettcentrum skulle jag tro.kan ju vara kul att gå på schlagerklubben på kvällen med och få se klänningar, plus att det ska ingå mat...förhoppningsvis bättre mat än förra året, då var det inte så supergott, men det var heller inte fasligt dyrt så...
  • 010809

    år det nån som har koll på vad det kostar att gå på mässan?

    jag brukar ha svårt att ta till mig information på sånna ställen, så vill ju inte lägga ner hur mycket som hällst.. å dessutom är det ju mest för att det är kul man går, för många av destora posterna börjar ju falla på plats redan..

  • mymelody

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka

  • mymelody

    Hej allihopa och god fortsättning på 2009.
    Jag fyllde i mitt datum också och satte allt i datumordning.
    Allt har legat på is nu under julen men nu är jag peppad på att ta tag i allt igen =)
    Vill absolut gå på mässan och titta lite....
    Har bokat kyrka nu och även smink och hår.... så det tar sig.

  • SommarNoll9

    Är det någon som har tips på var man kan köpa material (helst billigt) till att göra egna fina inbjudningskort och festprogram?
    Var in på tiimari nu på lunchen men jag tyckte inte som hade så mycket, blev lite besviken... Nu vet jag ju iofs inte riktigt än vad vi behöver, men det är ju bra att veta var det finns bra utbud.

  • Umbraz

    Tiimari har nyligen fått nya ägare, så sortimentet kanske förändras till det bättre på pappersfronten, om man har tur :)Det är ju bra priser där.
    Annars kan jag tipsa om konstnärsshopen som ligger vid lekbiten. Jag var där innan jul och då sade de att de kommer att göra en bröllopsskyltning med massor av tips nu i januari-februari. Kanske inte snorbilligt, men man kan nog få en del tips. Själv gör jag enkla inbjudningskort i A5-storlek i mellanbrunt kartongpapper och skriver texten på ett något mindre men lyxigt cremefärgat papper inhandlat på Tiimari som jag sedan limmar på det bruna. Sen stansar jag ut två hjärtan i snygga mönstrade och omönstrade papper och limmar på överst. Stilrent och enkelt.


    SommarNoll9 skrev 2009-01-09 14:13:05 följande:
    Är det någon som har tips på var man kan köpa material (helst billigt) till att göra egna fina inbjudningskort och festprogram? Var in på tiimari nu på lunchen men jag tyckte inte som hade så mycket, blev lite besviken... Nu vet jag ju iofs inte riktigt än vad vi behöver, men det är ju bra att veta var det finns bra utbud.
  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-01-09 18:41:04 följande:
    Tiimari har nyligen fått nya ägare, så sortimentet kanske förändras till det bättre på pappersfronten, om man har tur :)Det är ju bra priser där.Annars kan jag tipsa om konstnärsshopen som ligger vid lekbiten. Jag var där innan jul och då sade de att de kommer att göra en bröllopsskyltning med massor av tips nu i januari-februari. Kanske inte snorbilligt, men man kan nog få en del tips. Själv gör jag enkla inbjudningskort i A5-storlek i mellanbrunt kartongpapper och skriver texten på ett något mindre men lyxigt cremefärgat papper inhandlat på Tiimari som jag sedan limmar på det bruna. Sen stansar jag ut två hjärtan i snygga mönstrade och omönstrade papper och limmar på överst. Stilrent och enkelt.
    Tack för tipset! Har också varit inne på att ha ett dubbelvikt kort i en färg och själva texten på papper i annan färg som man limmar på. Sedan har jag funderat på nå snören eller nåt... får fundera lite mer. Men då kanske de får in mer på tiimari snart. Konstnärsshopen ligger i närheten av där jag jobbar så där får jag gå in någon dag.

    Vi måste verkligen ta tag i det här med inbjudningarna nu känner jag.
  • DanKat
    010809 skrev 2009-01-09 10:05:45 följande:
    år det nån som har koll på vad det kostar att gå på mässan?
    Funderade över det jag också, googlade en del men hittade inget om det så jag mailade arrangörerna och frågade dom i stället. Får hoppas dom svarar snabbt
  • Havsro

    Hej hopp! Himlars vad alla är kreativa och duktiga! Kan ni skicka över lite till mig med?! :)
    Känns som man gått in i dvala under julen..he he

    Så himla typiskt att det är bröllopsmässa den 24/1 egentligen enda helgen på flera månader som jag inte är hemma..grrrr
    Fast det känns väl i o f s som vi har det mesta klart..så risken är väl att man skulle köpt med sig en massa onödigt eller gjort en kovändning och bestämt sig för att planera om allt :)

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...