• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

    BS: En jättebra present är en "tygkub med prassel och spegel och rolig figur och fågelpip" bl a. Heter Zolo Kushies - Peek*O Aktivitetsbox - finns bl a att köpa här:
    www.abcleksaker.se/Shop/Index.php

    Livia fick en i första julklapp och tycker fortfarande den är rolog!

    JAg är en Plånbokstömmare enl Lappis beskrivning.

    Ore: att frysa är ett klassiskt grav-symptom (har jag gjort varje gång)! Spännande!

  • Fru E

    Telemarkgrll-ville ju inte störa er utan var tvungen att spana in er lite till innan jag vågade ta det stora steget in

    Maken min samlar på att i plånboken för att sedan lägga högarna här hemma och sen kommer de inte längre förrän jag slänger dem..

    Det där med ömma bröst tycker jag varierar från månad till månad med. Vissa månader har jag ömma bröstvårtor från ÄL till BIM medan andra månader så har jag inga känningar alls vilket får en att tro att ÄL inte har varit, grrrr

  • Liten med Mindre

    BS - Mindre gillade skarp prylen hon fick av Frejis (vid knappt 6 månade) - en spelande manick med mjukt huvud och rund "klumpfot" från Åhléns. Den spelar alltså när man rör den, tippar den, viftar med den. Det låter fruktansvärt, men någon uppskattar visst det.

    Ungefär som att hon med bestämdhet vet var morfars piano står när vi kommer till dem...

    Min vikarie har ställt till det för mig, och jag vet inte hur jag ska reda ut det. Undrar om det hjälper med ny programvara? Han vet tyvärr inte heller hur det gått snett.

    Någon här (fler smygläsare i faggorna kanske?) som brukar använda Adobes FrameMaker och Illustrator? Tillsammans?

  • Telemarkgrrl

    EA&MJ, säg som det är, du ville se om vi såg något så när normala ut, va?

  • fru AM

    Jag tror faktiskt att jag såg en smygläsare i söndags! Såg ni den där långa, blonda kortklippta tjejen som satt (med täckmantel i form av någon typ av familj, förmodligen inhyrda) i närheten? Hon log så mot oss hela tiden!?

  • Telemarkgrrl

    Liten, jag är ju ingen smygläsare direkt men använder FM nu och har använt FM+Illustrator, vad är problemet?

  • Lapinette

    AM - det var faktiskt en tjej som satt vid baren mot vårt håll i minst 20 minuter. Hon satt där och tittade så jag kunde inte låta bli och undra om hon var en smygis. Tror dock hon var mörkhårig.

  • BrudSommar2006

    Tack för leksakstipsen! Koko, oooohh, alla de där bollarna! Det skulle ju bli kaos i deras välstädade lägenhet, oooohh, jag tror att jag slår till! Eller AMs lite mer föräldravänliga förslag, hm, svårt att välja men definitivt två saker jag inte kommit på själv, tror att jag tänker välja mellan dem faktiskt.

  • Fru E

    Haha ja efter att ha läst trådarna sen början börjar man undra hur ni egentligen ser ut

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!