• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2008-11-11 11:42:08 följande:
    men vadå, såg ni några smygisar PAWH RIKTITT?!?!
    Ja eller så har jag blivit paranoid! Spännande hursomhelst vill jag mena!
  • Izzie

    EA&MJ - Välkommen! Stockholmstjej?

    Hmmm, jag som varit chef på Ikeas reklamationsavdelning i ett antal år rekommenderar ju starkt att man sparar sina kvitton och garantibevis. Jag var ordningsam redan innan jag hade det jobbet, men nu är jag definitivt en "ordning och reda"-person. Maken tycker jag är helt överdrivet organiserad
    Jag har sorterat alla hans papper i flera år nu. Hade faktiskt nytta av att jag sparat hans lönespecar i fem år, eftersom han bytte jobb och de strulade med hans förskottssemester och tjänstebilsförmån. Faktum är att det räddade oss från att betala 16000kr...

    Håller tummarna för att lille Victor får hjälp hos doktorn idag!

    Frejis - håller tummarna för dig med, men av helt andra skäl!

    Nenne - Ha så kul på jobbet!

    Ang syskonskaran så är jag äldst av tre syskon. Är en typisk storasyster och mina andra syskon håller sig till resten av stereotyperna
    Det skiljer två år mellan mig och lillebror. Vi hade skitkul ihop under uppväxten, nuförtiden är vi ganska olika som personer men trivs ihop även om vi inte har så mycket gemensamma intressen. Mellan mig och lillasyrran skiljer det 7 år. Vi hade väl inte så mycket gemensamt under uppväxten, men trivs superbra ihop nu. Vi har så fruktansvärt roligt ihop. Jag är superglad och tacksam för mina syskon.

    Jag vill absolut ha ett syskon till Matilda om det går, men det får nog vänta ett litet tag. Vill liksom Oms återhämta oss lite både jobbmässigt, ekonomiskt och känslomässigt.

  • nennesjuttioåtta

    Am
    AAHHAHAHAHAHA vilken drömedar!!!

    Jag tycker lite synd om de smygläsare som inte vågade sig fram i så fall, eller säger "Hej" här i tråden (om nu inte EA&MJ hade flera peruker med och bytte plats mellan barhäng och familjeliv ). Kom igen, ni såg ju att vi inte var så farliga!

  • nennesjuttioåtta

    Koko
    sitter med en massa carmex på truten. men vet inte om jag fick liniment för hästar istället, för jäklar vad det känns som tigerbalsam om läpparna! Ska det va så?! VA?!? VVA?!?!

  • Fru E

    Izzie, Nenne-får nog erkänna att jag inte var där men hade gärna velat. Bor i Tingas trakter nere i Skåne men ska faktiskt till storstaden Stockholm vid nyår.

    Hehe när vi var nere i Thailand nu i februari (gifte oss där) köpte vi en flöjt som påminde om en panflöjt till våra brorsbarn och ur dem kommer inte alltid så granna läten!

  • Oms

    Hej tjejer!

    nu har jag varit på intervju och ska gå o äta lunch - återkommer m rapport!

    föresten så är jag o Telis helt lika när det gäller kvitton!

  • Liten med Mindre

    Telis - inboxade dig min felbeskrivning från Adobes användarforum. Jag ska få pröva att installera Illustrator och se om det hjälper - vi har tydligen en licens här i alla fall.

    Fast inte tror jag att det blir bättre av det, verkar ju löjligt i så fall...

  • Lapinette

    Själv har jag gett ett sån där k-pist till brorsonen i julklapp. Den lät för hemskt !

    nennelainen - vilka symptom har du idag???!!!

  • fru AM

    Min sons gudfar var expert på att köpa högljudda leksaker till honom. Den värsta var nog en halvmetershög robot som skrek och började skjuta laserblixtar samtidigt som den snyuttade runt med överkroppen. Fullkomligt skräckinjagande. Sonen, då 2,5 år, bröt ihop och jag fick lösa det genom att ta ur batterierna och låtsas att roboten var en liten docka som skulle bäddas ner för att sova i docksängen. Då gillade han den bättre ...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!