• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

    Heeeeej alla Gullisar!!!!

    jag har försökt skumma ikapp lite, men HERRE GUUUUUD vad ni skriiiver!!!!!!
    Jag har iallafall sett att vi har ännu en smygläsare ibland oss nu. Avmaskerad och ute ur garderoben! Skoj!!! Välkomen till tråden!
    Fast jag är nog inte rätt person att välkomna till tråden längre. Hnner ju knappt vara här alls längre...

    Cicci,
    Å vad bra att Victor ska kollas nu! Jag förstår att det kan kännas oroligt och jobbigt med en massa sjukhusbesök och så, men summa summarum så är det alltid bra att få reda på orsaken till om han nu år dåligt. Man kan ju inte göra något åt det om man inte känner tll vad det är. Så det låter bra att ni sk få reda på det!

    Koko,
    hahaha bra att Nenne-kuriren gav dig carmexet. usch, det var ju tänkt att jag skulle skickat det till dig för typ ett år sedan. Men så glömdes det bort och ja...... så kan det gå. Men som sagt, hästlinimentet är bara sååååå bra tycker jag!

    Är även avis på er alla som sågs på brunchen i helgen. Oj vad mn skulle velat vara med. men oj vad man nte alls kunde det. Men so jag alltid tjatar om så TÄNKER ja på er alla väldigt mycket. Även fast jag itne hinner eller orkar hänga här så mycket.
    Just nu är det bara jäääääääävligt mycket och stressigt omkring mig.
    Tycker ändå jag klarat de här månaderna rätt hyfsat och bra, men visst rinner orken av en ibland. Jag har sedan jag började jobba rätt långa dagar. Jag har dragit ner rejält på arbetstempot jmfrt med tidigare men det blir ändå rätt många timmar. Jag har insett att jag nu jobbar i snitt ca 8-9 timmar per dag!!!!!
    Och med min 2 tmmars pendling så är jag ofta borta ca 10-11 timmar varje dag. Hm...
    Det trista är att när jag kommer hem så är Lill-Skruttan oftast trött och det är läggning.
    Jag försöker tillbringa så mycket tid med henne som jag kan tills hon går och lägger sig. Och eftersom jag har ett väldigt flexibelt jobb så har jag även jobbat hemifrån ibland och då har jag både hämtat och lämnat på dagis vilket gör att jag får mycket tid med henne dessa dagar.
    Och jag har faktsikt lagt av med att jobba helger!!!! Helt.

    Men som sagt, tempot är rätt högt nu eftersom jag har typ tusen saker jag MÅSTE hinna med på jobbet. Och nyligne fick jag ett besked av chefen som INTE var särksitl kul. Jag blev skitarg och även orolig inför framtiden och om jag kan jobba kvar. Så nu blev det plötsligt ännu mer so ska hinnas med fram till jul.
    Aaaarrrgh! Skulle behöva 48-timmars dygn känner jag!!!!!!!
    Så trött är jag mest hela tiden. Men man har vant sig.

    Min nattsömn är inte vare sig lång eller särskilt bra, utan har en hel del avbrott. Lill-tjejen vaknar nämligen fortfarande och ska äta flera ggr per natt. Hur länge gör de det egentlgen???
    Hon vaknar ofta första gången vid midnatt sedan kanske ca var annan tll var 3:e timme. Fast jag går ju upp vid 5-snåret så då matar jag henne och drar sedan till jobbet så det blir inte så jättemånga matningar "i sömnen".

    Oj nu lät detta som klagklagklag.
    Och det var egentligen inte meningen.
    För på det stora hela så är jag ändå väldigt nöjd med livet nu!
    Visst kan det kännas slitigt ibland, men på ngåot vis så njuter jag ändå som attans av min vardag. Trots sömnbrist och mycket omkring mig.
    Jag njuter skitmycket av Lill-Snorpan och att hon nu börjar bli mer och mer en person!! Sååååå häftigt!
    Tycker vi lyckats få in hyfsade rutiner också nu med det mesta. Mat, nattning, hämtning och lämning på dagis etc.... Känns jättebra.
    Och hon är verkligen världens goaste! Visst kinkar hon ibland. Men det är nästan alltid när hon är antingen hungrig eller trött. Väldigt sällan annars.

    Och så håller jag mina supertummar för alla er som snart ska BIMa!!!!!
    TÄNK det ör snart exakt 1 år sedan som jag plussade. Känns helt galet nu att tänka på att jag för ett år sedan inte ens visste om att jag var gravid!
    Mitt liv då och det jag lever idag är sååååååå olika.

    Nu måste jag gå och lägga mig!
    Men SUPERDUNDERMYSKRAMAR till er alla!!!!!!

