• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • anne på grönkulla

    Telis: aha - tyckte det ät bekant men kunde inte alls placera ordet i nåt sammanhang.

    Nenne - ja fickparkera lajv har jag inte alls vågat mig på än, 90grader duger utmärkt såhärlångt. Så krampaktigt vet jag inte om jag håller, men värst koll vet jag ju inte heller om jag har... o växelspaken vet jag inte alls (kör automat - det är som radiobil!)

  • nennesjuttioåtta

    Anne
    alltså, fickparkering... Jag har haft körtkort i snart 12 år, men det är ingen garanti för att man kan det. Ibland går det tokbra (en gång gjorde jag en med en jättestor chevrolet-pickup, blev helt chockad själv det var bara backa, sväng och kör lite framåt efter att jag rätat upp, slickat mot trottoaren, fattade ingenting. Men man kanske har sån once in a liftetime-fickis och i så fall har jag haft den redan ), men så fort man börjar tveka så är det lika bra att köra ut igen och ta ett varv och leta upp en vanlig. Så är det bara. Man har bra fickparkerings-dagar eller dåliga. Men går det att undvika så är det ju inte så svårt att välja, hahah!

  • MuffinsTönt

    Telis
    Haha, först trodde jag du menar en hokus pokus medicinman. Sen sa du kinaklänning, då kunde jag placera ordet. Hmm... Det finns ju en affär som har mkt kinakläder (klänning o dräkter) nära drottningtorget. Ska leta fram adressen.

    Anne&Nenne
    Lite för ambitiöst att ta sig till Nordens Ark. WWF har inga volontärer i Sverige, bara utomlands. Jag håller mig till Röda Korset tills jag vet vad jag vill. Får åtminstone forsätta vintern ut.

    Körkort är en annan ångestrelaterat ämne!

  • nennesjuttioåtta

    Muffins
    Ja, herregud! RK är väl jättebra!!!! '

    Fan, nu har jag suttit här i två timmar, jag som ändå gick upp tidigt för att hinna massa grejer. Puck!

  • MuffinsTönt
    nennesjuttioåtta skrev 2008-10-27 10:04:19 följande:
    MuffinsJa, herregud! RK är väl jättebra!!!!
    Det är vad jag försöker säga. När jag får en ny ide är jag lite för ambitiöst. Sen sjunker den propionell med tiden.
  • MuffinsTönt

    Föresten, nu när du är inne Nenne, ni andra kan också svara på frågan.

    Om man ringer och beställer bord och säger: "Jag har fått önskemål om ett fönsterbord."

    Tolkar du det som att man menar jag VILL HA ett fönsterbord eller tolkar du som att jag kan tänka mig ett fönsterbord men det är inte så viktig? Du vet vad jag syftar på, vill veta om det kan uppstå missförstånd om man använder den frasen...

  • anne på grönkulla

    Ja, det kan lätt missförstås formulerat så. Vill man ha ett fönsterbord, säg det! Eller bättre, fråga om det går att få ett fönsterbord då du föredrar det.

  • nennesjuttioåtta

    muffins
    hahha, varför trodde du att just JAG kunde svara på den frågan? HAHHAHA! Jag är väl den härinne som äter mest sällan på restaurang. Men det var ju iofs inte det som frågan handlade om och jag tyckte Anne skrev väldigt bra så jag instämmer bara. Hear! Hear!

  • MuffinsTönt

    Nenne
    Eftersom jag trodde det är bara du inne just nu.

    Tack Anne. Jaha, va sjutton ska jag göra nu? Vet inte vad som flög i mig. Jag sa att jag har fått önskemål om ett fönsterbord. Då sa han att det är redan uppskrivet men han kan inte lova ngt. Har man beställt ett bord EN VECKA i förväg så borde man väl kunna få det man önskar?

    Man åker väl inte 23 våningar upp till Heaven 23 och sitta imitten av salen och titta på takbelysningen.

  • anne på grönkulla

    Man tycker ju det, men det beror ju på i ur god tid "alla andra" bokat? Men har de skrivit upp det och vet om det så gör de ju vad de kan.

    Att jag tyckte det var otydligt beror nog på att du skrev i passiv form "jag har fått önskemål om" - vems önskemål? Fått vadå? Så skulle jag inte säga om det var jag som kund/gäst som ville ha något. Det låter som en ointresserad sekreterare eller som nåt den som tar emot samtalet skulle säga, när dagens 40:e person önskar fönsterbord... Vill man själv ha nåt (eller man framför nåt åt nån som den gärna vill ha) så är det bättre att säga det rent ut.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!