• Vill nu

    Mars 2009

    Någon mer som slår till då?

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Tänkte det kunde vara lite kul att utbyta idéer och så, om det finns fler mars-brudar här!

  • Svar på tråden Mars 2009
  • Penguine

    Måste ha råd om en sak. Jag hade tänkt köpa ett par vita klassiska brudskor för att ha inomhus och sedan använda ett par gamla mormorskängor, som är svarta, utomhus och byta mellan man är inomhus/utomhus. Mestadels kommer vi ju vara inomhus så jag tyckte det var onödigt att köpa 2 par skor. Men vad tror ni? kommer det bli komplicerat att byta?

  • Vill nu
    Penguine skrev 2008-10-25 18:03:50 följande:
    Måste ha råd om en sak. Jag hade tänkt köpa ett par vita klassiska brudskor för att ha inomhus och sedan använda ett par gamla mormorskängor, som är svarta, utomhus och byta mellan man är inomhus/utomhus. Mestadels kommer vi ju vara inomhus så jag tyckte det var onödigt att köpa 2 par skor. Men vad tror ni? kommer det bli komplicerat att byta?
    Jag har funderat på samma sak, då de "vintrigare" brudskorna är skitdyra ju! Tror jag kommer att göra så... Får väl ta hjälp av tärnan att byta, om det vlir besvärligt!
  • Vill nu

    Fam Hull skrev 2008-10-24 13:49:23 följande:


    Hur går det för er tjejer?Vi har bokat vigselförrättare idag Känns som ett litet delmål. Så nu väntar vi på att det ska bli mindre än 4 månader kvar så att vi kan skicka in papprena till Skattemyndigheten.Har oxå berättat för föräldrarna, dom blev väldigt överraskade men glada!
    Vad kul att det börjar hända saker!
    Här har vi ju haft kyrka, fastlokal, präst, firör (en jobbarkompis)och band till festen klart ett tag, men nu börjar det ramla på lite småsaker...
    Köpte näbbklänning och slips till sambon idag, och så ska vi beställa inbjudningarna nu ikväll, bara dottern somnar nån gång!
    På måndag ska vi träffa cateringfirman, och så ska jag gå och boka make-up.
    Vi har till 99% bestämt oss för fotograf, men inte bokat något än...
    Börjar kännas riktigt nu! Hade inte fattat att det var så nära! Tycker det känns som minst ett halvår kvar, men det är ju bara typ 4 mån!!!
  • Fam Hull

    Du har fattat precis rätt, det e samma tjej som ska fixa allt. Det e en kompis kompis.
    Inbjudningarna, o sen även tackkorten, ska vi beställa från www.crimson.se


    hummle skrev 2008-10-24 15:12:12 följande:
    Fam Hull skrev 2008-10-24 13:54:13 följande:
    va mkt du hunnit med, nu blir jag riktigt sporrad ju e d samma person till foto samt smink o hår? lr bara jag som fatta helt fel kanske.lite nyfiken på vem du valt samt vart du beställt inbjudningarna ifrån.ska på jakt imorgon för o hitta grejer t inbjudningarna. o senast nästa vecka ska jag boka fotograf, nån som skall göra brudklädseln samt präst.snart kan vi m beställa från skattemyndigheten....
  • Fam Hull

    Exakt 4 månader kvar idag
    Så i veckan som kommer ska vi nog försöka få iväg papprena till skattemyndigheten.

    Bestman o tärnan e klara. Tärnan kontrade med att hon är gravid, så jag antar att hon vinner det slaget

  • marsros

    Vi har ändrat från 7e mars til 14 mars för prästen vi vill ha är ledig 7.e. Blir nog bra vilket som.

    klart:
    Berätta för familjen och tärnorna
    Kyrkan bokad
    Festlokal bokad, mat uttänkt

    Under arbete:
    Inbjudan är skriven, men inte skickad
    Funderar på klänning och musik
    Önskelista

    Inte påbörjat:
    Vigsel planering och program
    Festplanering

  • Vill nu
    marsros skrev 2008-11-07 13:06:57 följande:
    Vi har ändrat från 7e mars til 14 mars för prästen vi vill ha är ledig 7.e. Blir nog bra vilket som. klart:Berätta för familjen och tärnornaKyrkan bokadFestlokal bokad, mat uttänktUnder arbete:Inbjudan är skriven, men inte skickadFunderar på klänning och musikÖnskelistaInte påbörjat:Vigsel planering och programFestplanering
    Ni börjar få det mesta klart då!

    Här har det också börjat lossna lite!

    Klart:
    Festlokal och catering bokad.
    Band bokad till festen.
    Kyrka och präst bokad.
    Kläder till brudgum och näbb är köpta
    Fotograf bokad
    Make-up och frisör bokad
    Toastmaster, marsalk och tärna är utsedda.

    Påbörjat:
    Solist till kyrkan
    Inbjudningarna redo att skickas ut
    Börjat handla bordsdeorationer.
    Ring utsedd, men ej beställd än.
    Bokat tid för klänningsprovning.

    Inte påbörjat:
    Alldeles för mycket...
  • Cina83

    Hej!!
    Här e en mars brud till....den 28/3
    Har en del fixat men långt från allt....

    //Cina

  • Fam Hull

    Har beställt inbjudningskorten idag
    Så dom borde komma nu i veckan.

  • Fam Hull

    Välkommer!
    Kul med en brud till


    Cina83 skrev 2008-11-14 23:27:29 följande:
    Hej!!Här e en mars brud till....den 28/3Har en del fixat men långt från allt....//Cina
Svar på tråden Mars 2009