• TesshjärtaFred

    September 2009

    Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

    Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

  • Svar på tråden September 2009
  • september2009bröllop

    kan ni inte åka till marstrand?

    kortet va jättefint. vilka färget tänkte du gå i? har en brun jättefin mönstrad tapet hemma som jag rekommenderar. köpt på runsta så är billig per rulle. kan även användas till korten osv

  • Tösabita

    Vill gärna ha vigseln hemma i "vår" kyrka. Känns lite långt att åka ut till Marstrand sen. Finns annars massa fina ställen utefter kusten.

    Tror det kommer gå mycket i brunt och grönt och sen lägga till färgklickar med röda blommor och så.
    Värt att ta en tur till rusta då förstår jag.
    Tack för tipset.

  • Igia

    Hej på er!

    Vilka fina inbjudningskort ni gör.
    Själv håller vi på och expremiterar (konstigt ord att stava till...) och har gjort ngr provkort. Nu ska vi bara se om det går att skriva ut på de oxå

    Har ni hittat kuvert på nåt bra ställe? Har egentligen bara hittat på gallerix än...

  • september2009bröllop

    har faktiskt inte kollat nått på kuvert än.. tänkte eventuellt använda mig att en transperent.. stavnings problem här med:) kuvert... men om ni hittar nått fint ställe är de bara att tjoa till...

    (experimenterar tror jag de stavas)

  • Lillamiraklet

    Jag blev friad till i helgen, så nu kan mina planer kring bröllop ske helt öppet utan att folk lyfter på ögonbrynen haha.
    Skrev ett inlägg om frieriet under länken "frieri och förlovning" där ni kan läsa !! =)

    Bilder skall läggas ut omgående... han riggade kameran så att jag har bilder från själva frieriet hihi. Han är så fyndig min blivande man =)

  • MyochErlend

    Åh så härligt med en tråd för septemerbrudar-09:)

    Själv ska jag gifta mig 12 sept i Sunne...
    Känner att jag ligger bra till i planeringen..
    har bokat kyrka och festlokal..
    Köpt klänning (fast jag egentligen bara skulle pröva):P
    Vi har 2 värdpar..
    Färgtema är vinrött, svart, silver och vitt
    och det kommmer nog bli en del rosor..
    har lite lust på lite moulin rouge - feeling... :)

    Har ni bestämt ingångs/utgångs musik?

    Gleder mig till mer prat här inne :)

  • september2009bröllop

    idag ska vi kolla på festlokal.. ska bli kul som tusan:)

  • TesshjärtaFred

    Åh så roligt med lite aktivitet här inne. Är dock inte inne varje dag. Har ju ett liv också.
    Ronney, vi gifter oss också den 5 september.Känns som ett bra datum.

  • september2009bröllop

    toppen datum enligt mig;) kul att man inte är den enda på denna tråden som inte gifter sig den 19:de :) vart ska bröllopet stå då tesshjärtafred?

  • TesshjärtaFred

    Ja eller hur. För oss blev det det datumet eftersom vi egentligen hade tänkt gifta oss i augusti, men det var helt fullbokat redan i maj. Så då tog vi första lediga lördagen.

    Vi kommer att ha både vigsel (borgerlig) och fest på Rockelstad Slott utanför Sparreholm i Södermanland. Vi bor i Stockholm, men jag kommer från Nyköpingstrakten så det känns schysst. Själv?

Svar på tråden September 2009