• janos

    Äntligen fredag del 15

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-14= 26981 inlägg.......nu tar vi 27.000!!

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 15
  • anne på grönkulla

    Julkort? Vet jag inte när jag skickade sist...

    Kom du bara äpv - om vi bara lyckas enas om en tid så!

    Nä, jag vet att jag inte behöver räkna, men törs jag titta efter...

  • Fru Hilde

    Hej hej

    Gable det var länge sedan sist!!! *viftar på svansen och vinkar*
    Svårmödrar är som vanligt ett kapitel för sig. De är så förbenat svåra att ta itu med för man måste ju vara rak på sak och sådant brukar ställa till med en hel del familjemässigt. Är man alltså det minsta finskänslig så brukar man tappa de chanser man har till att säga till på skarpen tycker jag.

    Jag skulle också vilja fika! Får göra det i cajbersäjset i stället *ställer fram vattenkokaren och pulverkaffet* Någon som vill ha?

    Julkort orkar jag inte skicka i år.

    Jag och tösen har förkylning idag. Tösen klarade av att vara helt jättegnällig nästan hela natten också. Jag tror hon hade ont i kroppen av febern. Hursomhelst fick jag inte många minuter sömn eftersom maken varit sjuk dagen innan och verkligen behövde sova. Resultat... idag är det jag som har feber Maken däremot drog till jobbet i morse... försökte lura mig till att tro att han blivit frisk över natten... han är VANSINNIGT dålig på att vara sjuk den karln!

  • Fru Hilde

    Detta blir mitt inlägg nr: 479 *fniss*

    Beror ju å andra sidan på att jag behövde byta alias när fl bytte stil

  • mammacatta

    Jag måste kolla hur många jag fått.
    Gable - det är nog ingen som vet det, jag vill inte skriva det här så jag mejlar istället. Det går att lista ut - frublabla(mitt e-namn).
    Välkomna!

    Tackar för julkortet, skickar via post till släkten i år och då får jag såhär pangtjong önska alla här en synnerligen trevlig jul och en fantastiskt gott nytt år - svärbichfri, god mat, god hälsa och galet mycket kramar, pussar och sex! (ni som har en svärmor får gärna ha sånna, min kan hålla sig borta, tack.)

    Har fö haft årets värsta bråk om just henne igår. Jag vill inte åka till hennes födelsedag, juldagen som ni vet. Vi är hos min mamma några mil bort och med det enda andra barnet som är i samma ålder - brorsans jänta. Då tyckte jag att vi kunde träffas nån annan dag och äta med svågern (som är uppe över jul) samt fira käringen efter jul. *suuuck*
    Närå, det gick inte för sig. P fick utbrott på utbrott och kategoriskt vägrade tänka sig något annat än hennes helt värdelösa idé.
    (sidospår: hon tyckte vi skulle komma och äta kl 14. ÄTA. Gammal julmat. Nja, sa P, det blir lite... Jamen 15 då? tyckte hon.
    För alla vanliga vettig människor - VEM I HELVET ÄTER KLOCKAN 15??? Jo, vi skulle skynda oss att äta innan W***s kommer. (underbara människor som jag bara älskar) Så vi skulle alltså stressa i oss [gamla jul]maten för att komma iväg därifrån innan hennes "riktiga" gäster kommer. *skickar onda tankar till ärkehäxan* Slut sidorpår)

    Varför ska man INTE göra som hon vill?
    1)hon gillar inte oss
    2)hon skiter i sina barnbarn och tycker de är jobbiga
    3)hon pratar skit om oss till släkten
    4)hon stannade i 20 minuter sist vi hade kalas som hon dök upp på (efter att hon ville komma tidigare och dessutom kom 20-30 min för sent)
    5)hon har hälsat på 3 ggr senaste åter - vi har två barn och hon har ett = 3 födelsedagar
    6)hennes idiot blir bara en värre och värre idiot för varje år
    7)hon struntar i vad vi säger om våra barn och uppfostrar vid besök. (varför kramas, det är för veklingar!?)

    Varför SKA man göra som hon vill?
    1)för att vi är bättre människor än så och gör mot alla andra som vi vill bli behandlade själva.

    *suck*
    Ångest, ångest.

  • mammacatta

    Åhååå, en manikyr... Jag vill åxå bli pamprad...

    Hänger med mina glada grabbar som inte alls vet om att de är sjuka. Är så trött på berget just nu så jag vill joina dem i "arbetet".

    När ska jag få åka ut o handla? Det är ju inte som att det saknas saker att handla eller pengar att göra det för! Orättvist är vad det är!

    Obs: man FÅR skriva kommentarer i bloggen...

Svar på tråden Äntligen fredag del 15