• ingenjörsbruden

    Vinterbröllop 08/09 del 3

    ...så då fortsätter vi här istället!!!

    Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2924776.html

    Bröllopsdagar: (vid trådstart080821)
    2009-02-27 GoS2009
    2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-21 umekicki79
    2009-02-14 Meredith
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-02-14 Jennie Niklas
    2009-02-14 Wehoo
    2009-02-14 Mixit
    2009-01-31 sabinaochchristoffer
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-27 Januari2009
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-09 EmmaochMagnus
    2009-01-05 krulltottan
    2009-01-03 Simone B
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-24 Wingtear
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-12-06 Vinterblomma
    2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))
    2008-11-22 Anna och Ola
    2008-11-15 Novemberbröllop08

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3
  • Soon to be Mrs P

    Här händer det mycket på några dagar!

    Vi har samma problem med att det inte finns någon veteranbil som kör på vintern. Har funderat på en modernare lite lyxigare bil men hittar ingen som hyr ut och känner ingen som har en, man kanske ska börja antasta folk på stan i lyxbilar??
    Vi har bokat en vanlig limosine (vit) just nu, får se om vi ändrar oss.

    Ang fotografer, proffs eller inte: tänk på att proffsfotografer har vanan i att instruera folk hur de ska stå samt är bra på ljussättningen. Och på vintern är det extra viktigt med bra utrustning med proffsblixtar och andra ev externa blixtar då det inte direkt finns något naturligt dagsljus som fungerar bra. Vår fotograf är halvproffs, har rätt utrustning men är egentligen inte porträttfotograf men riktigt skicklig ändå (se mer på www.tannus.se), brukar fota reklam i vanliga fall samt är grymt bra på redigering/retuschering! Det är sånt man får tänka på också.
    En kompis tog en släkting som fotograf och tog riktigt bra bilder men hade då förberett sig noga med att skriva ut andras bröllopsfoton för att få till rätt poser, som hon tog med till fotograferingen och styrde mycket själv. Sen har jag en m2b som ALDRIG blir bra på foton och då känns det bra med någon som har lite vana...

  • Nancy Drew

    Vargtassa: Låter som jättefina kort!

    Den där topdress har det varit rabalder kring här på BT. Det man köper är en kinaklänning, typ samma som man får om man beställer från kanacca eller milly, fast med ett påslag till säljaren. Det har också varit problem när folk har velat reklamera klänningar som haft fel storlekar osv.

    /Trådens egen Tradera-expert

  • ingenjörsbruden

    Soon to be Mrs P skrev 2008-08-22 12:12:13 följande:


    Här händer det mycket på några dagar!Vi har samma problem med att det inte finns någon veteranbil som kör på vintern. Har funderat på en modernare lite lyxigare bil men hittar ingen som hyr ut och känner ingen som har en, man kanske ska börja antasta folk på stan i lyxbilar?? Vi har bokat en vanlig limosine (vit) just nu, får se om vi ändrar oss.Ang fotografer, proffs eller inte: tänk på att proffsfotografer har vanan i att instruera folk hur de ska stå samt är bra på ljussättningen. Och på vintern är det extra viktigt med bra utrustning med proffsblixtar och andra ev externa blixtar då det inte direkt finns något naturligt dagsljus som fungerar bra. Vår fotograf är halvproffs, har rätt utrustning men är egentligen inte porträttfotograf men riktigt skicklig ändå (se mer på www.tannus.se), brukar fota reklam i vanliga fall samt är grymt bra på redigering/retuschering! Det är sånt man får tänka på också. En kompis tog en släkting som fotograf och tog riktigt bra bilder men hade då förberett sig noga med att skriva ut andras bröllopsfoton för att få till rätt poser, som hon tog med till fotograferingen och styrde mycket själv. Sen har jag en m2b som ALDRIG blir bra på foton och då känns det bra med någon som har lite vana...
    Vi ska osså ha Micke!!!

    Det där med transport...vi åker 1 km från kyrkan till slottet....känns inte lönt med ngt extra vagant....så jag hoppas på att vi får bilen pyntad med sidenband!!!
  • Nancy Drew

    Jag ska skippa "min" Traderaklänning, förresten.... Sitter för tillfället och dregglar över svindyra amerikanska märket anthropologie, som har några "vanliga" vita/ljusa klänningar som är uuuuunderbara. 120 euro?! Plus frakt och tull?! Som hittat...

  • Vargtassa

    Hmmmmmm, då låter jag nog topdress vara... Som amatör så lyssnar man ju på experten! :) Men det är synd.. hittar inga liknande någon annanstans :(
    Nancy Drew skrev 2008-08-22 12:43:20 följande:


    Vargtassa: Låter som jättefina kort!Den där topdress har det varit rabalder kring här på BT. Det man köper är en kinaklänning, typ samma som man får om man beställer från kanacca eller milly, fast med ett påslag till säljaren. Det har också varit problem när folk har velat reklamera klänningar som haft fel storlekar osv. /Trådens egen Tradera-expert
  • FruHamberg

    Vargtassa- Hur såg klänningen ut då? Kanske nån har sett den på nån kinasida. Sen så kan du ju skicka bild på den till något av alla kinaföretag, så syr de upp den åt dig.

  • Soon to be Mrs P
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-22 12:44:22 följande:
    Soon to be Mrs P skrev 2008-08-22 12:12:13 följande:
    Vi ska osså ha Micke!!! Det där med transport...vi åker 1 km från kyrkan till slottet....känns inte lönt med ngt extra vagant....så jag hoppas på att vi får bilen pyntad med sidenband!!!
    Visst känns det bra med Micke! Vi hade planerat fotografering i Ramlösa brunnspark men har precis fått reda på att det är jul-/vintermarknad där då så hela parken lär ju vara full av folk, vet inte riktigt hur vi ska lösa det nu...

    Kan ni inte ta något fint som häst och vagn från kyrkan? Det hade jag satsat på om det var så nära!
  • Vargtassa

    Ska försöka lägga upp den i mitt galleri ikväll...


    FruHamberg skrev 2008-08-22 14:14:32 följande:
    Vargtassa- Hur såg klänningen ut då? Kanske nån har sett den på nån kinasida. Sen så kan du ju skicka bild på den till något av alla kinaföretag, så syr de upp den åt dig.
  • Vargtassa

    Men gudars vilka bra ideér!!! :)
    Var till en pappershandel (stressade som fan!) på lunchen men hade de färgade färdigvikta kort.. Neeej då! Grrrr, ingen brådska men var ju så på g lixom. På det igen bara :)


    ingenjörsbruden skrev 2008-08-22 12:08:21 följande:
    Det låter jättefint!! Varför inte ett hjärta på framsida eller en snöflinga?Annars går det ju bra med Inbjudan eller Bröllop!Du är ju inte tvungen att ha silvrigt papper....man kan ju klippa en liten bit kanske som ett hjärta o klistra på insidan så får du silverhjärta på båda sidorna!?! Vi ska ju embossa(silvrigt tryck som är upphöjt fr papperet) ett dubbelhjärta på framsidan av våra inbjudningar....ganska lätt att fixa bara man har en embossingspenna (ca40kr) embossingspulver (ca 40kr/burk) o sen behöver man värma....helst med värmepistol men det går bra med brödrost eller spisplatta! Om 1,5 vecka så får jag hem våra stämplar så då ska vi göra inbjudningarna.....ska fota o lägga upp i mitt BG så kan ni kika där!! Silvrigt snöre hade ju varit jättefint kanske?!Finns många varianter!!!
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3