  • sweetstreet

    Haha!
    Måste även tillägga att hon fått sitt första pass nu!
    Ascoolt!!!!
    Eftersom hon är född här är hon ju amerikan och henes amerikanska pass är rätt snyggt tycker jag.
    Hennes svenska hoppas jag ska komma snart det med.
    Var och ansökte om det på självaste HAlloween! Så på det passfotot har hon faktiskt sin Halloweendräkt på sgi. Hon var ett litetl bi....
    Fast jag tog självklart av henne "luvan" så på fotot syns det inte att hon är ett litet bi. Utan det ser ut som hon har en gulrandig tröja på sig eller så. Men det var rätt skoj att hon faktiskt fotades i sin bidräkt!

    Nu är det sängen nästa!
    Kram!

  • Liten med Mindre

    Kramisar Sweet! skoj att se att du hinner in mellan varven. Vet hur det är att inte hinna gosa bebis hemma.

    En sak om att sova hela natten - vissa barn klarar det inte själva utan behöver hjälp. Vi väntade och väntade, och insåg att det tillslut inte skulle gå utan någon metod för vår del. Men nu funkar nätterna å andra sidan lysande.

  • Liten med Mindre

    Mindre fick en ny sovpåse igår. Och i den sov hon tydligen rejält gott och låg o gosade in sig i morse när maken kom in. Tror ni jag var beredd att lämna jobbet och åka hem när jag fick en sån rapport på telefon?

    Sitter fortfarande och tragglar med mina ickefungerade filer. Adobes supportsidor måste vara de sämsta i världshistorien. Har blivit skickad i många cirklar innan jag hittade ett telefonnummer att ringa. Säkert ska de ha betalt också när jag någon gång kommer fram...
  • nennesjuttioåtta

    heloouuuu sweetieeee!
    Gött att se dig här igen (om än för ett kort inhopp!) Hoppas ni är rädda om varandra där borta! Såg E som bi - Oh. My. Godis vilken sötnos! Vilket datum plussade du? Ifall att vi kan räkna det som inte bara ett turdatum, utan ett högst vetenskapligt bra dag att testa på. menar jag.

    Liten
    skit med krånglande program! Vad är det som inte fungerar?

  • Lapinette

    STOR KRAM till Sweet. Tänker på dig ofta och när jag undrar hur du har det går jag in och läser din blogg men saknar dig ändå här!

    Frejis - du som är testoman, ska du inte testa snart. Nu måste det väl vara dag 30?

    Själv skulle jag absolut inte vara så nojjig redan om det inte vore att jag visste att min ÄL var så tidig denna månad. För mig är ju en cykel på 30-34 dagar efter mitt IVFande normalt men denna gång ska jag ju ha mens på dag 26?!!! Eller så är helt enkelt luteafasen längre denna gång. Som sagt fattar ingenting men tempen låg högt även imorse. Tänk att jag ska behöva vara nervös över att ta tempen.

    Annars så åkte två kassar fulla med papper ut från mina pärmar igår. Tänkte banta ned antalet pärmar till hälften och det kommer nog att funka .

  • nennesjuttioåtta

    Lapinette
    Alltså, nu måste jag ju sätta på (!) popcorn-maskinen! Det här kommer att bli så spännande! Värsta plusvågen på ingång!!!!!! Vilken dag är du på nu då?
    Jag förstår inte heller, ska inte lutealfasen ALLTID vara samma? På mig verkar den ju svänga lite si och så på efter ÄL utan ett endaste plus i sikte (men jag kanske är låghormonare, FLs favoritförklaring )

  • nennesjuttioåtta

    Gårdagens gravidsymptom:

    Maken tyckte min röv såg bredare ut.

    Vad svarar man på det? Knappast 1 vecka före BIM som ett säkert tecken på att man är på tjocken direkt...

    Idag:
    Ömma bröst. Men lite pösiga.
    Känner mig som kissnödig men är det inte. Tror mer på lätt urinvägsinfektion fastän jag nog aldrig haft det.

    Själv då, mrs Bunnyrabbit?

  • Lapinette

    nenne - min har alltid varit 14-15 dagar. Ibland säger jag 15 för att den inte riktigt har kommit igång på dag 14 ... lite dripp dropp men yes, den är annars konstant på mig. FAST du vet kroppen kommer alltid med överraskningar.

    Enligt tempen så hade jag ÄL för 13 dagar sedan m a o borde jag få min mens imorgon, senast fredag. MEN hade jag inte testat med tempen så hade jag inte förväntat mig mens förrän tidigast lördag eller kanske så långt iväg som typ onsdag i nästa vecka.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!