• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • viktualia

    Det blir en boueuf bourguignon med ett mustigt rött vin till... dags att dra iväg på shoppingtur med blåa faran = vår sanslösa kombi.... *skakar på huvudet och undrar hur JAG hamnade i denna vuxenpoängstäta tillvaro*

  • MDoJB

    Åhhhh... Vad gott! Jag är såååå hungriiiig!


    viktualia skrev 2008-10-25 12:41:54 följande:
    Det blir en boueuf bourguignon med ett mustigt rött vin till... dags att dra iväg på shoppingtur med blåa faran = vår sanslösa kombi.... *skakar på huvudet och undrar hur JAG hamnade i denna vuxenpoängstäta tillvaro*
  • viktualia

    MDoJB - välkommen till tråden och fniss fniss...

    förrätten blir en enkel brödbit med räkor+majonäs+keso
    Efterrätten blir pannacotta med kryddiga äpplen...

    ... ja det är dags att pigga upp sig med en schysst hemmamiddag!

  • MuffinsTönt

    !Vickan
    Låter jättegott! Här är det pizza som gäller. Däremot stod vi emot frestelsen och valde n jättego smörgås istället för tårtbuffe hos Steinbrenner&Nyberg. *duktig*

    MDoJB
    Välkommen!

  • Telemarkgrrl

    Ha, vad lustigt, det blir boeuf bourguignon här också.

  • viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-10-25 18:24:30 följande:
    Ha, vad lustigt, det blir boeuf bourguignon här också.
    Vår (min) blev riktigt god. Laddar för en spännande efterrätt så småningom men först en lagom slö paus...
  • anne på grönkulla

    Jag skänker också bara pengar - betalar mig fri från dåligt samvete kallas det.
    Tid har jag mer ont om och det frivilliga styrelseproffset i familjen är maken, men i vickans klass är han INTE!

    Laga mat vet jag inte när jag sist gjorde, jo i torsdags kanske? Hektisk vecka lever man på mikrovärmda rester...

    Ny beundrare har jag oxå skaffat mig!

  • MuffinsTönt

    Idag var jag på den "obligatoriska"(man bör ha gått den) Röda Korsetutbildning. Vi satt en hel dag och lärde oss deras grundprinciper och värderingar. Det är något som jag absolut står bakom. Mänskliga och humana rättigheter BÖR vara en självklarhet för alla. Som vanligt vill man göra allting och helst genast. Dem har olika verksamheter som är rätt intressanta. Jag ska börja med läxhjälpgruppen först. Känner jag att jag vill avancera mig och engagera mig ännu mer finns det ju andra verksamheter som kräver utbildning. Tex jourtelefon-gruppen, första hjälpen-gruppen.

    Jag funderade ett tag VAD eller VEM jag vill hjälpa. Får man tänkas så... Det finns stackars djur som också behöver lite omtanke. Green Peace håller ju på med sånt. Hittade tyvärr inget information om vad deras volontärgrupp gör för ngt. Jag menar, alla går väl inte och kedjar fast sig runt ett träd...

  • MuffinsTönt

    Anne
    Kul med beundrare. Fin karamell man kan suga på rätt länge... hoppas jag!

  • anne på grönkulla

    Lite otippad, men alltid kul!


    MuffinsTönt skrev 2008-10-26 20:46:09 följande:
    AnneKul med beundrare. Fin karamell man kan suga på rätt länge... hoppas jag!
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!