• Wingtear

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • Wingtear

    Alla goda ting är tre skrev 2008-10-08 18:11:57 följande:


    ingenjörsbruden: fin bild :) tror att det var så att om namnet på pass och biljett är samstämmigt så kan det funka ändå?!
    Som tur är, är det en massa helgdagar när vi är borta så de lär inte få det registrerat innan vi är hemma. Men annars kan det bli kinkigt, har hört att USA är rabiata med sina kontroller, vill nog inte stå där och ha problem med namnet
  • ingenjörsbruden

    Tack söta ni! Ja bilden tog jag förra våren en jäkligt regnig dag när jag var ute o besiktigade hus....roar sig bäst man kan!! Ställer till det ordentligt då jag haft de röda tulpanerna länge....omväxling förnöjer eller?!

    Är osså lite hönsig med min råttepåtta.... ....han har fått mersmak för att vara ute o gå i koppel....men jag litar inte på att någon annan än jag ska klara av det!!! *hahahaha* Hoppas att jag inte blir så hönsig som mamma!!
    Råttepåttan är lite knasig osså.....har hänt att han slutat äta bara för att jag jobbade för mkt osv.....men har varit iväg någon vecka sedan dess o då har han käkat det han skulle.....Men han fick diagnosen anorexia......skumt att en katt kan få det.... men men....han väger sig inte så ofta nu iallafall1! *hihihihi*

    Ja oftast finns det redan en tråd....men är så irriterad på att det är så svårt ibland....den infon som man är ute efter står ngn stans mitt i o det är så tradigt att behöva lusläsa.....
    Så jag startade en ny tråd!!

    Vi åker ju den 25/12 o kommer hem 16/1 så det är ju massor av helgdagar.....men vi tar det säkra före det osäkra o tar ett extra snack med prällen så hon inte lämnar papperna för tidigt!

    Wingtear: Fy bubblan va taskigt!! Hur fick ni göra då?! Orättvist!!

    Alla goda ting är tre: Yes, på pass o biljett ska det stå samma namn.......MEN ( ) det måste stå samma namn i folkbokföringen osså!!! Det är där skon klämmer.....
    Det är många som har åkt o inte fått problem....väldigt få som fått problem men om man vet om det innan så kan man ju eliminera det problemet eller hur?!

  • lillP

    Idag är det bara 79dgr kvar till bröllopet... Shit, tiden börjar gå fort!

  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-10-09 16:33:07 följande:
    Idag är det bara 79dgr kvar till bröllopet... Shit, tiden börjar gå fort!
    *wiiiiiie* 73 dagar!!! Gulp!!

    Blir en finfin jul/bröllopskalender i år!!

    Börjar nog nedräkningen 1 nov....
  • Wingtear
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-09 10:25:13 följande:
    Wingtear: Fy bubblan va taskigt!! Hur fick ni göra då?! Orättvist!!
    Ja, magistrartens lösning var ju att vi skulle gifta oss borgerligt nu bums och bara ta välsingnelsen på julafton. Istället kör vi resan i mitt flicknamn, pappren hinner inte gå igenom innan vi är hemma (27.12-4.1) men de tyckte ju inte de var en bra ideé.
    Jag blev så arg att tårarna sprutade, och slängde på med ordeom man är dopt, konfirmerad och ska gifta sig i kyrkan på julafton, inte fan vill man gifta sig borgerligt då!!!
    Jag menar, det handlar inte om välsingnelsen för oss, vigseldatumet kommer ju endå att vara detsamma, och vi vill att det är 24.12.2008. så är det bara.
  • ingenjörsbruden
    Wingtear skrev 2008-10-09 20:03:47 följande:
    Ja, magistrartens lösning var ju att vi skulle gifta oss borgerligt nu bums och bara ta välsingnelsen på julafton. Istället kör vi resan i mitt flicknamn, pappren hinner inte gå igenom innan vi är hemma (27.12-4.1) men de tyckte ju inte de var en bra ideé.Jag blev så arg att tårarna sprutade, och slängde på med ordeom man är dopt, konfirmerad och ska gifta sig i kyrkan på julafton, inte fan vill man gifta sig borgerligt då!!!Jag menar, det handlar inte om välsingnelsen för oss, vigseldatumet kommer ju endå att vara detsamma, och vi vill att det är 24.12.2008. så är det bara.
    fyy va tråkigt...varför kan man inte alltid få det precis så som man vill ha det?! Hade ju varit kanon!

    Måste fråga....är du döpt, konfirmerad på julafton?! Coolt!
    Blir ju en väldigt speciell dag för er!!
  • Wingtear

    nej, inte på julafton, blev lite miss...
    Men man måste ju vara döpt och konfirmerad för att gifta sig i kyrkan, och helt ärligt fanns inte alternativet borgerligt för oss, även om vi funderade snabbt på det då vår vän inte får ställa frågan (inte prästvigd ännu) och vi måste ha en extra präst med i kyrkan. Men vi vill ha vigseldatum julafton Så så... tyckte bara att hon från magistraten var så otrevlig, det hördes på henne hur ofantligt fånig hon tyckte jag var som inte kunde säga att "JA! vi gifter oss borgerligt, har du tid nu?" Hon får tycka vad hon vill, men jag som kund ska inte behöva känna mig förlöjligad för att jag vill gifta mig i kyrkan!

  • 2e advent

    Hallå

    Nu har jag kommit hem från en fantastiskt bra kurs med en dunderförkylning pågång

    Jag talade ju tidigare om att jag hade fått ett lite creepy mail från mina kära vänner, nu har jag även fått ett vykort där det står "123 på det 4:e ska det ske på det 6:e smäller det, eller kanske senare, vi vet var du bor PUSS"

    Usch jag är livrädd att de kommer hit imorgonbitti men det blir askul om de gör det men jag tror att de bara försöker skrämma upp mig. Återkommer med rapport imorgon eller på söndag

  • Wingtear

    ÅH! nyfiken, nyfiken, NYFIKEN!!!!
    Berätta ALLT!!!!
    *skuttar och studsar av otålighet*

  • 2e advent

    Det blev inget igår vilket känns väldigt skönt idag men det var några timmar där på förmiddagen när jag gick runt och städade och var nervös vi var iväg hela dagen så det är därför jag inte kom med någon info igår, så nu ska jag väl gå och vara nervös inför varje helg

    Ska åka iväg och prova min klänning nu

Svar på tråden December brudar