• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

    Any way, jag fryser jämnt och har haft nästäppa sen i augusti vilket måste innebära att jag är i 3:e månaden .

  • Telemarkgrrl

    AM, nej, jag såg inte så mycket men jag undrar såååå vad den där killen som stod och gjorde våfflor i tio minuter precis bakom vårt bord tänkte om våra samtalsämnen när vi pratade slemhinnor, vaggisar och kräm som man skjuter upp i .....

  • Lapinette

    EA&MJ - Vi hade ett fotoalbum men den fick man bara tillgång till om man själv la upp en bild där.

  • fru AM

    Tack vare Litens tips påmindes jag om en annan jättebra leksak för 6månaders - såna där "ovältbara" figurer ( clown eller nalle med tyngd nertill och plinga inuti)

  • Fru E

    Lapinette-fotoalbum, får nog smyga mig fram ett tag till här innan jag vågar det hihi

  • _koko_

    BS - Exakt, hahaha, hitta bollar PRECIS överallt!!

    AM - Är så sugen på att köpa en sån till conny, och om du säger att livia fortfarande gillar den behöver jag ju inte känna att det är för sent.

  • Fru E

    Så länge vi inte har egna barn har vi filosofin att köpa leksaker som till föräldrarnas förtret låter mycket eller som finns överallt, lit eroligt får vi ju ha. Risken är dock ganska stor att de kommer att ge igen men får hoppas att de förträngt det då, skratt

  • fru AM
    Lapinette skrev 2008-11-11 11:13:31 följande:
    AM - det var faktiskt en tjej som satt vid baren mot vårt håll i minst 20 minuter. Hon satt där och tittade så jag kunde inte låta bli och undra om hon var en smygis. Tror dock hon var mörkhårig.
    Lappis - ja henne såg jag också!

    Koko - köp en sån till Conny! Förutom att den är rolig så är den riktigt snygg! Bra sak att ha med och trycka ner i skötväskan också - eftersom den är mjuk
  • nennesjuttioåtta

    men vadå, såg ni några smygisar PAWH RIKTITT?!?!

    EA&MJ
    Var du alltså där? Jag trodde du skojade...

    BS
    Om ni är säkra på att det inte blir fler syskon skulle jag rekommendera att köpa någon sorts synth med förinspelade melodier i lockande färg som gärna bara har en sång och låter och blinkar non stop. Men ni kanske vill fortsätta umgås med dem som vänner?

  • fru AM

    EA&MJ skrev 2008-11-11 11:40:33 följande:


    Så länge vi inte har egna barn har vi filosofin att köpa leksaker som till föräldrarnas förtret låter mycket eller som finns överallt, lit eroligt får vi ju ha. Risken är dock ganska stor att de kommer att ge igen men får hoppas att de förträngt det då, skratt
    Min brorsa ägnade ett par timmar på sin Egyptenresa åt att hitta den mest skräniga gossedromedaren. När man trycker den på magen så låter den som en kombo av böneutropare och arabisk discodrottning i säkert två minuter. Högt. Fast jag tycker den är jätterolig.
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!