• Tizia

    Maj -09 Västkusten/Göteborg

    Alla ni som ska gifta er i Maj-09 på Västkusten/Göteborg och vill disskutera allt mellan himmel och jord som har med bröllop att göra (dvs väldigt mycket) =) Välkommna !

  • Svar på tråden Maj -09 Västkusten/Göteborg
  • Tizia

    Matton har fina papper och här även lite förslag på olika kort.. Bra personal som kan tipsa om hur man kan göra! Kunde ingenting när jag bestämde mig för att göra våra.. Himla kul att göra egna kort men MYCKET jobb! =)

  • Nasoleh

    Hej!

    Här är en blivande brud till! 2 maj i Ljungskile blir det för våran del.
    Kyrka , festlokal och klänning är klart. Menyn är nog också fastställd. Tror jag.. Har alltid lite svårt att bestämma mig jag. Så ni får gärna hjälpa till!

    I mitt galleri finns lite bilder, bla på klänningen jag köpt. Men har blivit tveksam faktiskt.. Gå gärna in och kika och kom med åsikter

    Tänkte låta en väl göra inbjudningskorten, hon sa det en gång att hon gärna skulle göra det, hon är jätteduktig på sånt. Kanske börjar bli dags att fråga henne...

  • Tizia

    Nasoleh:
    Ljungskile kyrka e superfin, var på bröllop där för några år sedan. Klänningen var jätte läcker, annorlunda med färg men superfint ! Ser ut å passa in i resten av ditt färg tema !

  • w2b 09

    hej hej!
    Vi ska oxå gifta oss i maj, den 23:e i Gröens kapell i Landvetter.
    Vad har ni för mat/cateringfirma?
    Har bokat kyrka och festlokal, Mölnlycke hembygdsgård och DJ.
    Blir det mkt billigare att göra kort mm själv?

  • Linn74

    Vi betalade ca 1000 kr för 35 kort - färdigtryckta med kuvert. Det blir kanske dyrare än om man gör dem själv (beroende på vad man vill ha) men det går ju snabbare och är enklare om man inte orkar sitta med egna kort. För mig var det värt varenda ev. extra krona.

    w2b 09 skrev 2008-11-04 10:46:20 följande:


    hej hej!Vi ska oxå gifta oss i maj, den 23:e i Gröens kapell i Landvetter.Vad har ni för mat/cateringfirma?Har bokat kyrka och festlokal, Mölnlycke hembygdsgård och DJ.Blir det mkt billigare att göra kort mm själv?
  • EmMa09

    Våra kort kommer nog gå på mer nu när vi gör dem själva, eller åtminstone lika mycket! Men jag hittade inga färdiga kort som jag tyckte om och som matchar vårt färgtema så det får bli till att göra dem själv!

  • Tizia

    EmMa09: Vad ska ni har för färgtema ? *nyfiken*
    Vi ska ha guld, vitt och creméfärgat. Idag skulle jag köpa kuvär till inbjudningskorten, jättefina gammelrosa för att få lite färg, då visade sig att dom var för små =/ Ett tips att kolla sånt innan =)

  • EmMa09

    Vårt färgtema är vitt, lime och grönt! Har redan kollat med kuverten! gör korten utefter kuverten! :)

  • SweetSun

    hejhej här är en till =P

    Har fullt upp med alla maj och göteborgstrådar =P

  • Linn74

    Har haft väldigt huvudbry om färger, det blir nog creme och vitt för oss med. Inbjudningskorten är i creme och guld, så kanske även guld. Däremot är jag lite fundersam över bukett och tärnklänning. Vill helst undvika vitt eller creme på tärnans kläder... Hur gör man då?


    Tizia skrev 2008-11-04 17:29:02 följande:
    EmMa09: Vad ska ni har för färgtema ? *nyfiken*Vi ska ha guld, vitt och creméfärgat. Idag skulle jag köpa kuvär till inbjudningskorten, jättefina gammelrosa för att få lite färg, då visade sig att dom var för små =/ Ett tips att kolla sånt innan =)
Svar på tråden Maj -09 Västkusten/Göteborg